חדשות

דורון ספיר מונה ליו"ר פעיל ושותף בחברת אשראי חוץ בנקאי

מנכ"ל מגדל ביטוח לשעבר ומנכ"ל ויזה כאל, ישמש כיו"ר פעיל ושותף בחברת מיכמן אשראי לעסקים. ספיר יהיה זכאי לאופציות בחברה וכן לזכות לרכישת מניותיה בהיקף מצטבר של עד כ- 10% ממניות מיכמן 

מערכת אייס | 
דורון ספיר (צילום סיון פרג')
חברת האשראי החוץ בנקאי 'מיכמן אשראי לעסקים' הודיעה היום (א') על הצטרפותו של רו"ח דורון ספיר לחברה כיו"ר פעיל ושותף בה. ספיר, שכיהן בעברו בין השאר כמנכ"ל מגדל ביטוח ומנכ"ל ויזה כאל, ישמש כיו"ר פעיל ושותף בחברה בהיקף של 60% משרה בכפוף לקבלת אישור רשות שוק ההון, ביטוח וחסכון. 
ספיר עזב במאי 2019 את מגדל ביטוח לאחר פחות משנה בתפקיד. לפני כן שימש כמנכ"ל ויזה כאל. חברת מיכמן הינה חברה פרטית, המעניקה אשראי לעסקים קטנים ובינוניים במשק, בבעלותו של מייסד החברה, יניב ביטון. החברה נוסדה בשנת 2011 עם קבלת רישיון של משרד האוצר. החברה בוחנת במים אלו הנפקת אג"ח.
במינויו הנוכחי, ספיר יהיה זכאי לאופציות בחברה וכן לזכות לרכישת מניותיה בהיקף מצטבר של עד כ- 10% ממניות מיכמן לפי שווי חברה לרכישה  של כ-120 מיליון שקל.
הצטרפותו לחברת אשראי חוץ בנקאי מגיעה ככל הנראה על רקע חשיבותן ההולכת וגוברת של חברות האשראי למשק בעת המשבר הנוכחי. תחום ההלוואות נשלט כעת, רובו ככולו, על ידי הבנקים. חברות האשראי החוץ בנקאי, על אף הריבית הגבוהה, מגבירות את התחרות במתן הלוואות. על כן, במשרד האוצר בוחנים הקמה של קרן קורונה בערבות מדינה, שתיועד לספקי האשראי החוץ-בנקאי. 
דורון ספיר מסר: "תחום האשראי לעסקים קטנים ובינוניים הינו תחום חיוני במיוחד בתקופה מאתגרת זו. אנו מהווים אלטרנטיבה לפתרונות מהירים וגמישים לעסקים אלו והפלטפורמה החוץ בנקאית יכולה לשמש נדבך משמעותי בהזרמת כספים לעסקים במשק הישראלי. אני משוכנע שהאוצר מודע לכך ומקווה שימצא לנכון לעשות בו שימוש במאמץ הלאומי להחזיר את המשק לפעילות".
"ניסיונו רב השנים של דורון בתחום האשראי והפיננסים והידע שלו יועיל ויתרום לשגשוגה של חברת מיכמן בתקופה זו בה חשיבות האשראי החוץ בנקאי הולכת וגדלה", מסר ביטון על המינוי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה