דעות

"האיש שמניע קמפיינים במילים משתמש בהם כדי להניע את גלגלי השנאה"

מכתב פומבי לאילן שילוח: הפעם טיפסת על עץ גבוה מדי. שיח משפיל והקצנה של החברה הישראלית – מזה יש לנו מספיק. בוא נהיה שונים, נשחה נגד הזרם ונשנה לטובה את פניה של החברה
חיים קליגר |  18
חיים קליגר, אילן שילוח (צילום שניאור שיף, יחצ)
מר שילוח, הפעם באמת טיפסת מעט גבוה מידיי, לא, אני לא הולך "לאיים" עליך בהחרמת הלקוחות שעובדים עם משרד הפרסום שלך. לא בגלל שאני חושב שזה לא יעזור, רק בגלל שאני רוצה לנסות באמצעות שורות אלה ליצור שיח שונה ביננו, לא רק בינך לביני, אלא גם בין החברה החילונית לחברה החרדית. אני חושב שלכולנו מגיע משהו מעט שונה ממה שקורה כאן בחודשים האחרונים.
האשמת את החברה החרדית, זו שכאן וגם את זו שמעבר לים, כ"גורם המדבק" בנגיף הקורונה. האשמה חמורה שכמובן אין לה כל בסיס. אני לא רוצה, בכוונה, להיכנס לדיון מי שומר יותר על כללי הזהירות והבטיחות. לא שאני חושש מתוצאות הבדיקה, אלא כי אני רוצה לדבר על משהו אחר. באמת זה כל מה שאני רוצה, לדבר!
כן, לדבר, לא להתלהם, לא להטיח האשמות איש ברעהו רק כדי לקבל עוד כמה לייקים או ריטווטים באמצעות שיח משפיל, באמצעות הגברת גלי השנאה, באמצעות ליבוי אש ההקצנה של החברה הישראלית. מר שילוח, מזה יש לנו מספיק. בוא נהיה אלו השונים, אלו שיודעים לשחות נגד הזרם, אלו שבכוחם לשנות לטובה את פניה של החברה.
אני מכיר מעט את עולם הרפואה, מכיר במסגרת פרויקט התנדבותי שאני מוביל מזה למעלה משבע שנים. אחד הכללים החשובים בתחום הרפואה הוא שכדי שאדם יחלים בצורה מהירה וטובה יותר, לא רק הגוף שלו צריך להיות איתן וחזק אלא גם הנפש שלו. ככל שהצד הנפשי איתן ובריא יותר, כך החלק הגופני יחלים מהר וטוב יותר.
אם כך כלפי אדם בודד, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר כלפי אומה שלמה. אין ספק כי אנחנו כאומה, כחלק מהעולם, נמצאים באחת התקופות הקשות ביותר. בקרבנו, בקרב כולנו, משתוללת מגיפה, על כולנו החובה הראשונה במעלה, גם חובה אזרחית אך לא פחות מכך, צו אלוקי "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" לגדוע אותה, להילחם בה. אך כמו אצל האדם הבודד, כדי להילחם בגוף החולה הנפש חייבת להיות כמה שיותר איתנה ובריאה. זה בנפשנו!
בתקופה כזו להתלהם, להשמיץ, להשחיר פניה של חברה שלמה, להלום בה במילים כל כך חריפות, זה מה שירפא את נפשה של החברה שלנו? אתה, אתה כאיש האמון על כוחם של מילים, כאיש שמניע המונים בקמפיינים חכמים ויצרתיים שמונעים על ידי מילים, אתה משתמש באותם מילים כדי להניע את גלגלי השנאה?
בוא ניקח כולנו, גם אתה וגם אני את אותיות הא' ב', בוא ניקח ונסדר אותם שוב, למילים של חיבור וגישור, למילים שירפאו את נפש האומה בימים קשים אלה. האמן לי, נגיף הקורונה, כשהוא נוקש על הדלת, הוא לא בודק מי הם דרי הבית, הוא אפילו לא נוקש על הדלת, הוא חודר מבעד לחור המנעול, הוא מכה ללא רחם, אם זה בתל אביב, הרצליה, חדרה, גדרה, נהריה, ראשון לציון או אפילו סביון. הוא לא משתמש בתוכנת ניווט. מבחינתו בני ברק והרצליה פיתוח חד הם.
אבל אנחנו, לו אנחנו נשתמש במכשיר הניווט כדי לנווט את המילים שלנו בצורה נכונה יותר, בצורה מושכלת יותר, בצורה נבונה יותר. נצלח בעז"ה את התקופה הזו, המשבר הזה יחלוף ואחריו נמצא כאן חברה איתנה ובריאה יותר, חברה שיש בכוחות הנפש שלה לאסוף את השברים ולבנות מחדש, במהירות ובעוצמה את מה שנהרס כאן בתקופה הכל כך מאתגרת הזו. אין ספק כי לו נעשה את זה בכוחות משותפים זה יהיה הרבה יותר מהיר והרבה יותר יעיל, וכן, גם הרבה יותר נעים!
מזמין אותך להזמין אותי לכוס קפה (כפית וחצי קפה, סוכרזית אחד, מעט חלב) לשבת ולחשוב יחד על קמפיין מלכד ומחבר. מבטיח לתרום את כישוריי למהלך הזה, אני בטוח שגם אתה תירתם בשמחה ליוזמה!
 
