דעות

מנכ"ל איסתא הולידייס מזהיר: "חברות ענק מחו"ל ישתלטו על ענף התיירות בישראל והמחירים ימריאו"

ענף תיירות ללא תחרות יהיה בשורה רעה מאד לאזרחי מדינת ישראל, שהיא אי מבודד בתוך מרחב לא סימפטי, ושעבור תושביה הנסיעות לחו"ל במחירים עממיים היו כאוויר לנשימה. מדינת ישראל לא יכולה להמשיך ולהיות נצורה
רונן קרסו |  16
רונן קרסו, מנכ"ל איסתא הולידייס (צילום יוראי ליברמן)
בחודשיים האחרונים הייתה תחושה שכלכלת ישראל החלה לחזור לעצמה. אפילו נמל התעופה בן גוריון נפתח ועשרות אלפי ישראלים יכלו לטוס בעיקר לשלוש מדינות ירוקות: בולגריה יוון וקרואטיה (שבינתיים הפכה כבר אדומה).
קשה להגדיר את זה כאור בקצה המנהרה אבל השאיפה הייתה שהחגים, ובעיקר סוכות, יאוששו ולו במעט את ענף הנסיעות ויאפשרו לעוד עשרות אלפי נוסעים לצאת מהארץ. הירידה בתנועת הנוסעים בנתב"ג התייצבה על ירידה של 95% מאז פרוץ המשבר למול נתוני שנה שעברה. מ-8 מיליון ישראלים שטסו בשנת 2019 לחו"ל, ייצאו השנה מאות אלפים בודדים.
נגיף הקורונה מטיל סכנה של ממש על עצם קיומו של תחום סוכנויות הנסיעות אליו אני משתייך. אצלנו, בוודאי כעת כאשר נכנסים לחורף, איש אינו מאמין שנצא מן המשבר בזמן הקרוב. ברור לכולנו כי בנסיבות הקיימות, וכל עוד לא יפותחו חיסון או תרופה לנגיף, זה ייקח עוד זמן רב. לא ימים או שבועות, במקרה הטוב חודשים ללא ספק, זהו המשבר הגדול ביותר בתולדות תעשיית התיירות בעידן המודרני.
ענף התיירות היה אחד הקטליזטורים לפריחה הכלכלית שהתרחשה כאן בעשור האחרון. כ-400 משרדי נסיעות פועלים בישראל, רובם הגדול – עסקים משפחתיים, קטנים ובינוניים שפועלים במשך שנים רבות. מזה כשלושה חודשים הענף כולו מצוי בהשבתה שמשמעותה אובדן של 100% מההכנסות ואובדן הכנסה למדינה של מעל 40 מיליארד שקל רבים בתעשייה מנסים לפנות לאפיקים חדשים, בשורה פחות טובה לעתיד התיירות כאן.
על התחום תשתלטנה חברות הענק מחו"ל שאינן מחזיקות נציגויות בישראל, לא כפופות לחקיקה ולרגולציה הישראלית, ולא משלמות מיסים כאן. התחרות תיעלם, והמחירים ימריאו. ענף תיירות ללא תחרות יהיה בשורה רעה מאד לאזרחי מדינת ישראל, שהיא אי מבודד בתוך מרחב לא סימפטי, ושעבור תושביה הנסיעות לחו"ל במחירים עממיים היו כאוויר לנשימה.
ענף התיירות הוא כמשולש שצלעותיו הם תיירות הפנים, תיירות החוץ והתיירות הנכנסת. בשונה מענפים אחרים, דומה שכמעט אין אדם במדינה שלא מסתייע בשירותים הללו, כמו גם למעלה מחצי מיליון ישראלים שמתפרנסים ממנו בעקיפין: בתי המלון, המסעדות, האטרקציות, חברות ההסעות וכל מעגלי הספקים ונותני השירותים הסובבים אותם.
השאיפה היא ששדה התעופה יפתח בימים הקרובים שוב לפעילות תחת הגבלות. לא ניתן להמשיך ולהשאיר את שער היציאה היחיד נעול. מעבר להפסדים הכלכליים העצומים שנמדדים כבר במיליארדים רבים, מדינת ישראל לא יכולה להמשיך ולהיות נצורה, מבודדת ומדינה שלוקחת פסק זמן מהעולם .
הכותב הוא מנכ"ל איסתא הולידייס. 
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    איסתא
    נחום 10/2020/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ממש המחירים דווקא ירדו הרי ידוע שכל המחירים בארץ יותר יקרים מכל מקום בעולם ,
    סגור
  • 13.
    מצויין
    אופיר 10/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי שתקרא את התגובות ותסתכל לצדדים תבין דבר אחד רוב החברות ששחטו את האזרחים קודם הקורונה אף אחד לא מעניין אותו מהם תיסגרו בשימחה אולי סוף סוף יתחיל להיות כסף גם לעובדים ה''פשוטים''בתעשיית התיירות בארץ
    סגור
  • 12.
    מצויין
    אופיר 10/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברות מחו''ל יוזילו מחירים וייצרו תחרות על הצרכן בניגוד לחברות הישראליות שמתאמות מחירים מופקעים
    סגור
  • 11.
    הפוך גוטה, הפוך
    Gru 10/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תודות לחברות מחו״ל חלה צניחה במחירי הכרטיסים ואין עוד צורך בסוכני נסיעות יקרנים
    סגור
  • 10.
    רונן קרסו, איפה יש היום חברות ענק
    אני 10/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לתיירות? צצו מתוך הקורונה? כשמקשקשים משהו כי רוצים להפחיד מישהו כדי להסב את תשומת הלב אז לחשוב טוב לפני שהקישקוש יוצא מהפה! כל חברות התיירות בעולם נמצאות בדיוק באותה סירה עם איסתא אז על מה אתה מברבר? למה שטויות כאלה? משעמם לך כי אין עכשיו תיירות ובזמן הקרוב גם לא יהיה כי כולם מפחדים מהקורונה? אני, האמת לא סובלת ברברנים. תתחיל בניגוד לכל ישראלי, להישתמש במוח ובהיגיון ותפסיק לקשקש.
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    תיירות
    אדריאנה כץ 10/2020/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    השמחה עם הסכמי השלום עם האימריות גדולה מאוד. אך סכנה גדולה טמונה בה שההם ירצו להשתלט על חברות ישראליות ואולי לשלוט במרכזי הכלכלה הישראלית עם כספם. חומר למחשבה.
    סגור
  • 8.
    חשיבה כל כך צרה, מתסכל רק על עצמו
    אחד שמבין 10/2020/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מתאים להיות מנכ״ל׳ ברור שהוא טועה. מישהו פה מריח תחרות
    סגור
  • 7.
    אולי אז נוכל לרכוש סופ"ש משפחתי במלון בפחות מ-6000ש"ח
    דניאל 10/2020/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל עוד יספקו עבודה לעובדים ישראלים, אני לא שם קצוץ מיהם הבעלים, היום אין רכבת לאילת בגלל משפחה מיליארדרית אחת שמפעילה קו משאיות לאילת. בעיני זו ברכה!
    סגור
  • 6.
    מתרגלים לשינוי
    אורי גרוס 10/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צורכים תיירות ישירה ללא סוכני נסיעות, למרות שבארץ האי הבודד קיימות קשיי שפה שמשבשות במידת מה את יכולת השימוש בקשר הישיר כי לא כולם שולטים באנגלית.
    סגור
  • 5.
    תתעסק בפוליטיקה פנימית לזה אתה רגיל (ל"ת)
    חברה המעסיקה "עבדים" 10/2020/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    רק לא איסתא
    צפונית 10/2020/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תתבייש! את מי אתה מזהיר. אין מענה, וכבר שהיה מענה בתיירות פנים, אמרה סוכנת שלכם מתל אביב על טענותיו לאי החזר ומענה: "מה את רוצה ממני, תפני לביבי". אין החזר כספי ואי עמידה בתנאים. אני בעד תביעה ייצוגית נגד איסתא. לעולם לא אפנה אליכם יותר. מעדיפה לשלם יותר חברות שייכנסו לכאן במקומכם. אתם לא ראויים ללקוחות. לכו לכונס נכסים
    סגור
  • 3.
    מה נותנת ללקוח חברה כמו דיזנהאוס?
    גנבים 10/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוכרת כרטיס טיסה גמיש ולמחרת טוענת שאי אפשר לבטל אותו בגלל המצב. הרי זו הסיבה שרכשתי כרטיס גמיש עם אפשרות ביטול!
    סגור
  • 2.
    החזרת כספים
    שחר נסים 10/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם כל תחזירו את הכספים שלקחת מלקוחות ואתם לא מחזירים מכל מיני סיבות אתם פשוט גנבים
    סגור
  • 1.
    וטוב שכך - נתחשבן על ההתנהלות המחפירה של איסתא (ל"ת)
    רונן2 10/2020/01
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • איסתא הגנבים הכי גדולים מפחדים מחברות ענק מחו"ל
    צחי 10/2020/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בטח יש להם סיבה טובה לפחד מחברות ענק מחו"ל המחירים באיסתא גנבים גדולים ואושקים לאור יום אותנו הישראלים , הפיק ניוז של מנכ"ל איסתא רונן קרסו השקרן הגדול מנסה להגיד לנו שהמחירים יעלו אז אני כבר אומר לכם הלוואי שחברות הענק יכנסו לישראל המחירים רק ירדו , שיש יותר חברות תיירות יש מונופול תחרותיי ומי שזוכה במחירים טובים זה אנחנו הלקוחות ,איסתא אתם צריכים לתלות את הנעליים וללכת הביתה , יש שחקנים חזקים יותר וחברות ענק שיוכלו אותכם בלי בעיה גדולה,
    סגור
  • צודק במאה אחוז
    צפונית 10/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין מענה בשום סוכנות ואין התייחסות לשום מייל. יש הבטחות שווא. מאחלת להם להיעלם ממפת התיירות בארץ ובעולם. יש לשקול תביעה ייצוגית בהמשך.
    סגור