דעות

הבריחה מהרשתות: מכת חשמל נצרכת לתחום יחסי הציבור

יועץ התקשורת עקיבא שפיגלמן טוען כי אירועי הקפיטול חשפו את המעבר המאסיבי לערוצי חדשות עצמאיים, כאשר הפלטפורמות החברתיות שבכלל מיועדות לבני נוער, בכלל נמצאות בלב הסערה. דעה
עקיבא שפיגלמן | 
תומכי טראפ בקפיטול (צילום צילום מסך)
מאז הפיאסקו בקפיטול שחשף את אמריקה במערומיה, אנחנו רואים יותר ויותר אנשים שזונחים את הרשתות הקלאסיות לטובת ערוצים עצמאיים, מנותקים מעמק הסיליקון הפרוגרסיבי. למהלך זה מצטרף גם האיום החדש-ישן של ממשק הוואטסאפ לשנות את תנאי השימוש וכתוצאה לשתף מידע עם מוצר הבית פייסבוק. בדיוק כשקהילת היח"צ הפנימה את הצורך בחיבוק הפלטפורמות החדשות, דוגמת טיקטוק וסנאפצ'אט, המיועדות לבני נוער, היא מוצאת את עצמה בלב ליבה של סערה שבסופה הקהל הקלאסי כבר לא יושב באותו מקום.
אם עד כה המאמצים הושקעו בטירגוט באמצעות הפייסבוק, עם הנטישה של הפלטפורה לא רק שאותם מחלקות דיגיטל יצטרכו להתחקות אחר הלקוחות, הם גם מחוייבים עתה ללמוד מחדש את הממשקים והתאמתם לקידום העסקים והלקוחות שתחת אחריותם. 
מהפרספקיטה הייחודית של אנשי יחסי הציבור, יתכן מאוד שקריסתה המהירה של פרלור היא דווקא ברכה בהסוואה. הרי פייסבוק וטוויטר, ששוות יחד כמעט 800 מיליארד דולר, לא יתנו לשוק לברוח להם מבין האצבעות. על מנת להשאיר את הלקוחות תחת קורת הגג שלהם, יתכן שנראה תגמול בצורת הנחה על קידום ממומנים שונים. הרי כך פועלת כל חברה מדממת. בשלב זה הכל תלוי במספר הפורשים שנראה בטווח הארוך. השינויים לא יעשו על פי עזיבות אימפולסיביות.
ויש כאן עוד הזדמנות, סוף סוף: חזרה למקורות. תחום היח"צ עבר ממזמן את ימי הזוהר שלו, הכסף דל והאנשים שמובילים את התחום מובילים אותו לאבדון. אנו רואים גם את המגמה התקשורתית להעריך פחות סיפור חשוב ולקדם יותר נון-סיפורים לטובת רייטינג. כך יוצא שהתגלשות במגלשה בדובאי של סלב מקבלת קדמה על פני סיפורים מהותיים וסקסיים פחות. 
יש לנו כאן יכולת לחזור למגרש המשחקים שנלקח מאיתנו, לקדם עניינים בוערים שנזרקו מתחת לערימת הבידור ולהשיב את הסדר על כנו- בלי הרשתות החברתיות, שברובן משמשות כיום להפצת דיסאינפורמציה, שיימינג וחצאי אמיתות מתחתם נקברות העובדות. צוקרברג שם לו למטרה להיות השוטר של העולם ובתהליך הפך לפופוליסט עם נשק חם. עלינו לחזור לכתיבה יוצרת ובונה שלא מתבססת על כלים זולים דוגמת האשטאגים ולייקים. לחזור לבסיס ולעבודה שלשמה התכנסנו.
הכתוב הינו טור דעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה