דעות

רק רשת: כך כבשו כוכבי הטיק טוק את אולסטאר 2020

הרשת החברתית החדשה ממשיכה לכבוש פסגות, והפעם את ה-NBA, ששכר מספר טיק-טוקרים מפורסמים כדי לקדם בקרב צעירים את אירועי האולסטר שנערך בשיקגו
משה אבוטבול |  3
משה אבוטבול (צילום אופיר יצחק)
סביר להניח ששמות כמו האחיות צ'ארלי ודיקסי דמיליו או אדיסון רי וג'אליה הרמון, לא אומרים לכם כלום בשלב זה, אבל אם יש לכם ילדים בבית והם בטיק טוק, סביר להניח שלא רק שהם מכירים את השמות, אלא שהם גם מכירים את כל התנועות של הקליפים שהן מעלות, שגורמת לצעירים האלו לרקוד כאילו אף אחד לא רואה אותם סתם ככה ברחוב, באוטובוס ובכל מקום אפשרי. לשלוש הטיק-טוקריות יש ביחד אגב למעלה מ-53 מיליון עוקבים.
בשיקגו הסתיים אמש סוף שבוע האולסטאר של ה-NBA, הליגה הטובה בעולם וגם המשווקת ביותר בעולם, שיודעת לקחת את משחק הכדורסל ואת השחקנים ולהפוך אותם לכוכבי ענק בינ"ל ולתרגם סלים והטבעות למכונת כסף ורייטינג מפלצתית שמגלגלת מיליארדי דולרים בכל שנה. 
גם השנה, משחק האולסטאר סיפק הרבה רגעים יפים והיו כמובן גם את תחרויות השלשות וההטבעות. אלא שחוץ מהמשחקים, האירועים והתחרויות, התקיימו על הפרקט ובמתחמי האוהדים וההפנינג בעיר,  אירועי מדיה נוספים שיצרו באאאז עולמי אדיר והגיעו למיליונים נוספים, שלא בטוח בכלל שצפו במשחק עצמו.
פשוט לרקוד
מדובר כמובן בשלישייה החביבה של האחיות דמיליו ואדיסון רי, שהוזמנו על ידי ה- NBA וככל הנראה גם קיבלו לא מעט כסף, כדי שיעשו את מה שהן יודעות לעשות הכי טוב: פשוט לרקוד ולהעלות את הקליפים לחשבונות הטיק-טוק שלהן ביחד עם התיוג המתבקש של שבוע האולסטאר.
 
תוך יומיים כבשו הסרטונים של שלוש הבנות החרוצות את הטיק- טוק, פעם הן רקדו עם הקמיע של אחת הקבוצות על הפרקט, פעם עם הזוכה בתחרות ההטבעות דרק ג'ונס, ובין לבין עם המעריצים והאוהדים בפאן זון המרשים במרכז שיקגו.
כן, גם מכונת שיווק ויח"צ משוגעת, כמו ליגת ה-NBA, הבינה והפנימה מהר - אם היא רוצה להישאר רלוונטית גם בקרב הדור הבא, היא חייבת לתפוס אותם עוד כשהם צעירים למרות שהם לא צופים בטלוויזיה וספק אם היו טורחים לבדוק את התוצאות של האולסטאר לולא ראו את הרמון מבצעת את ריקוד ה-Renegade. ואם אתם לא יודעים על מה אני מדבר, פשוט תחפשו את זה בטיק-טוק.
טירוף הטיק טוק לא ייפסק בקרוב, למעשה הוא רק ילך ויתחזק. אם בעבר משתמשי הפייסבוק זלזלו באלו שזלגו אל אפליקציית האינסטגרם שהחלה לצבור תאוצה - ובסוף נכנעו לה, כעת זה קורה שוב רק שהפעם אלו אנשי האינסטגרם שמרימים גבה על הטירוף סביב ה-TikTok.
ההבדל המהותי - ככל שעוברות השנים, קל יותר לקבל את המעבר בין האפליקציות. זה אומנם לא יקרה ביום אחד, אבל טיק טוק מספיק חזקה כדי למשוך אליה גם את אלו שלא נמנים מבין חובביה ופותחים חשבון "רק כדי להסתכל".
אם בגלגול הקודם של האפליקציה כ"מיוזיקלי", היא הייתה רק עוד אפליקציה, מאז עברה את המהפך - היא לא משהו שאפשר להתעלם ממנה וכנראה שבצדק. הנוער בטירוף אחר הפיד, נהנה לצלם, להגיב, לשתף - אפילו בקלות יתרה יותר מאינסטגרם.
 
מתחביב לכלי מקצועי
עד לפני כחצי שנה השימוש באפליקציה היה כתחביב, בשביל הפאן ובשביל הכיף. גם כוכבי הרשת שבאו מהאפליקציה הזאת לא באמת ידעו לתרגם את העניין לפרסום חיצוני או לשכר וקמפיינים, אך עם התחזקות האפליקציה גופים שונים מנסים להניח את ידם במכרה הזהב שמוליד חשיפה היסטרית. לאט לאט אנו רואים יותר ויותר סרטוני קידומי מוצרים (בישראל זה עוד לא בפול גז, אך מתחזק עם הזמן), ואת הפיכתם של כוכבי האפליקציה לטאלנטים וסלבס מן המניין.
גם החברות המסחריות בישראל מתחילות להתעניין יותר ויותר בפלטפורמה הזו ובודקות כיצד הן יכול לקדם את מוצריהן או השירותים שהן רוצות למכור בעזרת הכוכבים החדשים, הטיק-טוקרים.
מנהלי השיווק החלו להפנות תקציבי דיגיטל גם לשם. על פניו, הרצון האמיתי להתחבר לעולמם של בני הנוער הכרחי ומבורך, אבל בינתיים רובן עושות זאת פשוט כי "כולם שם" וגם הן רוצות. הבעיה היא שהחומרים שעולים שם לא מספיק מהודקים ודי מאולצים כך שהם לא עוברים את חומת האותנטיות ובטח לא הוויראליות. ולכן גם הגופים הגדולים חייבים להיעזר בכאלו שחיים ונושמים את האפליקציה - אחרת, נכון לרגע זה, זה לא יעבוד.
גם אצלנו בפרוגי אנו רואים את מגמת השינוי, את הח'ברה שהופכים לכוכבי טיק-טוק, את הרצון של לא מעט ילדים ובני נוער לצרוך את הסרטון הבא ואת העיסוק הרב שלהם בנושא גם בכתבות שעוסקות באפליקציה שעולות בפלטפורמה שלנו. יתרה מכך - גם ציטוטים מראיונות אצלנו הופכים לסאונדים בטיק טוק שאחר כך גולשי האפליקציה מייצרים סביבם סרטונים משעשעים וזהו כנראה סוד קסמה של האפליקציה הסינית הזו, שהדביקה את העולם במהירות רבה יותר מאשר נגיף הקורונה.
* הכותב הוא עורך באתר החדשות לנוער פרוגי
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אדיסון
    אשר תורג'מן 03/2020/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מאוהב בך ????????
    סגור
  • 2.
    העולם מלא היום בכוכבי רשת זה המשחק
    רון דוד 03/2020/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היום כל העולם מלא בכוכבי רשת ולדעתי זה נכון וכך צריך להיות!! זה העולם החדש, בן זיני, קטריקס, מיליונדי, אלעד לוי , נועה קירל, הם רק קצה המזלג ,וזה ממש משמח לראות שהרשתות החברתיות תופסות היום יותר מקום וחלק נכבד.
    סגור
  • 1.
    אלוף!!
    מעריץ 02/2020/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין יותר מבין ממשה ביצירת תוכן לבני נוער
    סגור