דעות

דן שילון: "הייתי שולח לרינה מצליח זר פרחים"

האמירה של רינה אמנם חריגה, חמורה, אולי אפילו מפלצתית, אבל לגיטימית. לא הייתי משעה אותה לדקה. כשאנחנו "שחטנו" את רבין ופרס אף אחד לא הפריע לנו לעשות את תפקידנו
דן שילון |  66
דן שילון: "הייתי שולח לרינה מצליח זר פרחים" (צילום אישי ומסך חדשות 12)
זר פרחים הייתי שולח לרינה מצליח בעקבות הדברים שאמרה בפגוש את העיתונות על הגרעין הקשה של תומכי ביבי נתניהו. זו אמירה חריפה אך חשובה.
הרי לא נולד אדם בעולם שהיו אונסים את בתו והיה מוחא כפיים לאנס. כדימוי זה היה דימוי קשה, חריג, אך טוב שנאמר. רינה אמרה את אשר אמרה, וטוב שאמרה. יש גם דעות אחרות, הפוכות ושונות, שמוצאות גם הן את דרכן לכלי התקשורת. רינה בסך הכול הדגימה את מידת הנאמנות של הגרעין הקשה של נתניהו לאדונם.
כשניהלתי את חדשות הערוץ הראשון, והיינו מונופוליסטים, לבד באוויר, בלי שהיו מולנו ערוץ 2 ובלי ערוץ 10, והשלטון היה בידי מפא"י, בתקופת יצחק רבין ושמעון פרס, ערב ערב, "שחטנו" את המפא"יניקים מכל כיוון וחשפנו כל שחיתות וכל לכלוך. כך הבנו את תפקידנו. איש לא הפריע לנו. זו הייתה תקופת אביב הדעות והידיעות ברשות השידור. קיבלתי לכך את כל הגיבוי מארנון צוקרמן, מנהל הטלוויזיה, ומיצחק לבני מנכ"ל הרשות.
היום אנחנו במצב אחר. הגבולות מיטשטשים ולא מדברים כמעט על המבחן הערכי והמוסרי. כולם מחכים לראות מה יפסוק בית המשפט על בנימין נתניהו. אבל זה לא המבחן היחיד. העובדות הרי ידועות לכול. הוא קיבל מתנות בשווי מאות אלפים, הוא ניהל מו"מ על שוחד עם מוזס ועם אלוביץ' כדי להשיג טובות הנאה תקשורתיות וכלכליות. בית המשפט יפסוק אם זה פלילי או לא, אבל מוסרית צריך היה לפסול אותו כבר מזמן מראשות הממשלה. המבחן הערכי והמוסרי, חייב לגבור על כל מבחן אחר.
אגב, בתקופתי היו לי שני כתבים שהשמות שלהם, יעקב אחימאיר ויאיר שטרן, יכלו להסגיר את השקפת עולמם הפוליטית. מעולם לא שאלתי אותם עליה, ומעולם לא שאלתי אותם מה הם מתכוונים לומר בשידור. נתתי להם את כל החופש והגיבוי האפשרי.
לכן גם במקרה של רינה מצליח היה צריך לתת לה את מלוא הגיבוי. האמירה שלה אמנם חריגה, חמורה, אולי אפילו מפלצתית, אבל לגיטימית. היא אמרה את אשר על ליבה באותו רגע וזה לגיטימי לעודד אותה לעשות את זה כפי שיש לעודד כל עיתונאי אחר להביע דעה הפוכה, ובכל מקרה, לא לתת יד להסתה. תפקידו של עיתונאי הוא להביא עובדות, לחשוף שחיתויות, ולתת במה לדעות שלו ושל אחרים. לא רק שאין למנוע זאת ממנו, ראוי לעודד אותו להביע את דעותיו.
לכן, לא רק שלא הייתי משעה את רינה מצליח לדקה, אלא הייתי שולח לה זר פרחים.
 
תגובות לכתבה(66):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 45.
    !!!!
    אורן 07/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש נכון!!!
    סגור
  • 44.
    זר
    יהודי 06/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התכוונת לזר פרחים לקברה?
    סגור
  • 43.
    לך
    יהודי 06/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לך לנכדך המוסלמים טינופת עמלקי
    סגור
  • 42.
    שילון
    קלייר 06/2020/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה באמת חושב, שאנחנו מטומטמים כמוך ? ראשית אתה רוצה בסך הכל להקניט ולשמוח לאיד. זה ברור. שנית, אתה רוצה להשמיע קול, מתגעגע לפירסום, אבל דחקו אותך, אתה לא מקבל פינה כלשהיא, ואתה רוצה שישמעו אותך, ויגיבו. רצית פשוט שיעלו אותו לשיח ברשתות. אז הנה שמענו אותך. ובאמת אתה צריך לשלוח לה זר וורדים אדומים.
    סגור
  • 41.
    רינה אל תקשיבי לדן דן
    משה 06/2020/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתור מזרחית איפה שמעת את השטויות תתבישי קצת
    סגור
  • טען עוד
  • 40.
    דן שילון תתעורר
    מרצי 06/2020/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    דן שילון מזל שאתה לא מנהל כיום את החדשות. רינה מצליחה לא תפרה את ביבי כהגדרתך אלא את הציבור שתומך בו באמירה מזלזלת ונמוכה מאין כמותה.
    סגור
  • 39.
    תפקיד הכתבים לקדם אג'נדה או להיות נאטרליים?
    אבגד 06/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך הגינות.איזון. בלי משוא פנים ולא להטות בצורה בוטה דיווח
    סגור
  • מאוד ברור
    אורלי 07/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמובן שלהיות ניטרליים! הם בסך הכול כלי להעברת ידיעות (למרות שזה בילתי נמנע, אבל לתת לזה לגיטימציה!?)
    סגור
  • 38.
    שילון
    אביתר 06/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תמשיכו כך, כל כתבה כזו מחזקת את הימין, כמו שכתוב, ככל שיענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ,,,
    סגור
  • 37.
    צודק
    דוד 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא נרשה להשתיק עתונאי ובטח זה שמצתת אימרה של אחר. נסיון פשיסטי להשתיק את חופש הדיבור.
    סגור
  • 36.
    מה נבהלו מהדברים שלה ?
    שומשום 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    להיפך, הביביסטים מודים בזה ומתגאים בזה בפירוש בכמה פוסטים. על מזבח הערצת המנהיג הם מוכנים לעשות הרבה דברים ולספוג הרבה דברים, גם את זה
    סגור
  • צודק (ל"ת)
    עדן 07/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 35.
    לא רק זה, אלא שזו ידיעה נכונה ! ככה כתבו תומכי ביבי
    שמוליק 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ממש בלשון שהכתבת תיארה. זוכר את זה כבר מלפני שנה
    סגור
  • 34.
    אין בעייה..
    מוכרת פרחים 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נייבש אותם ונשמור למסיבת פרישה שלה. נקווה שישארו ריחניים ??
    סגור
  • 33.
    שילון מטעה במזיד
    נ 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 2
    דן שילון מטעה במזיד.רינה מצליח לא הושעתה כי היא חשפה שחיתות או מחדל של השלטון והעומד בראשו,או הביעה דעה על מעשי הממשלה,אלא בגלל שהביעה דעה גזענית
    סגור
  • 32.
    דן שילון
    אתי 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    2 3
    דן שילון השקפת עולמך ידועה לנו בושה וחרפה לרדת לרמה כזו השמאל בפניקה
    סגור
  • 31.
    מפאי
    דודו 06/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למען השם תעשו טובה לשילון תנו לו מעט פירסום הוא מזמן נשכח תשלח פרחים ואז תזכה בעוד פירסום נוסףיאלה שילון תשלח פעמים אולי יכתיבו פעמים
    סגור
  • דן שילון
    רבקי 06/2020/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תוצרת אזמי מרצ
    סגור
  • 30.
    שילון
    דודו 06/2020/24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ףאיש רדוד היתי מתפלא אם לא היה תומך בה הרי הם מאותו הכפר אחר כך מתלוננים על פילוג שיסוי הסתה וכול זה בשם חופש הביטוי עד מתי תבינו שיש לאנשים כמוך ולזאת ששלחתה פרחים חלק גדול בפילוג ושינאה בעם
    סגור
  • ואם הם מאותו הכפר. אז מה? אסור?
    דפנה 06/2020/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא כל הביביסטים מאותו הכפר? מותר וטוב שיש דעות שונות. אין שום צורך להתנפל על מי שדעתו שונה משלך. זו הדמוקרטיה. כדאי ואפשר להתווכח ולנסות לשכנע, אבל אין מקום לשנאה הזו. להרגיע!
    סגור
  • 29.
    עלוב
    א.ר. 06/2020/24
    הגב לתגובה זו
    6 1
    עלוב, ואפס כמוה. חסריי ערכים ובושה. נדמה לכם שמותר לכם הכל. בהמתיות. עליכם נאמר, הלך הזרזיר לעורב, ובן אדם למינהו.
    סגור
  • 28.
    מי זה דן שילון ? הזקן שיוצא לפנסיה ורוצה...
    יוסי 06/2020/24
    הגב לתגובה זו
    8 2
    תשומי, כי אם לא מי יודע מי הוא הזקן המיסכן הזה...
    סגור
  • מאחלת לך שגם אתה תזדקן ותצא לפנסיה בבריאות טובה.
    אתי 10 06/2020/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מה רצית? שימות צעיר? אני מבינה שבעיניך כשאתה אומר "זקן" זה מבטל את כל הישגיו בעבר ואת שכלו וידיעותיו.
    סגור
  • מפני שיבה תקום !
    חנה 06/2020/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה דור שלא ידע את יוסף?? בורים ועמי ארץ , פני הדור כפני המנהיג ובנו .....
    סגור
  • שילון
    יעקב 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שילון לא תקף בתקשורת את שלטון השמאל, הכל הזיות בלי אמת, שילון תמיד שמאלני היה
    סגור
  • 27.
    דן שילון
    אזרחית 06/2020/24
    הגב לתגובה זו
    2 3
    חבל, שקנתו מביישת את נעוריו. משתעמם בבית ומוצא זמן לחנך. מוותרים.
    סגור
  • 26.
    כן הייתה מוחה כפיים.
    אבל רינה מצליח 06/2020/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק בשביל סערה בכוס מים.
    סגור
  • 25.
    כל הכבוד רינה
    אילנה 06/2020/24
    הגב לתגובה זו
    4 4
    כל מילה שנאמרה נכונה. ידוע לכל שהחסידים של ביבי, שרבים מהם במצוקות כלכליות מצביעים עבורו ולא משנה איזה גזרות הוא מפיל עליהם. במקום לטפל במצוקות של השכבות החלשות הכל הולך לחרדים. כל המשרדים הכלכליים החשובים בידיהם.
    סגור
  • 24.
    אם אתה רוצה לשלוח פרחים שלח ואל תברבר. (ל"ת)
    רזיאל. 06/2020/24
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 23.
    איזה טיעונים מטופשים
    שילון לא חכם 06/2020/24
    הגב לתגובה זו
    4 15
    מה מוצדק באמירה מפלצתית? שהמפלצת תדבר ככה בבית הפרטי שלה
    סגור
  • לאאאאאאאא נכון!!!
    ערבה 07/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה 'מפלצתיות' איפה אתה חי
    סגור
  • 22.
    אתה לא מעניין
    אופיר 06/2020/24
    הגב לתגובה זו
    5 3
    מעל 40 מנדטים לא סופרים אותך. כל תגובה כמו זו שלך מגדילה את מספרם.
    סגור
  • 21.
    מה כבר אמרה -בסה״כ הביאה ציטוטים בשם אומרם
    עדר 06/2020/24
    הגב לתגובה זו
    1 4
    רינה - פה של ציבור רחב !!! קשה לציבור המעריצים והנעשקים לקבל את המראה לפרצוף.עושקים ובוכים …
    סגור
  • 20.
    אוי דן דן
    רמי 06/2020/24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    דן שילון מנסה בכל כוחו להיות רלוונטי אך צר לי עליך דן הפכת להיות מוקיון זול.אגב אמירתך הפטרונית כלפי יעקב אחימאיר שלא לחשוש מראה את תיסכולך.צריך לומר שאתה למדת מיעקב אחימאיר.
    סגור
  • 19.
    מה מונע ממך לשלוח לרינה זר פרחים. שלח
    מירי 06/2020/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בשביל זה צריך לכתוב כתבה.
    סגור
  • 18.
    היא ציטטה תומכת ביבי
    יוחאי 06/2020/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סו לא דיעה שהיא הביעה. היא הביאה ציטוט שהופיע גם בפייסבוק של מצביעת ביבי דיקלה שמה. אתה עוד יכול לשלוח לה פרחים לרינה.
    סגור
  • 17.
    רינה מצליח
    רינה מצליח 06/2020/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מחזק את ידי רינה מצליח - המשיכי בדרך זו - זו הדרך הנכונה להביע את אשר את יודעת ואת אשר את חושבת - כל הכבוד על חופש העיתונות לצערינו לא להרבה זמן לכן נצלי כל רגע לחשוב ולדווח
    סגור
  • 16.
    איש עלוב
    לירז 06/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אני לא חושבת שצריך להשעות את הפה ג'ורה הסו, אני מעדיפה שכוללםם יגידו מה שהם רוצים כולל עמית סגל ובועז בסימות'. אבל מפה עד להגיד שזה דימוי טוב? איכ. איש נפוח ועטוף על ידי הפריוולגים שזמנם בתודעה קצוב. לרגע חשבת שאתה בערב פואטרי סלאם שמותר להגיד דברים מטומטמים וגסים כדי שימחאו לך כפיים. זה אנשים אמיתיים. לא בוטים. אני לראשונה בחיי הצבעתי בבחירות האחרונות בינימין נתניהו. אתה יודע למה? כדי להכניס לכם אצבע בעין. ומה אני רואה? זה עזר. תראה לאיזה רמה נמוכה אתם יורדים.. אנשים כמוך וכמו רינה מר
    סגור
  • 15.
    שוטה
    מני 06/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 2
    יש הבדל בין לבקר את השלטון ערב ערב כפי שעשיתם אתם, לבין לטעון שהציבור שבחר את ביבי הוא מטומטם שייבחר אותו בכל אופן. זה זלזול במהות הענין של בחירות דמוקרטיות, ובעצם זו טענה שהציבור ה"נמוך" לא יכול להכריע בענין השלטון אלא רק המעמדות הגבוהים שמבינים מה נכון
    סגור
  • 14.
    איזה גרוטאה הוא נראה ! (ל"ת)
    אור 06/2020/23
    הגב לתגובה זו
    12 9
    סגור
  • מה הקשר (ל"ת)
    עדי 07/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    אחרי שהנסיון להכניס את דרוקר לכלא לא צלח עם רינה הצליח
    אריק 06/2020/23
    הגב לתגובה זו
    8 4
    ביבי זה גדול הדיקטטורים שהיו כאן
    סגור
  • לא אומרת שהוא מלאך
    לירז 06/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אבל מה לעשות שהוא הכי טוב שהיה כאן בפער? תקום תתמודד, אולי יהיה כבר מישהו שיחליף אותו ויידע להצעיד את המדינה קדימה. ולא יוליך אותה לפח הזבל של ההיסטוריה כמו מה שכולנו מתכחשים אליו שגנץ עושה.
    סגור
  • גנץ הוא תקלה טכנית...
    צריך להמשיך להסביר 06/2020/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא פג תוקף... ימחק בסיום תקופת התפוגה! המחשבה שסה ביבי או גנץ מצחיקה ומופרכת!
    סגור
  • המדינה קמה כנגד כל הסיכויים...
    צריך להסביר 06/2020/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא התקיימה הרבה לפני המושחת ותתקיים גם הרבה אחרי לכתו של המושחת והשקרן הגדול בתבל !
    סגור
  • מטומטם
    אלון 07/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהההההההההההההההההההההההההההההההההה הקשר ! ? !
    סגור
  • 12.
    ביבי ומצליח
    הידען 06/2020/23
    הגב לתגובה זו
    9 2
    אמירה לא מוצלחת של רינה מצליח אך בעובדה חלק הארי מתומכי נתניהו ללא חשיבה כלל אותם לא מעניין אם ביבי לקח שוחד גנב או פשע הם רוצים ביבי. חלק גדול לא קולט כי התנהלותו והשחיתות זה על חשבון הנזקקים הקשישים וקשי יום.
    סגור
  • 11.
    הפנים של התקשורת
    ניב 06/2020/23
    הגב לתגובה זו
    8 7
    שמאלנים יפי נפש לוביבי היה הולך בדרכם......לא היתה מדינה..
    סגור
  • 10.
    חופש העיתונות מת
    יאיר 06/2020/23
    הגב לתגובה זו
    7 4
    צודק אבל מאוחר מדי ישראל כבר לא דמוקרטיה ואין חופש עיתונות
    סגור
  • זה כבר ממש מזמן
    לירז 06/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מהרגע שהתקשורת שיווקה את ההתנתקות כמו מוצר הבית שלה ואמנון אברמוביץ' תבע את המושג "לאתרג". או שבעצם יותר מזמן מזה? כשאהרון ברק עשה את ההפיכה לאקטיביזם שיפוטי ונתן לבית המשפט להתערב בחוקים שקבעו נבחרי העם? פתאום התחלתם לבכות? חח.. זה ככה כבר שנים. משחקים לנו במוח בערוץ 12 ו13..
    סגור
  • 9.
    טוב שמדבר לפעמים
    דוד מירושלים 06/2020/23
    הגב לתגובה זו
    4 11
    שכחנו ממנו בכלל. גם לו יש דיעות. את מי זה מעניין???????????
    סגור
  • 8.
    מעניין, כל התגובות המתנגדות לא הביעו טיעון אחד הגיוני
    גל 06/2020/23
    הגב לתגובה זו
    5 8
    שמצליח לסתור את טענת שילון, רק אד הומינם. זה מה שיודעים לעשות מצביעי הליכוד הכי טוב. למדו מהמאסטר. לתת ביקורת לגופו של אדם ולא לגופו של עניין, ורק כשהאדם הזה זה לא הם. על עצמם, מפלגתם ומנהיגם אפס ביקורת.
    סגור
  • טיעון הגיוני עבורך
    א.ש. מהצפון 06/2020/27
    הגב לתגובה זו
    0 2
    שילון מעולם לא ״שחט״ את רבין/ פרס , להפך אירח וליטף את האגו שלהם ״במעגל״ ולא היה שונה מחבריו בתקשורת ובמפלגת העבודה . עיתונאים ידעו על ״הדולרים״ של רבין ואף הזהירו אותו לסגור החשבון ועל מעללי פרס ( שהיום מפורסמים בפרקים דוקומנטריים)
    סגור
  • צדק
    משה 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כל מילה כסלע!!!
    סגור
  • צביעות של שמאלנים. (ל"ת)
    ל 06/2020/23
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 7.
    הוציאו אותו מהנפטלין .. זמנך עבר (ל"ת)
    דני 06/2020/22
    הגב לתגובה זו
    12 17
    סגור
  • דן שילון
    יעקב 06/2020/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גם נפטלין כבר אין.עבר זמנם של הריח המר
    סגור
  • 6.
    לא היה בהיסטוריה מי שדפק את הביביסטים יותר מביבי
    צורי מרגליות 06/2020/22
    הגב לתגובה זו
    27 5
    אבל נפשם רגישה... הם נעלבים בקלות... אנשים כה עדינים ומנומסים שכאלה.... אבירי הממלכתיות.
    סגור
  • חוכמת העם
    ליאב 06/2020/23
    הגב לתגובה זו
    3 8
    התגעגעתם לקורבנות השלום....
    סגור
  • 5.
    דן עבר זמנך
    מי זה ? 06/2020/22
    הגב לתגובה זו
    16 18
    רינה מצליח לבית אבות
    סגור
  • למספר 5
    מיכל 06/2020/23
    הגב לתגובה זו
    6 0
    האמת כואבת!!
    סגור
  • 4.
    אתה בושה
    תתבייש לך 06/2020/22
    הגב לתגובה זו
    8 27
    אןן מילים. פשוט תתבייש לך
    סגור
  • תשב בלול
    ששי גבע 06/2020/22
    הגב לתגובה זו
    6 15
    דן שילון- לך היינו שולחים זר קוצים. עדיף שתישאר היכן שאתה ולא נשמע ממך ציוץ!
    סגור
  • 3.
    צודק לגמרי! (ל"ת)
    צופה 06/2020/22
    הגב לתגובה זו
    16 10
    סגור
  • 2.
    תחזור למחלקה הגריאטרית
    ציונה 06/2020/22
    הגב לתגובה זו
    9 17
    וקח איתך את המגישה הבלתי מוצלחה
    סגור
  • 1.
    צודק לגמרי! (ל"ת)
    צופה 06/2020/22
    הגב לתגובה זו
    16 11
    סגור