דעות

הרדיו מזדקן - הצעירים צורכים יותר ויותר מוזיקה בסטרימינג

אמריקאים עד גיל 34 מאזינים למוזיקה בסטרימינג יותר מאשר ברדיו מסורתי - כך עולה ממחקר בארה"ב. כפועל יוצא, ככל שאתה צעיר יותר אתה גם מאזין יותר למוזיקה
דרור גנות |  1
רדיו דיגיטלי (צילום Istock)
Music Biz ו-Audience Net פרסמו את דוח מעקב השמע על הרגלי צריכת המוזיקה של ארה"ב. הסקר בחן מגמות להאזנה בסטרימינג לפי דרישה, אותן מובילים בעיקר מאזינים צעירים, כמו כן האזנה לרדיו מסורתי ובעלות על רמקולים חכמים. כותרת תוצאות המחקר: A Growing disconnect! "ההתנתקות הולכת וגדלה - הצעירים מאזינים בזרימה לפי דרישה והמבוגרים עדיין מכוונים".
הסקר התקיים בחודש יולי 2018 וכלל מדגם של 3,000 משתתפים בגילאי 16 ומעלה שנבחרו לייצוג אוכלוסיית ארה"ב. זו לא הפתעה, אבל הסקר מראה שהרדיו המסורתי AM/FM מזדקן, והאזנה למוזיקה בסטרימינג ממשיכה בצמיחה משנה לשנה בעיקר בקרב דור מילניאלז (דור Y Millennials) שגדלה מ-24% ב-2016 ל-27% השנה. בקרב ההאזנה הכללית, תחנות הרדיו AM/FM עדיין מובילות את ההאזנה עם 31% אבל במגמת ירידה מ-35% בשנת 2016.
המחקר גם מציג את מגמת השינוי בהרגלי ההאזנה לפי גילאים כאשר עד גיל 34 האזנה בסטרימינג מועדפת על פני רדיו AM/FM. גילאי 34-44 משלבים את 2 הפורמטים, ובאופן כללי, וככל שאתה מבוגר יותר ומעל גיל 45, ישנה עדיין העדפה לרדיו המסורתי AM/FM/
בבדיקת משך זמן ההאזנה, הנתונים הפוכים: ככל שאנשים צעירים יותר, כך משך זמן ההאזנה למוזיקה גדול יותר: בגילאים 16-24 הנתון עומד על 175 דקות, בחתך הגילאים 25-34 הוא יורד ב-19 דקות, וכך הלאה – כאשר כל הגילאים המבוגרים דיווחו על פחות דקות האזנה למוזיקה.
המחקר מציג גם את אמצעי המדיה המועדפים להאזנה למוזיקה, ומראה כי ההאזנה הפופולארית ביותר כיום היא במכשירי המובייל והסמארטפון. כמו כן, קיים בידול בין קבוצות הגילאים כאשר קבוצת גילאי 16-19 דיווחה על נתח של 7% בהאזנה למוזיקה באמצעות הרדיו מסורתי, ולעומתה קבוצות 45-65 ו-65+ דיווחו על נתח של 4% בהאזנה למוזיקה בסמארטפון.
לבסוף מציג הדוח את נתחי השוק של הרמקולים החכמים בארה"ב, כאשר אמאזון מוביל עם 42%, Google Home שנייה עם 12%, ושאר הרמקולים ממוקמים אחריהם. הדוח גם מצא כי לרמקולים החכמים יש השפעה גדולה על האזנה למוזיקה שכן זו הפעילות המובילה בקרב בעלי הרמקולים -  עם 73%. בהמשך 65% מאזינים לרדיו ו-62% לפודקאסטים. מחצית מבעלי הרמקולים החכמים ציינו כי הם מקשיבים יותר למוזיקה מאז שרכשו את מכשיר הרמקול המחובר, ומשקיעים זמן רב יותר בהאזנה.
 
דרור גנות הוא מנכ"ל ADIO המשווקת את הפרסום ב-Spotify, ברדיו הדיגיטלי ובפודקאסטים

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה זה רדיו? (ל"ת)
    מה זה רדיו 11/10/2018 15:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור