יח"צ

פיצחו את הקוד: דוברי רשויות המקומיות התחייבו לפעול "בהוגנות ובאמינות"

התקנון האתי שנוסח ע"י ועדה בראשות ניצן חן, קובע עקרונות שינחו את הדוברים, אולם בפועל אין דרך לאוכפו. הוקמה ועדת אתיקה שתדון בתלונות
חותמים על התקנון. מימין: מייק גלאס, חיים ביבס, אמנון יוסף וניצן חן (צילום: רועי שפרניק) (צילום רועי שפרניק)
דוברי הרשויות המקומיות בישראל, פורום דוברי משרדי הממשלה ולשכת העיתונות הממשלתית (לע\"מ), חתמו היום (יום ד\') על קוד אתי משותף המסדיר את כללי אתיקה מקצועית לדוברי הרשויות המקומיות. על הקוד חתמו יו\"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, ראש לע\"מ ניצן חן, יו\"ר איגוד דוברי הרשויות המקומיות בישראל ודובר עיריית באר שבע אמנון יוסף, ועוד.
מדובר בקוד אתי שנועד לקבוע עקרונות וכללים שינחו את דוברי השירות הציבורי במילוי תפקידם, ולמרות שהוא אמור לשמש אותם כמעין מצפן ערכי ונורמטיבי, הרי שבפועל אין דרך לאכוף אותו. קוד זה משלים את החוקים והתקנות החלים על עובדי המדינה ועל עובדי ציבור.
מאיגוד דוברי הרשויות המקומיות נמסר כי \"הקוד האתי החדש מגלם את ערכי היסוד המרכזיים בעבודת הדובר שהם - יושר, הוגנות, אמינות ושוויוניות, סודיות ודיסקרטיות, מקצועיות וחתירה למצוינות, נאמנות למדינת ישראל, חוקיה וערכיה, שירותיות, דיוק, ענייניות ויעילות\".
על כתיבת הקוד האתי שקדה ועדה בראשותו של חן, בשיתוף אנשי אקדמיה ותקשורת. כמו כן הוחלט במסגרת הקוד האתי של הדוברים, על הקמת ועדת אתיקה בראשותו של עו\"ד מייק בלס, לשעבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ובה חברים 7 אנשי מקצוע ונציגי ציבור ביניהם, נשיאת איגוד דוברי הרשויות המקומיות בישראל נורית דאבוש. ועדת האתיקה תפעל ביוזמתה או בתגובה לפניות שיוגשו אליה, תנחה את הדוברים מעת לעת בסוגיות אתיות, תדון בתלונות שיופנו כלפי הדוברים בגוף הציבורי.
אמנון יוסף ציין כי \"הקוד האתי מהווה את ערכי היסוד המרכזיים בעבודת הדובר וישמש עבורנו כלי עבודה חיוני, עם מצפן ערכי ונורמטיבי, שיסדיר אחת ולתמיד את כללי המקצוע\".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עבודה מעולה של אמנון
    רמי פרידמן 04/2014/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראשית, המינוי המכובד של נורית דאבוש. המשיך בכנס המקצועי בירושלים. עכשיו קוד אתי חדש שיאפשר לנו לדעת מה נכון ומה שגוי בעבודה. רוח חדשה נושבת בארגון. רוח של מצוינות ורצינות. כבוד למקצוע והרבה אחווה. ישר כוח אמנון יוסף.
    סגור
  • 2.
    עכשיו יחליפו את כל הדוברים?
    עיתונאי 04/2014/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר לספור על כף יד אחת את כמות הדוברים המקומיים שראויים לתפקידם. השאר לא רק שלא יעמדו בשום קוד אתי - הם לא ילמדו לעבוד. דוברים פח - והכי גרוע. תבדקו- לכל אחד שכר מנופח תנאים ומשרד יחסי ציבור צמוד שיעשה את העבודה במקומו!!!
    סגור
  • 1.
    מה יהיה עם הגובים ההזוים של נורית דאבוש? (ל"ת)
    לא מבין 04/2014/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור