מינויים

אחרי 6 שנים: עובדיה עלי פורש מתפקיד יו"ר דירקטוריון בז"ן, מי המחליף?

בז"ן סבלה בשנה האחרונה מירידת מחירי הנפט כמו גם מירידה חדה בביקושים לדלקים בשל מדיניות הריחוק החברתי והסגרים, היא תקווה שעם המינוי החדש היא גם תצא לדרך חדשה
ניצן כהן | 
ארובות בז"ן בחיפה (צילום פלאש 90/ מאיר ועקנין)
בז"ן שבשליטת החברה לישראל של עידן עופר הודיעה היום כי יו"ר הדירקטוריון, עובדיה עלי, הודיע על פרישה מתפקידו. במקום עלי ימונה האלוף (במיל) משה קפלינסקי שמשמש כיום כמנכ"ל החברה. החברה הודיעה על הקמת וועדת איתור לחיפוש אחרי מועמד מתאים לתפקיד המנכ"ל במקום קפלינסקי.
בז"ן נמצאת בשנים האחרונות בתקופה מאתגרת. החברה חווה כעת את התהליך של המעבר לייצור אנרגיה ממקורות מתחדשים ולכן, בית היתר, יורד הביקוש למוצרי החברה. במקביל החברה סבלה מירית מחירי הנפט בעולם שהביאו גם לשחיקה במרווחי הזיקוק שהוא למעשה מקור הרווח המרכזי של החברה.
בשנה שעבר סבלה החברה מירידה חדה בביקושים לדלקים בעיקר בשל העובדה כי מדיניו הריחוק החברתי והסגרים הביאו לכך שאנשים לא נסעו כמעת בכלי הרכב שלהם ולכן הביקוש לדלקים ירד באופן דרמטי. 
בסיכומו של דבר הסתכמו מכירות החברה ב-2020 ב-13 מיליארד שקל לעומת 22.2 מיליארד שקל ב-2019. החברה עברה השנה להפסד נקי של כמעט מיליארד שקל וזאת לאחר רווח נקי של 343 מיליון שקל ב-2019 כשאף רווח זה היה מחצית מהרווח הנקי ב-2018.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה