דעות

השעיית הבמאי אלון אלוש מתוכנית בוקר בקשת היא הענשת הש.ג

במאי הטלוויזה אלון אלוש הושעה מתפקידו מאחר שבתוכנית בוקר בקשת, תחת אחריותו, פורסמו תמונתו ושמו של מפקד בית הספר לטיסה. אלא שמידע זה גלוי באינטרנט - אז למה אלוש משלם את המחיר? 
אביב בושינסקי |  14
אביב בושינסקי (צילום לימור צור מגן)
בסוף השבוע האחרון נחשף ב"ישראל היום" שבמאי הטלוויזה הוותיק, אלון אלוש, הושעה לחודש ימים בשל רשלנות. חטאו של אלוש היה שבתכנית הבוקר תחת בימויו, פורסמו, ברגע של היסח הדעת, תמונתו ושמו של מפקד בית הספר לטיסה, אל"מ י'. אלוש לא היה בקונטרול ברגע הצילום. 
כך, מאה אלף אזרחי המדינה שצפו בערוץ 12 והמיליונים שמעבר לים הרוצים לכלותנו גילו בוקר אחד מיהו מפקד בית הספר לטיסה. אבוי, איזה נזק עושה לנו התקשורת. אלוש צריך להגיד תודה על שלא עמד לדין על בגידה או על פגיעה בבטחון המדינה. הוא קיבל  רק "חודש השעייה". זה אפילו לא שלושים מלקות. האמנם?
למקרא הידיעה, עשיתי חיפוש פשוט בגוגל ומצאתי מיהו אותו מפקד מסווג. אל"מ "י" הוא יובל הראל, כך מסבירים לנו באתר של ממשלת ישראל בפרסום מה-26.12.2018. 

צילום מסך מתוך אתר משרד ראש הממשלה 
וכדי שחלילה לא נתבלבל עם יובל אחר, באתר של חיל האוויר מסבירים ב-13.8.2018 שאל"מ י' נולד ב-1977. בגיל 20 התגייס לקורס טייס. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה ממכללת רופין והוא אב לארבעה. 

צילום מסך מתוך אתר חיל האוויר
במשך שנים מנקרת בי התחושה שטשטוש תמונותיהם של הטייסים והההסתרה המלאכותית של שמותיהם נועדה לעשות גלוריפיקציה ל"טובים לטייס". כך משווקים וכך ממתגים. הסיסמא שנולדה ב-1960 תחת עייזר וויצמן, כדי להגביר את ההתנדבות לקורס טייס, הוטמעה כל כך טוב עד כדי כך שלהיות טייס, הפך לפתע למשאת נפשה של כל אמא יהודיה. בעצם לא רק יהודייה. הנה, צה"ל יחצ"ן לנו לא מזמן שסוף סוף יש גם דרוזי טייס. מאבקה של אליס מילר להתקבל לקורס טייס פגע במצ'ואיזים של חלק מהשוכנים בשחקים, אבל מסע ההאדרה, בסך הכל עבר אדפטציה, כי "את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק".
לפני שנתיים אחי, מומחה עולמי לבינה מלאכותית, כתב מכתב למבקר המדינה ובו התריע על העובדה ש"בשני גוגלים", כלשונו, ניתן לדעת את מה שכביכול מסתירים מהאויב. הרי לפני כל מסדר כנפיים, מפעל יחסי הציבור של צה"ל עובד שעות נוספות. על נווטת י' הם מספרים, היא ביתו של טייס חיל האוויר ונשואה לטייס חיל האוויר. את שמה ותמונתה ניתן למצוא בנקל. את הפסנתרן המחונן שויתר על הקריירה בבית הספר למוזיקה אפשר למצוא ב-YouTube. זה לא משהו מלאכותי וגם לא צריך הרבה בינה. הכל ברשת – אבל אסור שיהיה בקשת 12. 
על נווטת אחרת, 'נ', שצולמה חובשת קסדת טייסים, מתגאים לספר בחייל האויר שבעברה זכתה במדליית ארד באליפות המכביה בטריאתלון. אפילו "הצ'ייסר" לא יסתדר עם הרמז. באתר שלה כתוב: ״אני נועה כפרי. טסתי כנווטת קרב על F-15. השתתפתי במבצע צוק איתן בפעילות מבצעית משמעותית והשתתפתי בלמעלה מ 40 טריאתלונים".

צילום מסך מתוך האתר noacafri.wixsite.com/noacafri
נחזור לשנות ה-60: או אז החליטו לאסור את פרסום שמות הטיייסים פן יבולע להם אם חלילה יפלו בשבי. הנחייה לפעול כך נולדה לאחר שכמה מבחורינו הטובים חגגו בפומבי הפצצות והפלות של מטוסי אוייב. בהמשך, העדיפו לשמור על הנוהג כדי למנוע הפגנות של שוחרי שלום ופצפיסטים ליד בתי הטייסים. מעניין אם במקרה של איילת שקד, הנשואה לטייס קרב, אותם מפגינים היו עושים "קופה" - סוג של שניים בהפגנה אחת. 
כשמפקד חייל האויר, ולימים הרמטכ"ל ה-18 של צה"ל, דן חלוץ, המליץ לבטל את הנוהג המסווג, הסבירו לו שלא כדאי. טייסים חשופים ל-BDS וחלילה להיעצר מעבר לים, אם למשל אל"מ י' ינחת בבריטניה לראות משחק כדורגל עם ארבעת ילדיו.
קראו עוד ב-ice
נראה שכל טייס הוא יעד מבוקש. גם אם הוא בחיים לא לחץ על הניצרה, או שכל שליחותו הייתה להטיס אח"מים, לתצפת על קו החוף או לחלץ מטיילים. לוחם גבעתי או "סתם" מג"בניקית שיום יום מתחככים עם שכננו, ולעיתים בעורף האויב - אותם אפשר לחשוף. יש מי שהחליט שהם לא כאלה חשובים.
מיותר לציין שאחי מעולם לא קיבל כל התייחסות למכתבו. אולי בגלל שבחלונות הגבוהים יודעים מה שאנחנו יודעים - קודם בונים מיתוס, ואחר כך את המיתוס צריך לשמר. בינתיים מי שמשלם את המחיר הוא הש.ג, במקרה זה – הבמאי אלון אלוש. 

בקשת סירבו להגיב לדברים.
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    סבא שלי עד היום חושש שיפרסמו שהיה טייס בכיר בכמה מבצעים
    יפית 06/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעיקר באלה הלא ידועים לציבור....
    סגור
  • 7.
    מגוחך (ל"ת)
    לחץ על הניצרה... 06/2020/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    השעיה של אלון אלוש פשוט מגוכחת, אתם תמיד מחפשים שעירלע? (ל"ת)
    אחת שאכפת לה 06/2020/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    ערוץ 13 ימני וכל מי שמפר את המדיניות מפוטר או מושעה (ל"ת)
    רונן 05/2020/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • ערוץ 13 ימני???
    שירה 06/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחחח..
    סגור
  • טען עוד
  • שים לב
    מאזניים 06/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה היה בערוץ12
    סגור
  • 4.
    אין על אלוש
    מורן כהן 05/2020/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מבאס לקרוא. מקוה שאלוש האלוף יחזור לתפקוד בול אחרי חודש... ואלוש.. אם אתה קורא, חיים של ברבור תהנה מהחופש בזמן שכולם חזרו לעבודה!!
    סגור
  • חלם יקרה לכולנו
    ישראלי נבון 05/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך קוראים למשהה? פקיד בכיר ח' גילוי נאות ח' זה חושם.
    סגור
  • 3.
    לא לעניין
    יוסף 05/2020/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כולם יודעים מי ראש השבכ, וראש המוסד, שתמיד היו בצל. עיבדו פרופורציות.
    סגור
  • 2.
    רק שמאלני מצוי כותב ככה (ל"ת)
    אזרח 05/2020/06
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • מסתבר ששמאל זה חכם (ל"ת)
    חילון 05/2020/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • חיל האויר
    אהרון 05/2020/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בבון תורן מאיפה הם באים
    סגור
  • חחחח בושינסקי עבד שנים עם נתניהו יא כסיל (ל"ת)
    כאן עבור העובדות 05/2020/07
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • 1.
    מדינת חלם (ל"ת)
    גיל 05/2020/05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור