דעות

מנכ"ל הוועדה למדרוג: "רק בישראל נתוני השידור הציבורי מוסתרים מעיני הציבור"

במקום לנסות לנחש את נתוני הצפייה של הסדרה 'טהרן' בכאן 11, על עיתונאים לדרוש את פרסום נתוני הצפייה של תאגיד השידור הציבורי, כמקובל בעולם. דווקא ביום בו מערכת המדידה בדיגיטל הייתה מוכנה, התאגיד פרש מהוועדה למדרוג 
רוני ארן |  20
רוני ארן, מנכ"ל הוועדה למידרוג (צילום יח"צ)
עלייתה לשידור של הדרמה טהרן בתאגיד השידור הציבורי יצרה מצב מוזר בו מדי שבוע כמה עיתונאים מנסים לאמוד את שיעור הרייטינג של התכנית שכן נתוני הצפייה של התאגיד לא מתפרסמים מתחילת שנה זו בה התאגיד פרש מהוועדה למידרוג.
הניסיונות לחשב את נתוני הצפייה הם הזויים ומתפרסמים מספרים חסרי שחר אולם משום מה לא נשאלת השאלה האמיתית- איך זה שנתוני הרייטינג של תאגיד השידור הציבורי לא מתפרסמים?
בעולם המערבי קיימות שלש חברות המודדות את הרייטינג, כולן באותה השיטה- ה-people meter. בישראל המדידה נעשית על ידי חברת קנטאר המודדת את הרייטינג במרבית מדינות אירופה. ובכל זאת שיטת המדידה שמתאימה ל-BBC  לא מספקת את התאגיד הישראלי שהחליט שהמערכת "מיושנת" וזאת כמובן מבלי להציע כל חלופה אחרת שפשוט אינה קיימת.
גם השקעות העתק שעשתה הוועדה למידרוג כדי להתחיל למדוד את הצפייה הטלוויזיונית בדיגיטל לא סיפקה את התאגיד שלחץ להטמיע את הטכנולוגיה. דווקא ביום בו מערכת המדידה בדיגיטל היתה מוכנה לצאת לדרך התאגיד פרש.
מבדיקה שערכנו במדינות ה-OECD עלה כי בכולן השידור הציבורי הוא חלק חשוב בוועדה. אין דרך  לנהל ערוץ טלוויזיה מבלי לראות ולהגיב לפעילות הערוצים המתחרים ובמקרה של ערוץ ציבורי חלה גם חובת השקיפות. רק בישראל השידור הציבורי לא נמדד ונתוניו מוסתרים מעיני הציבור המממן אותו.
ואפילו לא מדובר בכסף גדול. העלות השנתית למדידת הרייטינג של התאגיד זהה להפקת פרק אחד בסידרה טהרן.
חבל שהעיתונאים נופלים במלכודת ובמקום לנסות ולחשב את נתוני הצפייה – לדרוש מהתאגיד להימדד ולהציג את נתוניו כמקובל בעולם כולו.
תגובות לכתבה(20):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    אז כמה כסף זה ״פרק אחד של טהרן״?
    דורון 07/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולמה זה עולה ככ הרבה?
    סגור
  • 12.
    ? מה שציבורי בו זה כספיי הציבור. (ל"ת)
    'כאן' -'שידור ציבור' 07/2020/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    דיגיטל תחילה
    גל 07/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 7
    איך המדידה רלוונטית כשרוב התכנים עולים קודם כל ביוטיוב, ורק אח"כ משודרים בטלוויזיה? גם רוב הצרכנים של תכני התאגיד צורכים אותו דרך הנוכחות הדיגיטלית שלהם ברשתות החברתיות ולא דרך ערוץ הטלוויזיה שלהם, וגם חלק מהתכנים ייעודיים לדיגיטל, ונעשים באופי של חברות מדיה שפועלות במדיום הזה - סרטונים קצרים ואינפורמטיביים. והתאגיד מצליח לקלוע גם לקהל צעיר. אפשר לראות זאת במגיבים לתכנים. הם גם מפרסמים את המדידה שהם עורכים מידי יום ומידי שבוע.
    סגור
  • דיגיטל
    רונן 07/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הטכנולוגיה מאפשרת את מדידת התעבורה הדיגיטלית בכל המסכים. לא מדובר ב"כניסות" כמו שהתאגיד מודד ומדווח אלא בצפייה ממוצעת בכל דקה כמו שנמדדים ומדווחים נתוני הטלוויזיה
    סגור
  • 10.
    אפס צפייה, אז מסתירים. חברה ממשלתית חייבת בשקיפות. בגץ (ל"ת)
    Xx 07/2020/08
    הגב לתגובה זו
    15 1
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    קובלנץ רודן מגלומן (ל"ת)
    שי 07/2020/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 8.
    זאת כבר לא מדינת ישראל זאת דיקטטורת ביבי...
    מתנגדת משטר 07/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 10
    התאגיד נשלט ע"י רודן למה יש כבר לצפות?!
    סגור
  • 7.
    אולי כי המדידה שלך בדיגיטל לא רלוונטית ל-2020?
    ערן 07/2020/08
    הגב לתגובה זו
    2 4
    אני צופה בתכני התאגיד כמעט מדי יום. אני עושה את זה באזור 23:00 בלילה, לעתים אף מאוחר יותר, כשיש לי זמן. אני עושה את זה ביוטיוב או בפייסבוק ולא באתר התאגיד. לפעמים גם אין לי זמן לצפות בבת אחת בפרק של 50 דקות ואני מפצל את זה לשתי צפיות. כמעט לא נכנסתי אף פעם לאתר התאגיד אלא ביוטיוב/פייס. אז איך למען השם המדידה שלך בדיגיטל, שרלוונטית רק לגלישה באתרים עצמם, רלוונטית ל-2020?
    סגור
  • דיגיטל
    רונן 07/2020/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תקרא מה שנכתב במאמר. הוועדה למידרוג החליפה את כל הציוד כדי להתחיל למדוד את הצפייה בכל המסכים כולל בדיגיטל כמו שציינת. ואז, כשהכל היה מוכן, התאגיד הבין שגם המידע הזה ימדד בצורה אובייקטיבית ופרש מהוועדה
    סגור
  • 6.
    השידור הציבורי לא צריך להתנהל על פי רייטינג.
    ביבי 07/2020/08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רייטינג הוא לא מדד לאיכות אלא לרדידות התכניות שהערוצים המסחריים מאכילים את הציבור
    סגור
  • זה נכון. אבל זה לא אומר שהנתונים לא צריכים להיות גלויים
    גל 07/2020/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם השידור הציבורי משקיע מיליונים במשהו שלא מעניין אף אחד זה לכל הפחות צריך להיות שקוף ונתון לדיון ולביקורת
    סגור
  • 5.
    הוועדה המיושנת למדרוג
    שי 07/2020/08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רוני מנסה להצדיק את קיום הוועדה למדרוג- גוף פרטי שקשת ורשת מחזיקות בו על מנת לשמר שיטות מדידה ישנות ומוטלות בספק מבחינת אמינותן. היה רציני יותר אם הוא היה כותב מדוע לחצו עליו להפסיק לדווח על נתוני הרייטינג של כאן ביום עליית טהרן לאוויר......
    סגור
  • 4.
    תאגיד עלוב, כל כך עלוב!!!!
    אלעד 07/2020/08
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אוקיי.... אז שלמתם הון תועפות לסדרה "טהרן" (מהכסף הבלתי מוגבל שהממשלה המטומטמת הזאת מעמידה לרשותכם), וקבלתם עשרות אחוזי רייטינג בארוויזיון. אבל מה הרייטינג שלכם כל יום? מה ההישגים שלכם? אפס. וזה בדיוק, אבל בדיוק גם הרייטינג שלכם, אנשי התאגיד, שלדעתי אפשר לסכם את אישיותכם בשתי מלים: עלובי נפש.
    סגור
  • הרייטינג לא צריך להיות מדד רלוונטי עבור שידור ציבורי
    גל 07/2020/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ועדיין הם מודדים בעצמם. חוץ מזה, שייצאו נשכרים מהסדרה טהרן, בזכות מכירת הזכויות לשידור בינלאומי. עלות הזכויות ששילמו ל"כאן" גבוהה מעלות ההפקה. התכנים שלהם דווקא מצליחים ובחלק מהתוכניות גם זכו בפרסים.
    סגור
  • 3.
    טור דעה ממש לא אוביקטיבי ולעניין
    איתי 07/2020/08
    הגב לתגובה זו
    2 4
    דעה של מנכל שמנסה להצדיק ולהגן על מקום העבודה שלו. לא כל מה שעושים בחול הוא תמיד נכון, בתור צעיר שחי במאה ה21 אני באמת אוהב את התוכן של התאגיד ואת רובו אני צורך או ביוטיוב או ב24/7 בטלוויזיה ככה שנתוני רייטינג לא רלוונטים יותר בעולם המודרני. ועדת המדרוג לא רלוונטית בדיוק כמו שרשות השידור לא היית כבר רלוונטית.
    סגור
  • איזה קשקוש
    גור 07/2020/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בתור ״צעיר שחי במאה ה-21״ אתה צריך לדרוש שקיפות מלאה מכל גוף ציבורי. האם הגיוני שתאגיד השידור לא יחשוף את נתוני הרייטינג שלו? זה לא אומר שתאגיד השידור צריך לעבוד רק על פי שיקולי רייטינג. זו לא טלוויזיה מסחרית ואני בעד שגם תוכניות שמקבלות 5-6% רייטינג יופיעו בפריים טיים. אבל מכאן ועד המצב שבו עובדים בלי לראות את הנתונים מול העיניים המרחק גדול. ועל פי מה הדעת למסקנה שועדת המדרוג לא רלוונטית? מה יותר רלוונטי מגוף שמודד וחוקר את הרגלי הצפייה של הצרכנים דווקא בעידן שבו הכל מדיד והחלטות מתקבלות על סמך דאטה?
    סגור
  • באיזה שנה אתה חי חבר? 2020 שיזרקו לפח את הפיפל מיטר הזה (ל"ת)
    איתי 07/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לגור
    גל 07/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא התכוון ששיטת המדידה לא רלוונטית. יש כתבה שעוסקת בהרחבה בזה. לגבי השקיפות, חפש "כאן מודדים"
    סגור
  • 2.
    בתאגיד מפחדים ומשקשקים מפרסום נתוני הדיגיטל שלהם
    משה 07/2020/08
    הגב לתגובה זו
    5 5
    כי אז תתפוצץ הבועה
    סגור
  • 1.
    בדיקטטורה רק לשליט יש אינפורמציה!
    קול 07/2020/08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מעלימים מאיתנו אינפורמציה גם על קורונה אנשים עם בטורקיה 93 "חולים" רק להפחיד ולכן העם הפסיק להאמין בשלטון וסוף סוף רואים ירידה בסקרים וזו רק ההתחלה
    סגור