דעות

Apple Search Ads בישראל: כל מה שצריך לדעת כדי להתחיל

העלות הממוצעת להקלקה בארה"ב היא 0.84$ כאשר קטגורית קניות היא הקטגוריה היקרה ביותר עם 3.48$ להקלקה. בשוק הישראלי, נכון לעכשיו, העלויות הרבה יותר זולות
apple search ads בישראל (צילום צילום מסך)
ב-5 לאוקטובר 2016 השיקה Apple באופן רשמי בארה"ב את ה-Apple Search Ads (ASA), מודעות ממומנות אשר מופיעות בחלק העליון של תוצאות החיפוש ב-Apple App Store במכשירי iPhone ו-iPad. לאחר תקופת ניסיון ארוכה בה פעלה המערכת רק בשוק האמריקאי נפתחה האופציה לכלל הארצות דוברות האנגלית ולארצות גדולות נוספות. עד שבסוף חודש מרץ הכריזה Apple על השקה ב-46 ארצות נוספות ובכללן ישראל.
מודעות אלה מופיעות במגוון פורמטים, על פי סוג המכשיר, ובכולן רקע כחול. ה-Apple Search Ads מאפשרות למפרסמים לעלות עם קמפיינים ממומנים לקידום אפליקציות בחנות האפליקציות של Apple.
כיצד זה עובד?
במערכת קיימות 2 אופציות פרסום: בסיסית ומתקדמת. המערכת הבסיסית לא מצריכה ידע ומיומנות בניהול קמפיינים. מגדירים את האפליקציה שרוצים לקדם, ארץ ותקציב ומערכת הפרסום תיצור באופן אוטומטי מודעות ותגיש אותן ליוזרים פוטנציאליים.
המערכת המתקדמת נותנת למפרסם שליטה בניהול הקמפיינים: בחירת מילות מפתח, קהלים, דמוגרפיה, סוג מכשיר וכו'. את המודעות המערכת מייצרת באופן אוטומטי על סמך הנכסים הדיגיטליים שקיימים בערכת הקריאייטיב של האפליקציה.
המערכת מאפשרת שימוש בשלושה סוגי התאמה: Search Match, Exact ו-Broad:​
 
  • Search Match – שיטת התאמה המאפשרת למערכת לבחור את מילות החיפוש בצורה אוטומטית על סמך האפליקציה אותה אנחנו מקדמים
  • Broad Match – המודעה תעלה עבור מילות חיפוש דומות, ביטויים המכילים את מילת החיפוש וכו'
  • Exact Match – שיטת ההתאמה המדויקת ביותר, מודעה תעלה רק בחיפוש מדויק של המילה הרשומה בחשבון
מיקום המודעות
מיקום המודעה בתוצאות החיפוש נקבע על פי מספר מדדים: רלוונטיות המודעה, מילות החיפוש, הביד שהוגדר ופקטורים נוספים. מודעה שאינה רלוונטית לחיפוש שהיוזר מבצע, לא תוצג, ללא תלות בעלות שהמפסרמם מוכן לשלם.
מה מודדים?
כחלק מהחדשנות של Apple, בפלטפורמה זו ניתן לראות שימוש בסט מושגים שונה מהמוכר. לחיצה על מודעה נקראת Tap ואחוז ההקלקה מוגדר כ-TTR. במערכת המתקדמת מודל הקנייה הוא cost-per-tap כאשר ניתן להגדיר בנוסף cost-per-acquisition שמהערכת תנסה לעמוד בעלות זאת. במערכת הבסיסית מודל הקנייה הוא cost-per-install, עלות רצויה להורדת האפליקציה.
קצת מספרים
העלות הממוצעת להקלקה בארה"ב היא 0.84$ כאשר קטגורית קניות היא הקטגוריה היקרה ביותר עם 3.48$ להקלקה. העלות הממוצעת להורדה עומדת על 1.76$. על פי נתונים אלו ניתן לראות כי אחוז ההמרה נע בין 40 ל-50 אחוז. יש לציין כי נתונים אלו מתייחסים לשוק האמריקאי ומהקמפיינים הראשונים בהם הרצנו בשוק הישראלי ממש בימים הראשונים בהם המערכת באוויר אנו עדים לעלויות הרבה יותר זולות.
אז כיצד מתחילים לפרסם?
לצורך כך אנו נדרשים לגישה ל-Apple ID שמקושר לחשבון App Store Connect, אפליקציה פעילה בחנות האפליקציות של Apple. לאחר תהליך הרשמה קצר והגדרת אמצעי תשלום ניתן להתחיל בהקמת קמפיינים בסיסית או מתקדמת.
כמה טיפים לניהול קמפיינים אפקטיבי:
  • עדכון נכסי האפליקציה באופן תדיר כך שיכילו סרטונים, צילומי מסך ותיאורים אטרקטיביים בכדי לאפשר למערכת ליצור מודעות שיעוררו עניין אצל הגולשים. 
  • מבנה החשבון - החשבון מורכב מ-3 רמות ניהול: קמפיינים, קבוצות מודעות ומילות מפתח. ברמת הקמפיין ננהל את התקציב ואת הארצות בהן אנו מעוניינים לפרסם, ברמת קבוצת המודעות נטרגט מילות חיפוש ומאפיינים דמוגרפיים ברמת מילות מפתח ננהל את הצעת המחיר להקלקה (CPT). 
  • הפרדת קבוצות מודעות על פי מילות החיפוש באסטרטגיה דומה לזו הנהוגה בקמפייני Google - חלוקת לפי מותג, מתחרים וחיפוש גנרי. 
  • שימוש במילות חיפוש בשלילה - נוסיף את מילות החיפוש של קבוצת המודעות Exact לקבוצת המודעות Broad בשלילה על מנת להבטיח שמילות החיפוש המדוייקות ביותר יעלו ב-Exact ובכך למנוע בזבוז של כסף מיותר.

*** הכותבים מסוכנות הדיגיטל GO - ענת ניר, מנהלת תחום גוגל. ומתן זמפט ראש צוות בתחום גוגל
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה