דעות

בעלי אולמות האירועים: "מוותרים על נדבות הממשלה - רוצים לעבוד!"

יו"ר התאחדות האולמות וגני האירועים מדבר מדם ליבו: "אין לנו אפשרות להחזיר מקדמות ללא סיוע. צריך שמישהו מהממשלה הזאת יתעורר ויבין שיש פה 250 אלף בני אדם ללא פרנסה"
נועם לוי |  7
אולם אירועים (צילום אתר GAYA)
אני דור שני בענף אולמות האירועים ואנחנו כל החיים עובדים באולמות. לפני ארבעה חודשים, בשיא משבר הקורונה התמניתי לתפקיד יושב ראש "התאחדות האולמות וגני האירועים בישראל", כדי לנסות ולהציל את הענף האולמות מקריסה. 
נמצאים איתנו הרבה מאוד ספקים שלא עובדים בהם סלוני כלות, צלמים – הם כמעט חצי שנה לא מתפרנסים ומתקשרים אליי בוכים. גם בעלי אולמות, מתחננים לעבוד. אנחנו לא פוליטיקאים, אנחנו אנשים שיודעים לעבוד ונמצאים במצב בעייתי.
מדובר ב-700 בעלי אולמות, ותעשייה של 250 אלף עובדים שלא מקבלים שום סיוע. נכון שיש סיוע לכלל המשק ובתוכו נכללים אולמות האירועים אבל לחלק גדול מהחברים אצלנו הסיוע לא מספיק. נכון שקיים תשלום ארנונה מסובסד, מדובר בעשרות אלפי שקלים בחודש אבל זה לא מספיק. בנוסף מקבלים 15% מגובה המחזור של שנה שעברה ובפועל זה יוצא הרבה פחות, תשלום המענק תלוי בכמות העובדים ורבים מהם הוצאו לחל"ת. מדובר בהוצאות אדירות וזה מקומם שאנחנו רואים מעבר לכביש חתונות שמתקיימות עם כמויות של אורחים, רק אצלנו במקומות שיודעים לעבוד בצורה בטוחה ולעמוד בתו הסגול לא נותנים לקיים אירועים.


נועם לוי, ​יו"ר התאחדות האולמות וגני האירועים
לאותם זוגות שמחכים למקדמות, אנחנו רוצים להחזיר את המקדמות אבל היום אולמות קורסים, כרגע אין אפשרות. אני לא מחזיר את המקדמות, זה המצב. הצענו לראש הממשלה שיעניק לנו סיוע, לפני חודש וחודשיים. שייתנו לנו מתווה פיצויים שנוכל לעמוד גם בהחזר המקדמות. אנחנו מבקשים להחזיר אותנו לעבודה ואז לא תהיה בעיה של מקדמות. חייבים להבין שנושא המקדמות קיים ב-20-25% מהמקרים, אולמות אירועים באשדוד או בצפון לוקחים מקדמה של אלף שקלים בלבד, יש הרבה אירועים בלי מקדמות. המדינה לא נותנת לנו לעבוד ואחרי חצי שנה בלי עבודה אי אפשר למצוא כסף להחזיר לזוגות את המקדמות.
אני חושב שהממשלה לא מבינה את הבעיה הגדולה שנמצאים בה אולמות האירועים, הבעיה הזו נובעת מדימוי לא נכון שיש לממשלה, רוב האולמות לא קיבלו מענקים. אנחנו בסכסוך עם הזוגות, הספקים, בעלי הנכסים – הפכו אותנו לאדם הרע, משתמשים בנו. צריך שמישהו מהממשלה הזאת יתעורר ויבין שיש פה 250 אלף איש, תפסיקו להתעלם מהחתונות הוויראליות, אירועים ממשיכים להתרחש.
מוותרים על הנדבות של הממשלה - רוצים לעבוד! 70 שנים לא ביקשנו כלום מהממשלה ועכשיו אנחנו מבקשים עזרה. מדובר בענף היחיד שלא חזר בהוראת ממשלה ולא יודעים לקחת עלינו אחריות. אנחנו מבקשים לחזור מיד לעבודה, לעצור את החתונות הפיראטיות – נשלם מיסים, מבטיחים.   
הכותב הוא יו"ר התאחדות האולמות וגני האירועים, נועם לוי, בעלי אולם האירועים הבית הירוק.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    אין קשר לכלום- כסף לא שלך? מחזירים (ל"ת)
    גנבים 11/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    בלמים ואיזונים
    תמר 08/2020/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי ברור לכל שהאולמות סגורים על מנת לצמצם ככל שניתן את הנזקים וההשלכות של מחלת הקונה מה שעומד לפנינו מצד אחד פרנסה מצד שני מכונת הנשמה בשלב זה משרד הבריאות מחליט שהלך בין הטיפות לא נסגור את כל העסקים אך יש הנחיות והגבלות שאותן צריך למלא התרומות או במילים נעימות יותר המענקים נועדו לבוא במקום מכונות הנשמה במקום שנעבוד ולא נתחשב בכל הגורמים מסביב נמצא את עצמנו חלילה תלויים הרופאים לעבודה היא לא ממש הקטע לפיכך יש צורך הבלמים ואיזונים לא לגמרי לסגור את כל העסקים אלא לנסות לאזן בן ההשלכות של המחלה לבין העבודה וללכת לפי ההנחיות מה שגרם לבילבול והרגשה שזה לא מסתדר זה דווקא ההפגנות שם כאילו הכל הפקר הכל מותר הקורונה לא קיימת איפה 2 מטר ואיפה מסיכה ועוד מעט נשמע על הגידול במספר החולים והדמוקרטיה המוזרה תרמה לקורונה למדינה מוזרה בכל העולם לא מבינים את המפגינים ואת שולכיהם
    סגור
  • 5.
    חזירים (ל"ת)
    שלו 08/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    שודדים
    לל 08/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיין נהנים מכספי זוגות הצעירים שלא עשו אירוע בהוראת המדינה והלוואי שהצעירים הבאים יענישו את כל האולמות על גזילת הכסף שלהם.
    סגור
  • 3.
    שודדים
    לל 08/2020/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אל תבכה חתיכת חלאות עדיין ממשיכים לעשות תשלומים על אי אירועים
    סגור
  • 2.
    אולמות אירועים, מודות מיותרים
    מיכאל 08/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגירת אולמות האירועים זו ברכה, הביזבוז המיותרעל אירועים, לא רק של אנשים שיש להם, גם אנשים שאין להם, משלמים הון בגלל המחירים החזיריים, על כלום, על אירועים מיותרים
    סגור
  • 1.
    בילבולי מוח ..
    דבורה 08/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולמות שלא יחזירו מקדמות ..יהיו ברשימה השחורה שצעירים לא יתקרבו אליהם..ראו הוזהרתם
    סגור