הכותב הוא יועץ אסטרטגי ,יזם ומנכ"ל GetMedia
----------------------------------------------------------------------------------------------------
תגובת אילן שילוח : "אין לי שום דבר נגד החרדים. אם מישהו נפגע אני מתנצל. ציינתי כמה עובדות שנראות לי ככשל הטיפול הפוליטי של ליצמן ודרעי ולא בציבור עצמו שנוהג באחריות גדולה".
תגובות לכתבה(18):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    לא רק שאתה צודק ב 100% אלא כמה צביעות סביב חתונת האדמור
    חן 08/2020/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אירוע יחיד, חד פעמי של 3,000 איש שחלקם בחוץ בקפסולות... מול הפגנות יומיומיות של אלפים. אז מי מפיץ אה המגפה?
    סגור
  • 15.
    שילוח
    קלייר 08/2020/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    קליגר היקר, לא נראה לי שהוא עד כדי כך מטומטם אולי רק רצת. נראה לך שהוא מאמין בדבריו. הוא שטוף שנאה, טובל בה. זה לא החרדים , זה הוא. זה הרוע האופייני לשמאל. דלג עליו
    סגור
  • 14.
    במספרים החרדים הרבה יותר מדבקים אז תיצמד לעובדות (ל"ת)
    עמי 08/2020/02
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 13.
    הדת תהרוס אותנו
    יוסי 08/2020/02
    הגב לתגובה זו
    1 7
    לאט לאט הדת והנציגים שלה הורסים את המדינה...
    סגור
  • דת
    קלייר 08/2020/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איך היא תהרוס אותך. תהייה חילוני, אבל שפוי. מי ביקש ממך להיות דתי. על פי דבריך, אתה לא יכול להגיע לרמה של שומר דת. סייג לחכמה שתיקה
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    קליגר אתה חכם ומעמיד במקומו שמאלן פנאטי (ל"ת)
    עידן 08/2020/02
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 11.
    קליגר הבכיין, האם שירתת בצבא
    יוסף 08/2020/02
    הגב לתגובה זו
    1 6
    חיים קליגר החרדי, אתה חי בלללנד, מנותק. הבעיה לא אילן, הבעיה אתם הביביזם, הדתיים והחרדים ו גועליציה המאסתם עצמכם על הציבור החילוני השפוי, הציבור המפגין שהעמסתם עלו גבו, רק על גבו הצר את נטל הביטחון והכלכלה, כשאתם חוגגים בשוד הקופה הציבורית במיליארדים, ההגמוניה, בג'ובים, בכפייה דתית. חיים קליגר, אתם לא יהודים, יהודים מקריבים חייהם, הונם ואונם לקיום המדינה, בה ובאזרחיה אתם מזלזלים ומבטלים. אתם גויים דוברי עברית, תינוקות שנישבו. נמאס לנו מכן. לא תהיה הידברות עם אויב, אויב, יש להדביר
    סגור
  • 10.
    סתם חנפן מכיר אותו טוב
    משה 08/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קליגר סתם להיתחנף זאת לא דרך . על מה אבדה הארץ על חנופה כתוב בתלמוד. לא????? די כבר עם הצביעות . התוכן נכון אבל כמה ליקוקים ליקוקים. אני לא רב אני לא מתלהם אני אוהב אותך וכו וכו די חלאס תגיד את דעתך ותתקדם
    סגור
  • 9.
    חתנו של המטריד המיני דן מרגלית
    רירי 08/2020/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שניהם שונאי ימנים וזה לא חשוב שהמטריד שנים. תפרנס מישראל היום כשפוטר נכנס באמוק נגד ביבי והימין!!!
    סגור
  • 8.
    רוב החולים הם חרדים וזו עובדה (ל"ת)
    משה 08/2020/01
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 7.
    קליגר - שיח לעניין
    ירון שני 07/2020/30
    הגב לתגובה זו
    14 1
    חיים קליגר, כל הכבוד לך על השיח והתגובה ההולמת לאהבת חינם.
    סגור
  • תודה!
    חיים קליגר 07/2020/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק באהבה ננצח...
    סגור
  • 6.
    אילן לך הביתה
    עמית 07/2020/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מסכים איתך, חיים היקר. אני חושב שאילן עשה את שלו, והציוץ הזה לא מפתיע, זוהי רוח מקאן. ההתנצלות שלו היא צינית ומנוכרת, ומטרתה להפסיד כמה שפחות מהדבר היחידי שחשוב לאילן - כסף.
    סגור
  • 5.
    שנאה
    דניאל 07/2020/29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ר חיים, לצערי הרב, המנוע היחידי שמניע אותם זו שנאה ללא מעצורים, קח להם את השנאה, לא יישאר כלום!י
    סגור
  • 4.
    חיים כתבת מעולה הלוואי שירים את הכפפה (ל"ת)
    תמי 07/2020/29
    הגב לתגובה זו
    10 2
    סגור
  • 3.
    הקול השפוי בעולם שהולך לעזאזל במו ידינו
    רעיה 07/2020/29
    הגב לתגובה זו
    14 1
    כל הכבוד חיים
    סגור
  • 2.
    כתוב יפה ונהיר (ל"ת)
    הודיה 07/2020/29
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 1.
    אילן שילוח משתלח כבר שנים בטוויטר נגד כל מי שחושב שונה
    יעל 07/2020/29
    הגב לתגובה זו
    15 0
    ממנו נגד חרדים, דתיים לאומי (הוא לא מבדיל בינהם). נגד ימנים ונגד הממשלה הוא שמלאני וזה בסדר אבל יש עוד צבעים הוא שונא!!!
    סגור