דעות

פחות פולשני, יותר מעניין: מחקר חדש על פרסום בפודקאסטים

מחקר של Adobe Digital Insights חושף נתונים מעניינים על "הקהל החדש" שמצטרף להאזנה לפודקאסטים, מה התחומים הכי מעניינים, וכמה אפקטיבי הפרסום בהם

דרור גנות |  3
פודקאסט (צילום iStock)
על פי נתוני TGI האחרונים, 37.4% מהאוכלוסייה הבוגרת מאזינה לתוכן באינטרנט בשידור חי, סטרימיניג, תכני אונדימנד ופודקאסטים. מדובר בצמיחה נאה בתחום זה. עכשיו מעניין לעיין במחקר על צריכת הפודקאסטים שערך Adobe Digital Insights מבית Adobe Analytics, שפורסם לפני פחות משבועיים, ומציג את הרגלי ההאזנה ובוחן את אפקטיביות הפרסום בפודקאסטים.
 
הדוח שסקר 1,008 בוגרים מארה"ב, משקף את הרגלי ההאזנה לפודקאסטים בנוסף לניתוח מקיף של דאטה מנתוני Comscore הכולל 193 מיליון יוניקים באפליקציות סלולריות אמריקאיות (ינואר 2018 עד מאי 2019). הנה המצגת המלאה.
 
שימושים והרגלי האזנה לפודקאסטים
 
על פי המחקר, השימוש באפליקציות לפודקאסט במכשירים הניידים גדל ב-60% מאז ינואר 2018, כאשר רבע מהמאזינים מתחברים לראשונה בחצי השנה האחרונה של תקופת הבדיקה. הצוות מעריך שמגמת הצמיחה הזו תימשך, שכן 45% מהמאזינים אמרו שהם מתכננים להאזין לעוד פודקאסטים בעתיד.
גילוי פודקאסטים חדשים מתקיים בעיקר באמצעות בלוגים ומאמרים אונליין (41%), כמו כן, גם התפיסה לגבי איכות הפודקאסטים עולה - כמעט שלושה-רבעים מהמאזינים טוענים שהתכניות הולכות ומשתפרות.
* לשאר הכתבות בסדרה אודיוטר של דרור גנות - לחצו כאן
בסיס המאזינים הגדול ביותר לפודקאסטים הוא דור Y המילניום (Millennials). בנוסף הפודקאסטים הופכים להיות פופולאריים יותר גם בקרב דור ה-Z. על פי הנתונים עולה כי דור המילניום מאזין ל-5 פודקאסטים או יותר בכל שבוע. רוב הנסקרים (67%) מתכוונים להאזין לפודקאסטים נוספים.
יותר ממחצית מהמאזינים (52%) אמרו שהם מאזינים לפודקאסטים בדרך לעבודה או בזמן העבודה; 42% מאזינים ברכב; 18% בזמן טיולים / טיסות; 16% בחופשות; ו-16% בפעילות ספורט.


בניגוד להאזנה לשידור חי ברדיו, האזנה לפודקאסטים בצמיחה שכן היא מספקת למאזינים חוויה משנית טובה ומאפשרת למשתמשים לבחור את תכני האודיו אותם הם מעדיפים, לקחת אותם לכל מקום בו הם נמצאים ולהקשיב בכל זמן שהם בוחרים - האזנה לפודקאסט עוזרת להעביר את הזמן במהירות במיוחד בזמן נהיגה / נסיעה.
קומדיה, חינוך, היסטוריה ודוקו על פשע הם הז'אנרים המועדפים, כאשר מרבית המאזינים מעדיפים פודקאסטים שאורכם לא עולה על שעה. עוד ברשימה: פודקאסטים על פוליטיקה, ספורט וכמובן גם משחקי וידאו. 


אפקטיביות הפרסום
 
על פי נתוני המחקר, הפרסום בפודקאסטים הוא דרך יעילה להגיע לבסיס לקוחות רלוונטי. המחקר מצא כי פודקאסטים הם פלטפורמה יעילה ואפקטיבית לפרסום: 60% מהמאזינים דווחו כי הם חיפשו מוצר או שירות לאחר ששמעו מודעה בפודקאסט, 25% רכשו מוצר שגילו באמצעות מודעה בפודקאסט, 58% מודים כי דילגו על המודעה.
מבין 72% מהמאזינים לפודקאסט ששמעו מודעה בזמן האזנה לפודקאסט, שליש טוענים שמודעות מעוררות עניין יותר מאשר בפורמטים אחרים. בנוסף, 40% מוצאים שהפרסום בפודקאסט פחות פולשניות מאשר סוגים אחרים של מודעות.
דרור גנות הוא מנכ"ל ADIO המשווקת את הפרסום ב-Spotify, ברדיו הדיגיטלי ובפודקאסטים
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    דיי מעניין (ל"ת)
    די מעניין 11/2019/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    פחות פולשני = ספין חיובי על "קשה למדוד"
    קליפורניה 08/2019/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פחות פולשני זה למצוא את החיובי בעובדה שקשה לאסוף דאטה לגבי המאזינים
    סגור
  • 1.
    מתי נפסיק עם פרופגנדת הפודקאסטים הזו? (ל"ת)
    יקי 08/2019/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור