דעות

"המפגינים בבלפור צריכים לגלות אחריות ולהקפיא את המחאה עד תום הסגר"

לא יקרה כלום אם ההפגנות תעבורנה מבלפור רק אל הצמתים והגשרים במרחק של קילומטר מהבית. הלך הרוח הציבורי הרווח: "אני לא אהיה פראייר, ואם הוא ילך להתפלל או להפגין, אני אלך לים" – תפגע בנו ובילדינו
אבי בניהו |  9
אבי בניהו (צילום סיון פרג')
אני מזדהה עם מחאת בלפור כשם שאני מזדהה עם תחושת הכאוס והאנרכיה ומהתחושה המעיקה של היעדר מנהיגות והנהגה בישראל בעת הזאת.
אני נמנה על אלה שסבורים שהממשלה בכלל והעומד בראשה בפרט, כשלו ועודם כושלים בניהול המגה משבר הזה שפוקד אותנו כאשר תהליך קבלת ההחלטות שלהם כושל ופוליטי ולא לאומי וממלכתי. הם לא הפיקו לקחים, לא נערכו לגל השני, למרות שהכתובת היתה על הקיר, לא בנו את הכוח הרפואי, לא תגברו צוותים, לא דחו יציאה לפנסיה של רופאים ואחיות, לא הכשירו סטודנטים לרפואה ולסיעוד, לא נערכו כראוי לבניית שרשרת לקטיעת מערך ההדבקה, לא העבירו אחריות לפיקוד העורף משיקולי אגו ופוליטיקה ולא הפיקו לקחים.
יש על מה למחות ויש על מה להפגין, גם על כל אלה וגם על ראש הממשלה שרואה יותר את עצמו ופחות אותנו, שמתנהל כמו ראש משפחה מלכותית ולא כראש ממשלה ראשון בין שווים. ולא דיברנו עוד על כתבי האישום.
אבל, למרות כל אלה, בימים הללו שבין כסה לעשור, ימי התשובה, החסד והרחמים שבה אנחנו כבודדים וכחברה נדרשים לחשבון נפש, לסליחה בין האחד לשני, לפיוס ולסולידריות בימים הללו בהם נפגע מאוד האמון בהנהגה ובקבלת ההחלטות סביב הסגר השני – אנחנו צריכים להאמין בעצמנו, בגורמי המקצוע הממלכתיים ובנתוני התחלואה.
עלינו לקחת את גורלנו בידינו, להפגין אחריות ולשמור על עצמנו, על ילדינו, על הורינו, על עובדינו וחברינו.
הלך הרוח הציבורי הרווח: "אני לא אהיה פראייר, ואם הוא ילך להתפלל או להפגין, אני אלך לים" – תפגע בנו ובילדינו.
עלינו לגלות אחריות. את הדוגמא האישית ואת המנהיגות, צריכים לספק כעת "מפגיני בלפור". כן, דווקא הם.
עליהם להודיע כי הם מקפיאים עד לתום הסגר את ההפגנות בבלפור, כדי לצמצם התקהלויות, כדי לתת דוגמא אישית וכדי שלא לאפשר לאף מגדר או גורם פוליטי לנגח אותם ולהשתמש במחאתם ככלי נגדם ונגד נושא מחאתם.
לא יקרה כלום אם ההפגנות תעבורנה מבלפור רק אל הצמתים והגשרים במרחק של קילומטר מהבית. זה יכול להיות חזק יותר ואם יתלוו לזה שלטי מרפסות, זה יהיה עוד יותר מרשים.
זוהי שעה קשה לבריאות הציבור, למשק ולכלכלה בישראל, זוהי השעה בה העם, שרבים בתוכו חיים בבלבול, במתח ובחרדה, זקוק למנהיגות ולהנהגה יותר מאיי פעם ודווקא בעת הזו כששני חלקי "ממשלת האחדות", לא מדברים ביניהם וראש הממשלה במופעי היחיד שלו, "אזרחי ישראל" ואני ואני ו"הבאתי שלום תמורת שלום" – לא נוסך ביטחון ולא מספק את הסחורה – זוהי העת שבה עלינו לקחת את גורלנו לידינו, לשמור על הבריאות, להוריד את התחלואה, לגלות סולידריות ולצלוח את המשבר ביחד, באחדות ובסולידריות.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    בניהו - איש לא יקר
    ממ.... 09/2020/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יצא המרצע מין השק , נחשפה ערוותך. אתה כמו "מזהה התהליכים" , זיהית "מרד" ולאחר "התנצלת". בז לך - אתה סוכן כאוס ואנרכיה . המדינה ואזרחיה במצוקה ואתה מתרפס בפני מיעוט צעקני ונלעג . אכן, חלק מאותו מיעוט נלעג הם "עיתונאים אוביקטיבים". יש לך על מה לבקש סליחה
    סגור
  • 7.
    בניהו אבי
    אוחיון שלמה 09/2020/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קראתי אכשיו את מה שכתבתה אני מזועזע מימך אתה בושה לצבא כמי שהישתתף בכל המילחמות .ומיתנדב לצבא .אני מיתבייש שאתה מיתנהג כמו אחרון המטומטמים.אתה שלא קיבלתה אף תפקיד בשום ממשלה .מישתלח כמו כולם בראש הממשלה שאני אוהב.הוא מנסה הכל .שיהיה טוב ושנצליח בכל .ואתה הבושה במדינה.בדרגות שלך .שלא הצליח בשום אופן להיכנס לקבל תפקיד בשום ממשלה.אתה אכשיו יודע למה כי אתה דבע דבע .סע לפרשן את השטויות שלך שאתה מדבר .אני בסגירת עניים אומר אותם .אז תיתחחפף מהר.
    סגור
  • 6.
    וגם לא יקרה כלום אם הממשלה תתםטר
    ישראלי 09/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי כן יקרו דברים טובים
    סגור
  • 5.
    ההפגנה היא גם נגד ההחלטה על סגר
    ישראלית 09/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההחלטות מתקבלות בצורה עקומה בלי להתייחס לנתונים האמיתיים, בלי שעונים תשובות הגיוניות והגינות לשאלות חשובות. כבר ידוע שגם על הסגר הוחלט מזמן כי לביבי היה דחוף ולאחרונה ההחלטה התקבלה רק כי נתניהו לא היה מסוגל לפעול כנגד הלובי החרדי. על זה אין סיבה להיות בסגר ואם כבר יש סגר אין סיבה שלא נמחא על כך. ההפגנה היא הכרחית כדי לשמור על יסודות הדמוקרטיה שנרמסים בקלות בלתי נסבלת. הזכות להפגין היא הזכות הכי בסיסית ואסור שאף אחד ייגע בה. שנה טובה!
    סגור
  • 4.
    צמצום גודל ההפגנות
    יהודה 09/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לצמצם ולא להפסיק את ההפגנות. אפשר לתת לכ100 איש לשבת ישיבת קבע עד שהמצב ישתפר.. אפשר להפגין בכל גשר ואו צומת במדינה לשמור על הגחלת ולקוות בשביל כולם שהמצב מבחינת רורונה ישתפר.
    סגור
  • 3.
    לא כניעה אלא מובילים דרך בעד כל העם
    יפה רוזנבלום קלנר 09/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכימה עם המחאות של בלפור. הלוואי ויכולתי להצטרף אליכם. אך היום, בגלל מחלת הקורונה, וכדי לא להוות המכשול. אנא הפסיקו ולאו לכמה שבועות. ונחזור אח"כ ביתר שאת.
    סגור
  • 2.
    קול שפוי במחנה לא שפוי. ניכסתם את הצדק ולעזאזל הכל (ל"ת)
    אלי 09/2020/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    יש בעיית אמון עם אנשים שמלווים שיער
    מו דג 09/2020/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מצד לצד
    סגור
  • המוח שלך נמצא מתאים להשתלה לחמור (ל"ת)
    גק 09/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור