דעות

ראש עיריית אילת: "הפסקת הטיסות לעיר עלולה לעלות בחיי אדם"

ניתוק אילת מטיסות תעצור את תנועת הרופאים ותאלץ נסיעה בכביש 90 העמוס שגבה לא פעם חיי אדם. בעיר מדממת בה 50% מובטלים, אנו זקוקים לא רק לאמפתיה ממקבלי ההחלטות, אלא גם לסיוע גדול יותר
מאיר יצחק הלוי |  4
ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי (צילום עיריית אילת)
השנה האחרונה היתה שנה מטלטלת עבור העיר אילת ותושביה עם סגירת שדה דב, סופה שטרפה את החופים, מגפת קורונה ששיתקה את העיר, משבר תעופתי ועוד. רצף האירועים שחקו את בולמי הזעזועים הקהילתיים בעיר, אך לשמחתנו אנחנו עיר חזקה ועומדים איתנים גם מול משברים קשים. יחד עם זאת, המחשבה שאילת תיוותר ללא תחבורה תעופתית הזויה ולא הגיונית.
זה התחיל בדיוק לפני שנה עם סגירת שדה דב, חרף מאבק ארוך ומורכב שהובלנו כולל אוהל מחאה שהצבנו מול שדה דב אותו פקדו אלפים, ואפילו שביתת רעב שלי כנגד האטימות והזחיחות שאפיינו את מקבלי ההחלטות בעת ההיא. עד היום שטח שדה דב עומד בשיממונו ואת שיגורנו בא לנו עם ניתוק צינור החמצן של העיר אילת.
לאחר משבר שדה דב שטרם התאוששנו ממנו וכמה ימים לפני פריצת מגפת הקורונה העולמית, פקדה אותנו סופה עזה שטרפה את כל החופים והותירה אחריה נזקים הנאמדים בכ-100 מיליון ש״ח. ועוד בטרם התאוששנו מהסופה, מצאנו עצמנו כמו כל המדינה מתמודדים עם מגפה עולמית ועם נזק רב ממדי חמור ביותר במישור הכלכלי והחברתי זאת כתוצאה משיתוק ענף התיירות, 70% אבטלה בשיא המשבר ועיר סגורה ומסוגרת. בימים אלה, בעודנו מנסים להתמודד עם החזרה לשגרה בצל הקורונה ועם תיירות שכה הכרחית לכלכלת העיר, מסתמן עתה קץ לתעופה הישראלית לאילת.
לאחר שחברת ארקיע החליטה להפסיק את הטיסות לאילת עם פרוץ מגפת הקורונה, הודיעה השבוע חברת ישראייר כי בתוך 14 יום תפסיק גם היא את הטיסות לאילת. לא הגיוני ובלתי סביר בעליל, שינתקו את העיר אילת ויפגעו בתושביה בכלל והחולים בפרט. לצד הערכה לחברת ישראייר על ששמרה אמונים לעיר אילת בתקופת הקורונה, מדובר ללא ספק באירוע קשה שיוביל לפגיעה בעיר אילת ובתושביה בדגש על תושביה החולים הנזקקים לטיפולים רפואיים מחוץ לאילת. החלטה זו תעצור את תנועת הרופאים המגיעים לאילת להעניק לתושבי העיר טיפול רפואי. החלטה זו תוסיף עומסים כבדים על כביש 90 שגבה לא אחת חיים ותוסיף עומסי רכבים בלתי סבירים בתוך העיר ואתגרי חניה שלא ידענו כמותם.
החלטה זו מכניסה לסגר עיר שלמה, עיר שמעל ל- 50% מתושביה עדיין מובטלים, עיר שעדיין מדממת מסגירת שדה התעופה דב, עיר שנשענת רובה ככולה על תיירות, עיר שנפגעה יותר מכל עיר בארץ מנגיף הקורונה. זו החלטה שלצערנו פוגעת באיכות חיי התושבים ועלולה אף לעלות בחיי אדם.
לאורך כל הדרך אנו זוכים לאמפתיה והזדהות מכל מקבלי ההחלטות אבל התמיכה האמיתית לצערנו מזערית ולא עונה על הצרכים. כזכור בעקבות סגירת שדה דב החליטה ממשלת ישראל בישיבתה באילת ביום 4.8.19, כי העיר תקבל פיצוי בסך 530 מיליון ₪. בנוסף, עם כינון הממשלה הבאה (הנוכחית), תקבל העיר פיצוי נוסף ומשלים בסך 220 מיליון ₪. עוד הוחלט על הקמת צוות שרים לנושאי אילת בראשות ראש הממשלה, והקמת פורום מנכ"לים בראשות מנכ"ל משרד רוה"מ. ההחלטה על הפיצוי בוצעה עד כה בחלקה הקטן מאוד.
העיר אילת הניצבת בפני אתגרי פיתוח מדהימים היא בעלת חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל ואך נכון הוא להשקיע בה כמה שיותר כדי שתוכל לשמש מקור לגאווה ואף הכנסות למדינת ישראל. השקעה בעיר אילת היא לא הוצאה אלא השקעה מניבה למדינת ישראל.
הכותב הוא ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי מאז שנת 2003.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    לקחת את הנמל לנקש
    אילתי 07/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נקש בעל ארקיע, נמל אילת ועוד כמה מלונות קרטליסט כמו כולם!! תפעילו חברה זרה
    סגור
  • 3.
    אגרת לראש העיר
    ככבוד ראש העיר 07/2020/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    העיר אילת 'מתה". אחוז האבטלה בעיר הוא מעל 70% גם בתי העסק שפתוחים שוממים. לאנשים אין כסף. המבוגרים בעיר שמימלא סובלים מנושא הסגר נפשית אינם יכולים לעמוד בהוצאות. רופאים מקצועיים אין הנחות בהוצאות השוטפות לא קיבלנו כמו רשויות רבות שערים למצב בכלכלי של תושביהם. ראש העיר יש לכם הרבה מה לעשות על מנת לשפר את מצב התושבים. תתעוררו כבר. אנו מוכנים לכל עזרה ובקשה על מנת ל"הזיז" את הדברים. יש לעדות הרבה יותר על מנת לקבח את הבטחות הממשלה ועזרה ממשית לתושבים. להפגין ולהקים כל צעקה כי אי אפשר יותר.
    סגור
  • 2.
    תחזירו את השדה לאילת
    אדם 07/2020/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    פרנסי אילת הרסו את הקשר התעופתי לצפון במו ידיהם, ועכשיו בוכים.
    סגור
  • 1.
    דוגמה לראש עיר שהקריב את תושביו על מזבח הנאמנות לביבי
    אפי שוקרון 07/2020/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל כך הרבה צרות נחתו על העיר אילת (עוד לפני הקורונה). לא ראיתי הפגנה אחת עם שלט "ביבי תתפטר". כשאילת ותושביה בכיסו בכל מקרה, אין סיבה לנתניהו להשקיע שקל באילת. בזבוז מיותר של משאבים.
    סגור