דעות

2 ציפורים במכה: איך לפרסם בטוויטר ולהשיג תוצאות

נתנאל ברוך מציג מדריך מפורט מא׳ ועד ת׳, בעברית פשוטה למערכת הפרסום של טוויטר, כולל טיפים חשובים, המלצות והיכרות עם הפיצ'רים המיוחדים של המערכת 
טוויטר היא אחת מהרשתות החברתיות החמות והמעניינות ברשת. עם יותר מ-300 מיליון משתמשים ברחבי העולם ולמעלה מ-20 אלף משתמשים ישראלים היא הופכת לפלטפורמה לא פחות חשובה למודעות קידום, במיוחד למי שפונה לשוק האמריקאי.
יחסית לרשתות החברתיות היום, מערכת הפרסום של טוויטר מתקדמת ביותר ופותחת למפרסמים מגוון רחב של אפשרויות אשר אינן קיימות או אינן ממוקדות כל כך ברשתות אחרות. מאות מיליוני ציוצים נשלחים מדי יום והרבה מהם קשורים לסדר היום האקטואלי. הרשת סוחפת וגועשת ומהווה זירה מעניינת מאוד למפרסמים בה.
מערכת פרסום מפתיעה, מונעת טרנדים ומתקדמת גם ביחס למה שאתם מכירים מפייסבוק וגוגל
כלי הניטור והניתוח של המשתמשים הם חדשניים ואיכותיים, והאפשרות לראות את הטרנדים החמים בכל עת עוזרת לנו להתאים את התוכן לקהל היעד כמו גם לנושאים המדוברים כרגע בעולם. מודעות הקידום בטוויטר מוצגות למשתמש בצורה נוחה וטבעית ומהוות למעשה חלק בלתי נפרד מהפיד.
טוויטר מאפשרת למפרסמים לקדם בקלות יחסית: הממשק נוח, המחירים נוחים והמערכת מצטיינת ביכולות פילוח מצויינות. התנהגות המשתמשים בטוויטר שונה מבפלטפורמות אחרות ופותחות למקדמים עולם אפשרויות כמעט בלתי מוגבל. תרבות שיתוף התכנים בטוויטר שונה מאוד מכלי הסושיאל האחרים, ומעודדת את הצייצנים לשתף ציוצים בעזרת כפתור הרי-טוויט (RT) והם יכולים לבחור בין שיתוף מהיר לציטוט, שבו הם יכולים להוסיף תוכן משלהם - מה שעוזר לשפר את נראות הפרופיל ולמנוע תחושה של ספאמר שרק מרטווט. 

צעד ראשון: לפתוח חשבון מפרסם בטוויטר

כדי להיכנס, היכנסו לתפריט האישי שלכם בטוויטר וליחצו על Twitter Ads

זהו הדשבורד שיוצג לכם:


צעד שני: תגיעו לדשבורד של טוויטר

במידה ומדובר בקמפיין הראשון שלכם, תגיעו לעמוד יצירת קמפיינים במקום לדשבורד ותצטרכו להגדיר קמפיין ראשוני כדי להגיע לדשבורד. 
*המלצה שלי: אל תשקיעו בו יותר מדי. הקמפיין הראשוני צריך להיות  מאוד כללי בתקציב מינימלי:  (דולר אחד מספיק) על מנת להגיע לדשבורד. בסוף הגדרת הקמפיין הראשוני תוכלו להגדיר את אמצעי התשלום שלכם.

צעד שלישי: כך תקימו קמפיין ראשון ותכירו את סוגי הקמפיינים השונים 

בטוויטר יוצרים את המודעות לפני תחילת הקמפיין. נכנסים לטוויטר אד ומצד שמאל למעלה יש את לשונית ה-Creatives המתחלקת ל-3 תתי-קטגוריות:
MEDIA

Media היא הגלריה שלכם – יש לכם סרטונים שאתם עובדים איתם? דברים שנמצאים איתכם בארגז הכלים השיווקי? – בצעו העלאה אחת על מנת לחסוך זמן להמשך.

Cards

פה אפשר ליצור מה שנקרא בשפה הטוויטרית “Twitter Card” שזה בעצם כרטיס המודעה שלכם. איך המודעה הולכת להיראות. דוגמא לטוויטר קארד:

כדי ליצור ציוץ עם כרטיס שנראה טוב ולא להשתמש בברירת מחדל של טוויטר, צריך ללחוץ על כפתור Create Card בצד ימין למעלה.
2 האופציות הראשונות מיועדות לעמודי נחיתה או אתרי אינטרנט (Website Card,Video website Card)
2 האופציות Card Image app ,Card Video app Card שייכות למטרת קידום הורדות אפליקציות.
לצורך הדוגמא נבחר ב-website card. נבחר תמונה (הגודל המומלץ- width=775 height=406) שורת ה-headline תופיע ממש מתחת לתמונה בבולט (H1) - קצר, קולע וחד. 
*טיפ - נסו להיות מגוונים ולא לחזור על מה שכבר רשום בתמונה ונצלו את האופציה כדי  להכניס מסר נוסף (במידה והתמונה מכילה טקסט) כדי ללכוד חזק יותר את תשומת הלב של המשתמש.
מומלץ להוסיף קישור עם פרמטרים שיאפשרו לכם למדוד את הלחיצות והכניסות מהקישור הספציפי.
ה-card name הוא לשימוש פנימי וזה המקום לרישום נכון שניתן יהיה לזהות אחר כך.

לבסוף, לחצו על Create.

Tweets

זה המקום בו אתם יוצרים את התוכן.
לוחצים על “New Tweet”, בצד ימין למעלה
ויפתח לכם חלון חדש, בוא תוכלו להקליד ציוץ. יש לכם 280 תווים שזה מספיק כדי להעביר מסר קצר וקולע.
אפשר להוסיף אימוג’י נחמד כדי לשפר את הנראות ולהבליט את המודעה שלכם בין שלל הציוצים בפיד.  מומלץ בחום להוסיף האשטגים רלוונטיים (#) כדי להגביר את החשיפה. לסיום, לפני שלוחצים על Tweet, יש לכם כמה אפשריות מתחת לקובית טקסט: תמונה , וידאו, קארד וסקר

בחרו ב-Card והנה כל היצירות שלכם. תבחרו את ה-card שאתם רוצים ותוודאו שהמשפך השיווקי שיצרתם נראה הגיוני ושהטקסט והתמונה משתלבים טוב.

רגע! שימו לב לV הכחול
אם לא  מורידים את סימון ה-V, הציוץ יתפרסם רק ל-Promote ולא יתפרסם גם לאורגני מה שנקרא - ממומן בלבד. אם אתם עושים קמפיין ואתם רוצים שיהיה לשירות או מוצר ספציפי, בלי קשר לפעילות השוטפת בפרופיל שלכם, תשאירו את ה-V הכחול. אם אתם רוצים גם לצייץ את הציוץ שיצרתם תורידו את ה-V.
מתי מומלץ להגדיר שציוץ יהיה ממומן בלבד ומתי לא?
כשיש לך ציוץ שהוא מעניין והוא יכול להיות רלוונטי גם לקהילה וגם לפרסום הממומן עדיף להוריד את ה-V כדי שתהיה גם חשיפה אורגנית. מנגד, אם אני עושה קמפיין ממומן שהוא למטרה מסוימת שלא חופפת את הפעילות השוטפת בפיד - כמו למשל קמפיין שמטרתו נטו ליצור הרשמות חדשות ולבדוק אותו עם הA/b testing, אעדיף שלא יפורסם באורגני. 
ועכשיו אפשר ללחוץ על Tweet


לחצו על View Tweet 

צעד רביעי: לנהל את הציוץ הממומן שלכם

במסך זה, תוכלו לאגור את כל תוכן הציוצים הסופיים שלכם לפני העלאה לקמפיינים.
המסך הזה סופר שימושי, במיוחד אחרי שמעלים כבר כמה ציוצים, מכיוון שהוא מאגד את כל הציוצים בעמוד אחד ומאפשר לכם לסנן את התצוגה לפי הצורך – ציוצים ממומנים, ציוצים אורגנים, ציוצים מתוזמנים או את כולם ביחד.

