דעות

ראש עיריית גבעתיים: "נדרש סגר דיפרנציאלי, תוך הידברות מול הרשויות המקומיות"

הרמזור של גמזו דורש תכנון, סבלנות, נתונים, הקפדה, אכיפה ושאר מילים מסובכות. שם בממשלה רק רוצים קצת שקט, קצת מנוחה בחגים. לא ולא, במצב הנוכחי מתבקשת שמירה על שגרה חלקית תוך אכיפה הדוקה ביותר ולא סגר
רן קוניק |  23
רן קוניק (צילום באדיבות עיריית גבעתיים)
מי מאתנו לא סבל מכאבי ראש איומים וכל שרק רצה זה לקחת כדור אקמול, ולהיכנס למיטה לשינה טובה של כמה שעות שתשכיח ממנו את צרותיו וכאביו, כך ממשלת ישראל, עייפה ומותשת מ"כאב הראש" הזה שתקף אותה לפני חצי שנה, תקף ולא מרפה, רוצה רק ליטול "קפסולת סגר" קטנה שתיתן לה קצת שקט וזמן לנוח.
אבל באין תכנון ותוכנית פעולה סדורה, גם קפסולת הסגר-קסם לא תעזור. נהפוך הוא. כשהגוף חולה במחלה קשה, פתרונות הקסם המהירים שאולי יעילים לטווח קצר מאוד, רק מחמירים את המצב.
ישראל משולה לאדם החולה במחלה אוטואימונית. כשהגוף, במקרה זה הממשלה, תוקף את מערכת החיסון שלו, זו שמאז ומתמיד שמרה עליו, האזרחים. והקורונה?! היא בסך הכול עוררה מחדש את הסימפטומים להזנחה רבת השנים של מערכות החינוך והבריאות, של חטא היוהרה של מנהיגי העם, של קידוש תרבות הרייטינג והסלבס, של אפס האכיפה בכבישים ושל הביורוקרטיה ושיטת השלטון שהביאו לשחיתות וקומבינות. וכשהגוף חולה, הראש מקבל החלטות לא אחראיות שמבוססות על פחד ורצון להעלים את הכאב וכמה שיותר מהר.
אתם מתארים לכם מצב שקטיושה שתישלח לשדרות למשל (חס וחלילה) תפעיל אזעקת צבע אדום בכל המדינה ותכניס מיליוני אנשים, כולל בצפון הארץ, למקלטים? זה בדיוק מה שהסגר יעשה לנו.
האם לא ניתן להכריז על סגר דיפרנציאלי הדוק, תוך הידברות וגיוס המנהיגים המקומיים שיסייעו בהסברה משמעותית ויעילה לציבור תושבי הרשויות האדומות? ודאי שאפשר, והרי ברור לכולנו שזו הייתה כוונת "תכנית הרמזור" של פרופ' גמזו, שמאז כתיבתה ואישורה בממשלה, לא קיבלה אף לא יום אחד של חסד ולא נוסתה באמת. כי הרמזור של גמזו דורש תכנון, סבלנות, נתונים, הקפדה, אכיפה ושאר מילים מסובכות וארוכות ושם בממשלה רק רוצים קצת שקט, את האקמול שיעצור את הסימפטומים הכואבים וייתן להם אולי קצת מנוחה בחגים. לא ולא, במצב הנוכחי מתבקשת שמירה על שיגרה חלקית תוך אכיפה הדוקה ביותר. לא סגר.
ומילא הסגר, שכולי תקווה שיתעשתו שם ולא יהיה קולקטיבי, אבל מה יהיה אחריו? מה אומר בדיוק ה"ריסון המהודק" שעליו מדברים? מישהו יכול להסביר את זה לנו, כי לי נשמע יותר שאנחנו מגיעים להידוק מרוסק!
אני שומע קריאות של חברי הממשלה, אפרופו אחריות ודוגמה אישית, כנגד אזרחי ישראל בדבר אי שמירה על הכללים ואני שואל את עצמי, האם אתם באמת מצפים מ-9 מיליון איש ואישה לנהוג בהתאם להנחיות לא פשוטות (שחלקן אף לא מציאותיות) לאורך זמן כל כך ארוך,  כשאתם מתעסקים בינכם במריבות מטופשות, בשיח מתלהם אלים, בהחלטות שמשתנות השכם והערב, כשאופורטוניזם ופוליטיקה זולה זועקת מכל החלטה והחלטה שלכם?
בניגוד לגל הראשון אני צופה שהפעם לא תהיה התגייסות מוחלטת מצד הציבור. חוסר האמון, הכעס הרב והתסכול הקשה יגברו במקרה זה על כל ההפחדות והמספרים. צר לי לומר אך הגוף החולה ולא רק בקורונה, המצוי חוסר תפקוד ואף בסכנת מוות הוא החברה הישראלית, והגוף הזה צריך להיכנס להרדמה והנשמה, כשמכונת ההנשמה במקרה זה, יהיו שילוב של צבא ההגנה לישראל והרשויות המקומיות, שיקבלו כוח אדם ותקציבים פר תושב, יפקחו על ביצוע ההנחיות, ישמרו על החולים והמבודדים בבתיהם או במלוניות ההחלמה ויסייעו לכל רשות ורשות להתמודד עם המצב באופן דיפרנציאלי המותאם לה.
למען החברה והכלכלה הישראלית אנחנו מוכרחים להתרגל חיים בצל הקורונה, תוך אכיפה וענישה של מפרי ההוראות. נדרשים אלפי שוטרים, פקחים ואנשי צבא שיסתובבו ברחובות ויוודאו כי החולים והנדרשים לבידוד נמצאים בבתיהם, כי העסקים עומדים בתקנות וכי הציבור נשמע להנחיות. לא בערך, לא בכאילו ולא מחר, אלא עוד היום. בשלב זה הציבור מבקש שני דברים: ניהול המשבר בידי מנהיגים וגופים שהוא סומך עליהם (ראשי הערים והצבא), אכיפה קשה והדוקה גם אם תהיה לא נעימה והחלטות מקצועיות שיתקבלו באופן בלעדי רק על ידי רופאים מומחים ולא על ידי פוליטיקאים.
רק כשזה יקרה, רק כשהציבור יראה לפניו מנהיגים אמתיים, נטולי שיקולים זרים, אמיצים וכאלו שנותנים לכולנו דוגמה אישית, נבריא כולנו מהקורונה! עוד קצת גרוע, ויהיה טוב.
הכותב הוא רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים.
תגובות לכתבה(23):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    אין לו יכולת ורצון לטפל בבעיות בעיר נשלט וחלש
    אורלי 12/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפקחו עיניים תראו את הלכלוך את הבנינים הרעועים כל אחד עושה מה שבא לו
    סגור
  • 21.
    ראש עירית גבעתים
    בתי 09/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולם עם מסיכות ובכל זאת יש הדבקה.מה זה אומר.שהמסיכה חוץ מזה שהיא חונקת ולא מאפשרת חמצן למח ולריאות גם לא מביאה תועלת.מיילא בחנויות צפופות .באוטובוס.אבל ברחוב הפתוח לאויר.למה מסיכה.? אויר נעים בערב גם לטייל להנות אי אפשר. הממשלה מחכה לחיסונים.שירוצו מהפניקה לעשות.ואז ירגעו.לא יהיה יותר לחץ ולא מספרי נדבקים ומתיפ.רק שיתחסנו. אינטרס כספי עולמי
    סגור
  • 20.
    צודק בכל מילה.אדם חכם ושקול.
    בתשבע ארמה 09/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראש עירית גבעתים...
    סגור
  • 19.
    התושבים של עירך נמצאים בסגר דיפרנציאלי כבר שנים
    תושב גבעתיים מבואס 09/2020/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל שנה-שנתיים עולה בגורל רחוב אחר שבו התושבים מאבדים את המרחב הציבורי לטובת קבלנים, יצרני רעש וזוהמה שלא מאפשרת חיים עירוניים תקינים
    סגור
  • 18.
    הכל נכון.....אבל...
    רבקה 09/2020/17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    המציאות בשטח היא שעיקר ה"אדום" מתרחש בערים/כפרים ערביות ששם לא מקפידים בכלל על ההנחיות, ובערים דתיות ששם צפיפות האוכלוסין הגדולה גורמת הידבקות, וזו כל ה בעיה כי בכל פעם שמישהו מנסה לפעול באזורים אלו בלבד טוענים שהוא גזען .... לכן אין ברירה אלא לכפות סגר על כל האוכלוסיה. לצער כולנו.
    סגור
  • טען עוד
  • 17.
    צודק בכלמילה
    אורן 09/2020/15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כל הכבוד לרן קוניק . הלוואי ועוד רשויות וערים יצטרפו למאבק . אין סיבה לסגור מדינה שלמה שיש כמה ערים אדומות . אות צריך לסגור
    סגור
  • 16.
    גאה בראש העיר שלי
    יונתן 09/2020/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אתה אמיץ ואומר את מה שכולן חושבים. לא נציית לסגר!
    סגור
  • 15.
    אפס אכיפה בעיר, הסגר גם בגללך
    פול 09/2020/14
    הגב לתגובה זו
    3 3
    בשבועות האחרים המצב בגבעתיים התדרדר מהר יותר מאשר במקומות אחרים, בגלל זלזול בהנחיות. בגלל שמעטים שומרים על ההנחיות (הרי העיר ירוקה,אז למה לשים מסיכה?). אם אתה לא רוצה סגר, תתחיל לאכוף. העיר לא הייתה ירוקה בזכותך, אבל אתה כן יכול לדאוג שתחזור להיות כזו, ופרסומות לשמירת הנחיות בפייסבוק זה לא צעד מספיק.
    סגור
  • 14.
    סופסוף מישהו שיודע לחשוב
    בת גבעתיים 09/2020/14
    הגב לתגובה זו
    7 3
    רן קוניק צודק במאת האחוזים. אין צורך בעונש קולקטיבי שאף יסכן את בריאות בני הגיל השלישי ויגרום להם למות לא מהקורונה אלא מבדידות. ומה עם הצעירים? אותם כבר יגמור הסטרס הכלכלי. חלם היא פאר החשיבה בהשוואה למה שנעשה במדינה שלני
    סגור
  • 13.
    כיף לקרא אותך.
    אתי 09/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 3
    נקודת מבט חדה ונבונה.זכו בגבעתיים.
    סגור
  • 12.
    ראש עירית גבעתים.נידרש סגר.....
    בתשבע ארמה 09/2020/13
    הגב לתגובה זו
    1 3
    צודק בכל מילה.
    סגור
  • 11.
    יפה כתבת !
    תושב גבעתיים 09/2020/13
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כל הכבוד .. גאה להיות תושב גבעתיים לא משנה באיזה צבע הרמזור
    סגור
  • 10.
    כל כך מדויק (ל"ת)
    אריאל 09/2020/13
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 9.
    כל הכבוד
    פליציה 09/2020/13
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הכתבה צריכה להישלח לח"כ אדלשטיין וחבר מרעיו. כאן אין לה השפעה
    סגור
  • 8.
    מטרדי רעש מרכז מסחרי בורוכוב
    גל 09/2020/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תזכורת לגבי המיגון האקוסטי הנדרש למניעת הרעשים
    סגור
  • 7.
    רמת גן
    איריס 09/2020/13
    הגב לתגובה זו
    1 3
    כל הכבוד רן קוניק. מלים כדרבנות.
    סגור
  • 6.
    כבוד ראש העיר גבעתיים רן קומיקס
    שלי בן ארוייה 09/2020/13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    גאה שאתה ראש העיר, ובע'''ה עוד שנים טובות איתך... אתה הדוגמא לראשי עיר אחרים אפשריים על עבודת קודש תבוראמןןן...
    סגור
  • 5.
    רן רוניק, כל כך גאה שאתה ראש העיר שלי
    אתי 09/2020/13
    הגב לתגובה זו
    8 3
    והלוואי שיקשיבו לך
    סגור
  • 4.
    כל מילה בסלע (ל"ת)
    אורית 09/2020/13
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 3.
    פשוט בדיחה
    אביעד 09/2020/13
    הגב לתגובה זו
    7 9
    הבחור מנהלעיר קטנה שבעולם תקין היתה שכונה בתל אביב או מת גן אלוף בסיסמאות לא ברור מה זה סגר דיפנצאלי זה עוד משהו שיועץ לחש לו להגיד ???
    סגור
  • היית מת שיהיה לך ראש עיר כמו רן קוניק בעיר
    אתי 09/2020/13
    הגב לתגובה זו
    5 2
    שמתנהלת למופת כי היא מנוהלת למופת עיר ירוקה. עיר נהדרת
    סגור
  • 2.
    מילים כדורבנות, כרגיל ?? (ל"ת)
    דורית 09/2020/13
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 1.
    כל כך גאה בראש העיר שלי!
    שושי 09/2020/13
    הגב לתגובה זו
    4 3
    כל מילה
    סגור