דעות

האם נתניהו באמת התחסן? ההימור הצ'רצ'יליאני של ראש הממשלה

כמעט שלושה שבועות אחרי שבנימין נתניהו קיבל את המנה הראשונה של החיסון, הגיע הזמן לבדוק האם הוא באמת התחסן - ומה הקשר למדינאי הנערץ עליו, וינסטון צ'רצ'יל? | פרשנות
ניר קיפניס |  8
ווינסטון צ'רצ'יל, בנימין נתניהו (צילום ויקיפדיה, פלאש 90, freepik)
במוצאי שבת ימלאו שלושה שבועות לאירוע בו קיבל בנימין נתניהו את זריקת החיסון הראשונה. אך בטרם ינעץ רופאו האישי את מנת החיסון השנייה בזרועו, הגיע הזמן לבדוק: האם הוא באמת התחסן?
יאמר מיד, הכוונה אינה לדון בתיאוריית הקונספירציה לפיה נתניהו לא חוסן באמת, אלא לבדוק כיצד השפיעה הזריקה ההיא - ומבצע החיסונים שהחל בעקבותיה, על נתניהו ראש הממשלה, שנחוש להוסיף ולהחזיק בתפקידו גם אחרי הבחירות.
נתניהו אוהב לצטט מאמרות השפר של המדינאי הנערץ עליו, וינסטון צ'רצ'יל, מי שהוביל את בריטניה לניצחון במלחמת העולם השנייה. למרות ההערצה למנהיג הבריטי, הרי שצ'רצ'יל נחשב למנהיג נועז, כמעט פרוע, בעוד שנתניהו הוא שמרן ושקול יותר. מוקדם לדעת האם הקורונה תהיה המלחמה הגדולה של חייו, שנתניהו יצא ממנה כמנצח, אך לפחות הישג אחד כבר אפשר לזקוף לזכות הנגיף: נתניהו, לראשונה בקריירה הציבורית שלו, החליט להתחפש למנהיג הנערץ עליו ולהמר על הכל - על עתידו וגם על עתידנו.
למוטציה הפרטית של הנגיף הפוליטי שתקף את נתניהו קוראים גדעון סער, שאפשר שפרישתו מהליכוד, זאת שיצרה לראשונה בלוק מתחרה של "רק לא ביבי", לבלוק המפורסם של נתניהו, היא זו שדחפה את נתניהו להימור. הימור שקול, הימור מחושב, אבל עדיין הימור.  נתניהו, בעזרת משרד הבריאות וקופות החולים, הפך את ישראל לשיאנית העולם במתן החיסונים. לא מדובר בדבר של מה בכך: בשעה שבמרבית מדינות העולם המתינו לאישור ה-F.D.A ורק אז שברו את הראש כיצד משכנעים את האוכלוסייה כי החיסון בטוח לשימוש, הפשיל נתניהו שרוולים, תרתי משמע - והפך את הגעת החיסונים לישראל ואת מבצע ההתחסנות למופע של איש אחד. 
כרגיל - הפרשנים לעגו, הרשתות החברתיות סערו, אבל נתניהו הוכיח שהוא השולט בפריים טיים של התקשורת הישראלית ושם את כל הז'יטונים הפוליטיים על כך שיוכל לעמוד בהבטחתו: חיסון מהיר ובטוח עד לבחירות. אם אכן יעמוד באתגר - ייאלצו גם מתנגדיו החריפים להודות שהפעם, ככל הנראה, באמת מתקשרים אליו מכל העולם כדי ללמוד על ההצלחה.
זאת ועוד - המשק ייפתח, החיים יחזרו (כמעט) למסלולם - וכל החגיגות התקשורתיות של מתנגדיו סביב "העסק ה-80,000" שנסגר או "המובטל המיליון" ייראו לפתע נלעגות. אבל שלא נטעה, מדובר בהימור: עיכוב בהגעת החיסונים לישראל, מוטציה שתגבר על החיסון הקיים, מתיחת הסגר הנוכחי ללא המשלים המתבקש שלו: מיליוני ישראלים מחוסנים, כל אלה (ביחד ולחוד) עלולים להיות לא רק גזר הדין הפוליטי של ראש הממשלה, אלא אף להשפיע על פסק הדין במשפטו.
מערכת המשפט בישראל אמורה, לכאורה, להיות מרוחקת מהרעש התקשורתי, אבל כבר עתה ברור כי יש להמולה הזאת משמעות קריטית לדיונים בעניינו של ראש הממשלה. דבר אחד הוא לנהל את הדיונים בתביעה נגד נתניהו, שזה עתה גרף 40 מנדטים (היעד הרשמי עליו הכריז בפתיחת קמפיין בחירות של הליכוד) או להמשך ההליכים נגד פוליטיקאי מקרטע או אף מובס. ובמילים מפורשות יותר: נתניהו של 40 מנדטים יוכל - אם לא לעצור כליל - אזי לעכב ביתר קלות את ההליך המשפטי נגדו כך שיתאפשר לו להשלים תקופת כהונה נוספת אחת לפחות, בעוד שנתניהו מובס הוא אסיר בפוטנציה.
פתחנו בצ'רצ'יל - ובצ'רצ'יל גם נסיים, או אולי נכון יותר לומר - נסייג: גורלו של הגדול במדינאי בריטניה בכל הזמנים, נחרץ דווקא אחרי המזהיר שבניצחונותיו, כשהציבור שעליו אמר: "לאומה האנגלית היה לב של אריה, אני רק הענקתי לה את השאגה", הראה לו את הדרך החוצה מהלשכה המפורסמת ברחוב דאונינג 10. סביר להניח שלפחות בנקודה הזאת, היה נתניהו מעדיף שלא להיות מוזכר בנשימה אחת עם המנהיג הנערץ עליו.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    שנאת חינם
    שרה סיתון 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רק ביבי לראשות הממשלה אחלה בן אדם סימפטי הצלחה ובריאות לכל
    סגור
  • 6.
    ביבי (ל"ת)
    שרה סיתון 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    ביבי (ל"ת)
    שרה סיתון 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    לוחשי איתו שולטים בשיח הציבורי (ל"ת)
    מאיר 01/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    סוף סוף נתניהו התחיל לעבוד
    ייייייישששששש 01/2021/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הביא חיסונים ביג דיל!! ניהל בצורה מחפירה את כל משבר הקורונה כ 4000 מתים מיליון מובטלים והעוני גדל אז נכון גם דאג לחיסונים זה התפקיד שלו
    סגור
  • 2.
    ביבי
    גברת 01/2021/08
    הגב לתגובה זו
    2 3
    ההצלחה של החיסונים הם חברות החיסונים פייזר ומודרנה.ללא שיתוף הפעולה שלהם ששום דבר לא היה מצליח.נוסף לזה קופות החולים הפרושות ברחבי הארץ.דבר שלא קיים בעולם.פייזר ומודרנה מעוניינות להוכיח שהמוצר שהמציאו טוב .במדינה קטנה כמו שלנו אפשר לחסן במהירות יחסית ולראות תוצאות.כל מדינות אירופה גדולות פי 5 מאיתנו.זה ביבי כל דבר שהוא עושה מקבל משנה משמעות.כל היום מאדיר את עצמו.משבח את בני משפחתו .רואה בהם גואלי העם.כל מה שביבי מבצע יש לו מטרה אישית מאחורי זה.מצידו שכולנו נשלם מחיר כבד מאוד.העיקר שהוא ימשיך להתגורר בבלפור על חשבוננו.מקווה שהפעם בבחירות יחול המהפך.הגיע הזמן. .
    סגור
  • 1.
    נתניהו חושב שאנחנו טיפשים. לא התחסן ולא עגבניות!
    שפל שלא היה כמותו 01/2021/07
    הגב לתגובה זו
    1 3
    חדי העין ראו בטלויזיה איך נתניהו לא התחסן! זה היה מופע ליצנות של דיקו הקוסם הטיפש בעולם שחושב שכולם טיפשים אבל הוא הכי חכם... ממש דוחה!
    סגור
  • ישתבח שמו לעד
    אלי 03/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התחסן נשמה אין לך מה לומר עכשיו על החיסונים.. ברוך השם בחסד חינם אתה רואה שיפור מטורף בזכות כל הצדיקים ... חיסון גימטריה הודו ל ה כי טוב ( הרב מזוז הביא את הגימטריה)
    סגור