בואו נתחיל להגדיר את הקמפיין הראשון שלנו
נחזור בחזרה לדשבורד על ידי לחיצה על ה-Ads

מצד ימין למעלה אתם יוצרים קמפיין חדש


לצורך ההדגמה אנחנו ניצור קמפיין שמטרתו להביא תנועה לדף נחיתה
נלחץ על –  Website clicks or conversions
שם לקמפיין - כדי שיהיה לנו יותר פשוט לבצע מעקב ומדידת קמפיינים, נבדיל בין קמפיין אחד לשני בעזרת שמות שונים.
משך זמן קמפיין - מגדירים זמן תחילת הקמפיין וזמן סיום הקמפיין. אני אישית אף פעם לא שם זמן סיום – אבל אני גם עוקב ומבקר את זה באופן ידני מידי יום.
תקציב - להתחלה מומלץ לשים תקציב של $5, כדי ללמוד את המערכת, ולאט לאט להעלות  בהדרגתיות עם אופטימיזציה.
המשיכו למסך הבא על ידי לחיצה על כפתור Next שמופיע בצד ימין למעלה.
הגענו לעמוד שנקרא Create your ad group, ובו אנחנו מגדירים קבוצת מודעות שאנחנו רוצים לקדם.
בעמוד הזה אנחנו נגדיר את שם קבוצת המודעות השייכות לקמפיין ותקציב.
ב-Bid type מומלץ לשים על אוטומט – הממוצע לקליק סביב $0.25 – $0.35 לקליק  
Optimization preference – מה המדד הכי חשוב לכם למדידת ההצלחה של הקמפיין? – תוכלו גם להתקין פיקסלים כדי למדוד המרות. לצורך הדוגמא אני אבחר בלינק קליק. 
ונלחץ שוב על Next 
שימו לב באמצע המסך מופיעות המודעות (הציוצים שיצרתם). שימו לב לסינון כדי למצוא את הציוצים שלכם (זוכרים את ה-V הכחול?) – המלצה שלי, תבחרו עד 5 מודעות לקמפיין שיהיו לאותו סגמנט קהל כדי שהתקציב שלכם לא יתפזר על הרבה הודעות ויקבל חשיפה נמוכה – עדיף כמה שיקבלו חשיפה גבוהה, כך שתוכלו למדוד ביניהן מה טוב יותר ומה פחות.

מצד ימין של המסך:  Where your promoted Tweets appear – שימו לב לזה.
- בחלק הראשון – איפה הייתם רוצים שהמודעה שלכם תופיע?
- האם אתם מעוניינים שהמודעה תופיע בעמודים ופרופילים אישיים של משתמשים?
- מעוניינים שהמודעה תופיע בתוצאות החיפוש?
- באופציה השלישית יש לכם הזדמנות להגדיר חשיפה גם באפליקציות אחרות שמשתמשי טוויטר נמצאים בהן. אם הקמפיין שלכם אינו ממוקד מטרה מסוימת הייתי ממליץ לסמן את שלוש האפשרויות כדי לקבל חשיפה מקסימלית. 


בחלק השני – Select which category best describes your ad, אנחנו בוחרים את הקטגוריות המתאימות לתחום שלכם. במה אתם עוסקים? לאיזו תעשייה שייכת המודעה שלכם? שיווק, ביגוד, תוכן, פיננסים, דייטינג ועוד.
לחצו על כפתור ה- Next מצד ימין למעלה.

צעד חמישי: Target – טירגוט קהל יעד

מתחילים בפיקסלים Your audiences – פיקסלים נועדו לטרגט אנשים שהגיעו לפעולות מסוימות – מומלץ בעיקר לעסקים מסוג saas ו-e-commerce – אם משתמש הגיע להרשמה\לעגלת קניות ולא ביצע את העסקה, תוכלו בכל זאת לטרגט אותו על ידי התקנת פיקסל.
מתחת לזה נראה מגדר וגילאים
*המלצה שלי: אם אתם יודעים שסגמנט קהל שלכם הוא מגיל מסוים עד גיל מסוים – זה מצוין וזה המקום להגדיר את זה. בנוסף, אם המודעה שלכם פונה רק לנשים\לגברים תוכלו לסמן את זה כאן.
location, language, technology – אני יודע שזה נשמע הרבה אבל הכל כאן ביחד. גם מיקום גם שפה וגם טכנולוגיה
מיקום Location – מאיפה קהל היעד שלכם? בטוויטר אד יש לכם אפשרות לטרגט לפי ערים ולפי אזורים – ככל שתהיו יותר ספציפיים, ככה הפרסום שלכם יגיע לקהל יותר ויותר רלוונטי.
שפות Language – איזה שפות מדבר קהל היעד שלכם? באילו שפות אתם תומכים? אם הפרסום שלכם בשפה היפנית למשל, אתם יכולים למקד אותו לקהל יעד ספציפי שיודע יפנית.


Audience features – מילות מפתח, תחומי עניין, אופי התנהגות בטוויטר.
כאן אתם יכולים לצלול עוד יותר עמוק ולהבין באמת – מיהו הלקוח האידיאלי שלכם? בעלי עסקים? תרשמו ותראו תוצאות מדויקות.
Behaviors מצביע על אופי ההתנהגות של המשתמשים בטוויטר – כלי מרכזי, אבל שימו רק את הבחירות הרלוונטיות ביותר. הבחירות רלוונטיות לפי הסגמנט קהל שלכם – מי הלקוח האידאלי שלכם? עונה על השאלה שלו?
טרגוט מילות מפתח (keywords) אלה מילים שאותם אנחנו רוצים לטרגט כשאנשים מדברים עליהם\מחפשים אותם.
רוצים למצוא לקוחות עם מאפיינים דומים למשתמשים שאתם כבר מכירים? מעולה! תחת תת-הכותרת Follower look-alike אתם יכולים להקליד שם של משתמש, והמודעה תופיע אצל משתמשים עם מאפיינים דומים.
פיצ’ר חדש של טוויטר
המלצות אוטומטיות של המערכת (Recommendations). המערכת מאתרת האשטגים ופרופילים רלוונטיים לטרגוט ומוסיפה אותם לרשימה המטורגטת – אם אתם יודעים בדיוק מי הקהל שלכם ויש לכם הגדרות מדויקות, מומלץ לכבות את זה כדי לא לקבל המלצות לא רלוונטיות. אם אתם עדיין בוחנים את הגדרת קהל היעד שלכם, תפעילו ותראו את יכולות ההתאמה של טוויטר לעזור לכם להגיע לקהל רלוונטי יותר.

טרגוט מחדש (Retarget people) מאפשר לכם להציג את המודעה למשתמשים שכבר נחשפו לציוץ. אפשר להגדיר שהמודעה תופיע שוב רק לכאלה שראו אבל לא הגיבו/עשו לייק/לחצו על המודעה, ואפשר להגדיר שהמודעה תופיע שוב גם לאלה שראו והגיבו/עשו לייק אבל לא לחצו בפועל על המודעה. 
*המלצה שלי – לעשות קמפיין נפרד לשיווק מחדש כדי לקבל מדדים טובים יותר.

ב-Additional options אתם יכולים להגדיר שגם העוקבים שלכם יראו את המודעה בפיד האישי שלהם, על ידי סימון V בריבוע הלבן.


ונלחץ שוב על Next והגענו לעמוד Review & Complete. בעמוד הזה אתם יכולים לעשות סקירה מקיפה על כל פרטי הקמפיין. התקציב שהגדרנו, כמות הטירגוטים שהפעלנו וכמובן – איך נראית המודעה.
*טיפ לעבודה שוטפת: איך אני עובד?
תחילה אני יוצר את התוכן – הולך ל-Cards, ויוצר לי סדרה של Twitter Cards.
לאחר מכן, אני עובר על כל הכרטיסים המופיעים תחת לשונית ה-Cards (אם עוברים על Card עם העכבר, אפשר ליצור דרך ה-Card עצמו את הציוץ), ולבסוף יוצר ומתזמן את כל התוכן המפורסם מהפרופיל העסקי שלנו.
ככה נראה פוסט ממומן בטוויטר וזו דוגמא מעולה –  בלי יותר מידי טקסט, תמונה ברורה שמכילה כפתור הנעה לפעולה.

צעד שישי: אופטיזמיציה

כשתיכנסו לטוויטר אדס, המסך הראשון שתראו זה ה-דשבורד, בו אתם יכולים לראות את מצב הקמפיינים –  כמה חשיפות קיבל כל קמפיין, כמה כסף הושקע עד עכשיו, כמה קליקים ומה מחיר ביחס לאחוז ההמרה.
בצד ימין למעלה תוכלו לסנן את תוצאות הדשבורד לפי זמנים.
הדשבורד הוא המקום בו תוכלו לקבל תמונת מצב לגבי הקמפיינים שלכם ולקבל תובנות טובות יותר – איזה קמפיין רץ טוב יותר ואיזה פחות, וזה יאפשר לכם לנהל את המודעות בטוויטר בצורה חכמה. ההמלצה שלי היא להיכנס אחת לכמה ימים ולבדוק את מצב הקמפיינים כדי שתוכלו לקבל תמונת מצב טובה יותר של איזה תוכן עובד ואיזה פחות.
מומלץ גם לחבר כלים אנליטיים נוספים כמו למשל גוגל אנליטיקס וליצור קישורים המכילים מדדי UTM, ולא להסתמך רק על הנתונים המוצגים בדשבורד.  

למה בכלל כדאי לנהל קמפיינים בטוויטר?


אמנם אפשר לסווג את הקהל הישראלי שמצייץ בטוויטר כקהל מאוד ספציפי, אך לחלק מהמוצרים והשירותים הוא בהחלט רלוונטי. אם המוצר או השירות שלכם הוא בינלאומי, קמפיין בטוויטר אדס הופך להיות הכרח. בארצות הברית, קנדה ובריטניה למשל, הטוויטר היא הפלטפורמה החברתית החזקה ביותר.
החשיפה האורגנית בטוויטר היא חזקה מאוד – אם מטרגטים בצורה חכמה, אפשר להגיע לחשיפה טובה ומעורבות גבוהה של המשתמשים. אחת הדרכים הטובות לעשות זאת, היא להשתמש בתוכן שמדבר בשפה של צייצנים, שהיא שפה קצת שונה מבפלטפורמות אחרות. אם נדבר בשפה דומה לשאר התוכן המוצג בטוויטר – הציוץ ייראה טבעי על הפיד. כדי להבין פחות או יותר את התנהגות הצייצנים והשפה שלהם, אני ממליץ לכם להיות צייצני טוויטר בעצמכם ולראות אילו תכנים מקבלים יותר חשיפה.
באופן כללי, זה מאוד פשוט לעקוב אחר האשטגים וטרנדים פופולריים ולהשתמש בהם בתוכן הקמפיין. רשימת הטרנדים היומיים נמצאים ממש בדף הראשי מצד שמאל מתחת לשם שלכם (אם הטוויטר שלכם בעברית, אתם תראו את זה מצד ימין). אפשר גם ללחוץ על כפתור ה-Change ולשנות את מיקומכם כדי לראות טרנדים במקומות שונים בעולם. ברגע שלוחצים על אחד הטרנדים, תוכלו לראות את כל הציוצים עם ההאשטאג הספציפי הזה.
שימוש בכלים צד שלישי יכול לקדם את הגדילה שלך בטוויטר באופן משמעותי. דוגמא מעולה לכלי כזה היא Commun.it - כלי אשר מטרתו היא לעזור לכם למצוא לידים רלוונטיים בטוויטר לפי מילות מפתח, ועוזר למשתמשים לייצר אימפקט במדיה, בעזרת כלים לניהול תוכן איכותי.
עבור כל עסק שרוצה להיות בקשר עם העוקבים שלו, לפתח שיחה עם הלקוחות שלו ומשפיענים בתחום, עבור אנשי שיווק שרוצים לבנות נוכחות לברנד ברשתות החברתיות ולחבר את הקהל למוצר – טוויטר היא פלטפורמה מצוינת.

המאמר התפרסם לראשונה באתר חברת התוכן תוכניסט
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה