דעות

מבודדים? לא אם אתם ברשתות החברתיות

ככל שהסגר הולך ומתהדק, צריכת התוכן בסושיאל גוברת. איתה, גם משפיעני הרשת חזרו לייצר תוכן ושיתופי פעולה עם מותגים - שמצדם מתחילים להתעורר. מתן אברמוביץ', סמנכ"ל לקוחות בלידרס, מסביר איך זה נראה
מתן אברמוביץ' | 
מתן אברמוביץ' (צילום יח"צ)
לא ייאמן איך כל כך מהר החיים התהפכו לחלוטין. כבר כמעט חודש שקורונה היא הנושא המוביל בחדשות, בתקשורת, ואיך לא – במדיה החברתית. ככל שמצטרפות הנחיות חדשות וככל שהסגר מתהדק, כך גוברת הנהירה של העם לסושיאל, בין אם כדי להתעדכן בחדשות, בין אם לקבל רעיונות להתמודדות עם המצב החדש ובין אם פשוט בשביל אסקפיזם טהור. 
במקביל, לא לקח יותר מדי זמן כדי לאפשר לרשת להתעורר גם בצד המסחרי שלה. אחרי ההלם הראשוני, מבינים יותר ויותר מפרסמים (ואיתם גם צרכנים) שהחיים ממשיכים גם בבית, ושצריכה – גם של מוצרים וגם של תוכן – לא נפסקת. גם ברגעים מוזרים כמו אלו שאנחנו חיים עכשיו, מותגים ממשיכים להיות חלק מהסביבה שלנו. הם מתעדכנים, מתאימים את השיח למצב, פונים אלינו קצת שונה – אבל הם שם. ויותר מכך, הם מגבירים הילוך דווקא ברשתות החברתיות.
אז נכון, המצב בשוק קשה, אבל דווקא הגידול בצריכת תוכן בסושיאל מייצר הזדמנות חדשה. לפי פרסומים של ספקיות האינטרנט, הנוכחות של כולנו בבית העלתה בשבוע האחרון את צריכת הרשת שלנו בכמעט 50 אחוזים, כשעיקר התנועה מתרחשת ברשתות החברתיות. 
בדיוק כמו כל העם, גם משפיעני הרשת ממשיכים לפרסם תכנים ואפילו המעטים שלקחו לעצמם הפסקה קלה, חזרו כבר לשתף מחייהם. העטיפה? ממלכתית יותר ותמיד בקונטקסט של הסיטואציה, בסגנון "אם כבר נשארים בבית...". התוכן? מחובר למציאות וליומיום, ועבור מותגים – זו הזדמנות פז להישאר בתודעה, למכור שירותים חיוניים ולעשות את זה הכי אותנטי ונכון שאפשר. 
צריך לעשות את זה נכון, עם האנשים הנכונים שגם ינהלו את השיח וגם יפרסמו אותו. נשמע ציני? הקהל מצביע ברגליים. קמפיינים של משפיעני רשת בעת הזו מביא אחוזי תגובה גבוהים מהרגיל, בעיקר מכיוון שרוב התכנים יוצאים בקונטקסט סולידרי ופחות "מסריח מפרסום". 
בשלב הזה הנתון תקף גם לסלבריטאים וגם למיקרו משפיענים – הנהירה אל התוכן בעיצומה בכל הרמות, וזו ממש לא רק מגמה שלנו, הישראלים; משפיענית רשת מובילה בגרמניה פרסמה סקר  מול העוקבים שלה, כדי לשמוע האם גם בימים אלו הם פתוחים לצרוך תוכן רגיל ושיתופי פעולה עם מותגים. נחשו מה הייתה התשובה? הרוב המוחלט השיב שהוא אכן מעוניין בתוכן רגיל ויותר מכך – שתשתף איתם מבצעי אונליין שווים.
אז איך עושים את זה בימי בידוד? הנה כמה דוגמאות מעולמות תוכן שונים:
התגייסות להסברה: 
משרד הבריאות באמצעות לפ"מ (לשכת הפרסום הממשלתית), עלה בקמפיין הזדהות עם הנחיות משרד הבריאות ״אם נצא מהבית - לא נצא מזה". למשימה נרתמו החברות המובילות בתחום המשפיענים והדיגיטל, מה שמהר מאוד הפך למהלך ויראלי של מעל 150 משפיענים, ידוענים, שחקנים, זמרים, אנשי תקשורת ונבחרות ספורט ואפילו נשיא המדינה.


עזרה לקהילה:
שופרסל גרין מגייסים את המשפיענים שלהם לפעילות שכולה טוב – יצירת משלוחי אוכל לחברים, שכנים ואנשים שזקוקים לכך – בשימוש מוצרי סדרת "גרין" הבריאותיים של שופרסל
קמפיינים למען מד"א והרופאים:
שגרת טיפוח: 

הכותב הינו סמנכ"ל לקוחות בסוכנות הדיגיטל ומשפיעני הרשת Leaders
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה