דעות

ראש לשכת עורכי הדין: "המתקפות נגד מערכת המשפט - תופעה מסוכנת"

עו"ד אבי חימי, ראש לשכת עורכי הדין, בקריאה עם תום ספירת הקולות בבחירות לכנסת ה-24: "על נבחרי הציבור ולממשלה שתקום לשמור על שלטון החוק", וזאת בעקבות ריבוי מתקפות על היועמ"ש מנדלבליט ופרקליט המדינה לשעבר שי ניצן | טור אורח
עו"ד אבי חימי |  7
עו"ד אבי חימי (צילום באדיבות לשכת עורכי הדין)
עם תום מערכת בחירות נוספת, רביעית במספר תוך זמן קצר, אני קורא לנבחרי הציבור הנכבדים ולממשלה שתקום, יהא הרכבה אשר יהא, לשמור מכל משמר על שלטון החוק ועל בתי המשפט. אין דבר חשוב מכך לשם שמירה על הדמוקרטיה.
התקופה האחרונה התאפיינה בריבוי מתקפות נגד מערכת המשפט והעומדים בראשה וכן נגד נציגי מערכת אכיפת החוק ובכלל אלה: היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה לשעבר עו"ד שי ניצן המשנה לפרקליט המדינה (אכיפה כלכלית) והתובעת בתיקי נתניהו, עו"ד ליאת בן ארי וזוהי רק רשימה חלקית. מדובר בתופעה מסוכנת ובלתי נסבלת שיש עמה נזק חמור לחברה בישראל, לציבור האזרחים וכאמור לדמוקרטיה הישראלית.
כשאנו פוגעים בשלטון החוק ובמערכת אכיפת החוק והמשפט, בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, בתפקידו של פרקליט המדינה ומטילים דופי ביחידות החוקרות – אנחנו פוגעים בדמוקרטיה ובנו, אזרחי מדינת ישראל.
ויודגש, מערכת משפט איתנה היא תנאי יסוד לחברה מתפקדת, בפרט בשעת משבר שטרם חלפה לצערנו. למדינת ישראל מערכת משפט מצוינת, אשר מובלת על-ידי משרתות ומשרתי ציבור ישרים, מקצועיים ומסורים. בהתאם, מקנה מערכת המשפט בטחון משפטי לכולנו וזוכה להערכת הקהילה המשפטית ברחבי העולם.
לשכת עורכי הדין תמשיך לקיים את חובתה על פי סעיף 1 לחוק לשכת עורכי הדין, תשכ"א-1961 המורה לה לפעול למען הגנה על שלטון החוק, זכויות האדם וערכי היסוד של מדינת ישראל.
לשם כך, אני מבקש לקרוא לכל הכוחות הרוצים לחזק הדמוקרטיה בישראל, את שלטון החוק, את מערכת בתי המשפט; לכל אלה הרוצים באיחוי השסעים והשברים; לאלה המייחלים לכינונה של חברה אזרחית מתוקנת, לוותר על האגו, להפשיל שרוולים ולשתף פעולה. בכוונת הלשכה לעשות זאת יד ביד עם נבחרות ונבחרי הציבור, החדשים והוותיקים, שכן בנפשנו הדבר.
אני רוצה לנצל במה חגיגית זו, כדי להביע תקווה ולשאת תפילה, שתוצאות הבחירות יביאו יציבות וודאות למדינה ואזרחיה. כזו, שתסייע ביציאה מהמשבר הרפואי והכלכלי שזימן לנו נגיף הקורונה. בהזדמנות זו אבקש לאחל חג פסח שמח, כשר ובריא לכל בית ישראל.
הכותב: אבי חימי, הוא ראש לשכת עורכי הדין בישראל
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    חנפן בלתי נלאה.
    7-7-7. 04/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבי חימי הזה הוא חנפן בלתי נלאה כלפי החונטה המשפטית הארורה שלנו כיום משום שהוא מפחד לגמור בדיוק כמו קודמו בתפקידו זה אפי נווה.
    סגור
  • 5.
    לתמימים שהשתכנעו
    רוני 04/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כדאי שההתקפות על מערכת אכיפת החוק היו נחסכות ממנה. במידה והן נכונות, הסכנה מאי תקיפתה גדולה מהסכנה שבתקיפה. והן נכונות מאוד, זו מערכת שיכורת כוח עד שכל זב חוטם בתוכה חושב שהשמש זורחת לו מ****. המשך קיומה כמו שהוא מסוכן יותר מחיסולה לאלתר. אחרי שנתקן אותה נתפנה לתקן את הפוליטקאים שעלולים לטעות ולחשוב שהכוח אצלם .
    סגור
  • 4.
    האם רות דוד היא משרתת ציבור נאמנה ? (ל"ת)
    אזרח 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אלו לא התקפות, זו בקורת על גופים בעלי כח בלתי מוגבל (ל"ת)
    טל 03/2021/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אלה התקפות לא ביקורת לגיטימית
    מ.דורון 04/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נתניהו לא מסתפק בביקורת על החלטות היועמ"ש ושל הכפופים לו. נתניהו זכאי כמובן לטעון לחפותו וגם לכך שכתבי האישום מוטעים או בלתיי מבוססים ראייתית אך גם אם הוא צודק בכך- אין לו שום בסיס לטענתו שמדובר בנסיון הפיכה וברצון מכוון להפילו בהיותו מנהיג ימני חזק. בשל טענותיו אלה אין מדובר בביקורת עניינית. אותו דבר חל על האשמת בית הדין הפלילי הבינלאומי באנטישמיות. בהחלט ייתכן שבית הדין הזה טעה אך בין זה לבין אנטישמיות קיים הבדל גדול.
    סגור
  • 2.
    תגובת אמת לכתבה
    עורך דין 03/2021/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הייתי בהרצה לעורכי דין, בה המרצה שהנו שופט, "גילה" לנו כי כאשר הוא בעד צד א' אך הדין נמצא עם צד ב', אז הוא פשוט "טועה בפסק-הדין. שיערער." (כי הוא יכול). למרבה הצער, לא רק שאף עו"ד לא מחה על כך, היו שאף תמכו בדברים (אולי מתוך תקווה שהשופט יכזור להם זאת לחיוב ולתודה...). זה מסביר בהחלט ותומך בתגובה מס' 1 לעיל, שמי שאינו מזדהה איתה פשוט 'עוצם את עיניו' וזו הסכנה האמיתית לדמוקרטיה.
    סגור
  • 1.
    דבר משרת הדיקטטורה המשפטית
    קרטושקס 03/2021/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מאמר זה הינו עוד כתב התרפסות נוסף מאת אחד מהעבדים הנרצעים של שלטון הדיקטטורה של בג"צ חבורה של אנשים המזלזלים בגלוי בחוקי הכנסת, גם בחוקי היסוד, ופוסקים להם הלכות וחוקים על דעת עצמם מבלי שאיש הסמיך אותם לעשות כך. עוד ברוב חוצפתם קבעו האנשים הללו, ללא שום סמכות בחוק, מגבלות על ראש הממשלה תוך איום מפורש להכריז על נבצרותו אם יסטה מפקודתם. לכן בל יטיף לנו איש מעבדיהם הנרצעים מוסר ויספר לנו כמה טובים וחשובים הם אנשים נפשעים אלו.
    סגור