דעות

הציר הכלכלי בניו-יורק: "הזדמנות לחברות ישראליות להיכנס לשוק הבריאות האמריקאי"

אמריקה מקדמת שירותי רפואה מרחוק וזוהי שעתן של החברות הישראליות להיות חלק מהפתרון | ינון אלרועי, הנספח הכלכלי של ישראל בניו-יורק על שוק הבריאות הדיגיטלית בארה"ב ועל האפשרות לחברות ישראליות להשתלב
ינון אלרועי | 
ינון אלרועי (צילום גדעון שרון)
עם השבעתו לנשיא ה-46 של ארה"ב, קיבל לידיו ג'ו ביידן אומה אמריקאית המצויה בתקופה מאתגרת במיוחד. במציאות של כמעט חצי מיליון נפטרים מקורונה, שירותי רפואה  ורשויות מוניציפליות מאותגרות ומיליונים במצוקה בריאותית או כלכלית - הממשל החדש צפוי לבצע השקעות מרחיקות לכת על מנת להתמודד עם המשבר, ונמצא בדיוני תקציב מתקדמים.  
כניסתו של נשיא דמוקרטי לבית הלבן, והעובדה שהרוב הדמוקרטי בקונגרס מובטח, בשילוב ההכרזות ליצירת מדיניות מרכזית נחושה יותר במאבק במגפת הקורונה, צפויה לאגם משאבים וחיזוק שיתוף הפעולה בין גופי החירום והבריאות השונים בארה"ב. בהמשך להצהרותיו בקמפיין, הנשיא כבר פועל לחזק ולהרחיב את רפורמת הטיפול בר ההשגה הידועה כאובמה קייר. מדיניות שכזו, צפויה להרחיב גם את כמות המשתמשים בבריאות דיגיטלית ומקוונת ותומכת, בתוך כך, בצמיחת הענף.
עוד בתקופת הממשל הקודם, חלה התקדמות התחלתית בשיתוף נתוני מידע בריאותי, כולל נתוני קוביד-19. ליותר ויותר מטופלים בארה"ב, יש כיום יכולת לשמור את רישומי הבריאות. למעשה, IBM ווטסון כבר הצהירו כי הם מתכננים ליצור דרכוני בריאות דיגיטליים אישיים, המאפשרים למשתמשים לנהל את רשומות הבריאות שלהם בסמארטפונים.
הממשל החדש צפוי להגביר את המאמצים הללו ולהרחיב את יכולת הפעולה ההדדית לחיבור פלטפורמות בריאות דיגיטליות בתוך Medicare ולהפחתת עלויות המטופלים לגישה למידע הבריאותי שלהם. המגיפה שינתה את הפרדיגמה הרווחת והביאה לשימוש רב יותר באמצעי תקשורת וירטואליים. מדיקר ומדיקייד (CMS) הודיעו על תכניות להרחבת שירותי הרפואה מרחוק לתחומי טיפול נוספים, כולל בריאות התנהגותית, כדי לאפשר שמירה על קשר עם החולים. הממשל מעוניין להרחיב השימוש בשירותים כאלו גם בכדי להרחיב את התקשורת עם קהילות מרוחקות יותר בכפרי והעיירות המרוחקות, שהגישה אליהן מהווה אתגר עקב הריחוק הגיאוגרפי, המשאבים המוגבלים והמחסור ההולך והגובר של ספקים.
מחקר שפורסם בסטנפורד, מציין שהשימוש בבריאות דיגיטלית בארה"ב ממשיך לעלות בשנים האחרונות וכי השימוש במכשור לביש ושירותי רפואה מרחוק רשמו את הגידול השנתי הגדול ביותר בשנים 2018 ו 2019. לאחרונה הוכרז על הנפקה ציבורית בארה"ב של חברת Talkspace של אורן ורוני פרנק, באמצעות מיזוג עם חברת SPAC אמריקאית. בשנת 2020 הונפקו בארה"ב 6 חברות בריאות דיגיטלית, לרבות  חברות עם אוריינטציה ישראלית, כאשר אחת הבולטות שבהן היא amwell. התחום  עבר שינויים טקטוניים עוד לפני פריצת הקורונה, במסגרתם נכנסו אליו שחקנים אסטרטגיים חדשים וקיימים, שהרחיבו פעילותם בתחום. ע"פ מחקר של קבוצת מרקום קפיטל, עלה בשנת 2020 סך ההשקעות בחברות בריאות דיגיטליות בארה"ב ל 21.6 מיליארד דולר, עליה של 103% מנתוני ההשקעות ב 2019. לעומת זאת, לאחרונה פורסמה סגירת מיזם בריאות אמביציוזי בהובלת אמזון, ג'יי פי מורגן וברקשיר האטוואי שנחשב בזמנו כבעל פוטנציאל לזעזע את תעשיית הבריאות האמריקאית.
על פי נתוני Statista, שוק הבריאות הדיגיטלית בארה"ב מוערך בכ-45 מיליארדי דולרים (2019) וצפוי להגיע לשווי של כ-155 מיליארדי דולרים ב-2024. בזירה הגלובלית, מוערך השוק העולמי בכ- 106 מיליארדים (2019), שעתידים להסתכם בכ-639 מיליארד בתוך 5 שנים (2026).
הנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה בניו יורק, קידמה עם הרשות לחדשנות תוכנית פיילוטים לחברות ישראליות עם רשת הבריאות ג'פרסון הממוקמת בפילדלפיה, רשת HHC הממוקמת בקונטיקט, אליהן הצטרפה גם רשת מיו קליניק. זוהי שעתן של החברות הישראליות העוסקות ברפואה להשתלב בשינוי בשוק האמריקאי ובגדול. יחד עם החברות, נפעל לוודא שהפתרונות הישראלים בתחום יהיו חלק דומיננטי בחידושים שיוטמעו בעקבות המשבר ויסייעו בתהליך ההחלמה האמריקאי.
הכותב: ינון אלרועי, הוא הציר הכלכלי וראש נספחות משרד הכלכלה והתעשייה בניו יורק
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה