יח"צ

"אנחנו לא מעונבים ומציגים פילוסופיות שרלטניות לגבי מצב התקשורת - במקום לעבוד"

שירת בדו"צ, עבד עם אהרונוביץ', יונה יהב ומשה כחלון, ופתח השנה משרד יח"צ. עידו מינקובסקי, ששותף בבר, מת להיות הבעלים של הפועל חיפה, והפך לאבא, מתארח השבוע ב-Under40
אלכסנדר כץ |  38
עידו מינקובסקי (צילום יח"צ)
הוא ג'ינג'י עם אנרגיות בלתי נגמרות, מדבר מהר, חושב עוד יותר מהר, לעיתים הוא יכול להתיש,  אבל הוא מרתק. עידו מינקובסקי, עוד מעט בן 32, נשוי פלוס תינוק בן 3 חודשים, הוא האורח שלנו השבוע במדור Under40.
עד לאחרונה היה דובר עיריית חיפה במשך 3 שנים, היה בצוות הקמפיין של משה כחלון בבחירות 2015, היה שותף במשרד היח"צ Pm-Pr, כשנתיים עבד בצמוד לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' כיועץ התקשורת שלו (2009-2011), ובמשך 5 שנים היה קצין בחטיבת דובר צה"ל (2004-2009), תחת פיקודם של רות ירוןאבי בניהו ומירי רגב, אותה הוא מעריץ.

עם השרה מירי רגב, שהייתה המפקדת שלו בעבר 
לפני 3 חודשים הוא הקים את משרד הייעוץ האסטרטגי והתקשורת שנושא את שמו - "מינקובסקי". המשרד מייצג משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, חברות מודיעין עסקי, ועדי עובדים, חברות היי טק ועוד. בין לקוחותיו – משרד השיכון וחברת SimilarWeb  והוא אפילו ייצג לאחרונה את שחקן הכדורגל בן רייכרט, בסיפור שפרנס יפה את מדורי ואתרי הספורט.
ואם כל זה מספיק, אז הוא מהבעלים של בר התומא בתל אביב, ולפני 4 שנים הוציא לאור את הספר 'יחצנות, שחצנות וקצת חריף' שמכר מעל 6,000 עותקים.

הספר שפרסם לפני 4 שנים 
עבודה: רוב חיי הייתי שכיר, ועוד במגזר הצבאי/ ציבורי. אני גם ממוצא פולני. שכיר ציבורי פולני זה מקבע. לפרוץ את תקרת הזכוכית היא פיסיקאלית קרוב לבלתי אפשרית. דווקא עם הולדת ילדי המתוקי איתן מינקובסקי הראשון, החלטתי לקחת את הידע שצברתי מזירות רבות בצבא שם לקחתי חלק פעיל בדברור אירועים לאומיים כמו ההתנתקות, מלחמת לבנון השנייה ובמבצע עופרת יצוקה, בממשלה כמו קרבות על תקציב, בחירות וניהול המשטרה והשב"ס - מגה ארגונים לכל דבר ועניין או כיועץ למנהל מקרקעי ישראל, לעמותות רבות וכמו כן במגזר העסקי כמובן כחלק מפירמת צוות יועצי קבוצת 'מרחב' של יוסי מימן, קבוצת 'טמרס' של פויו זבלדוביץ' או בצוות היועצים של ראש תאגיד ENRCאלכסנדר משקביץ' ועוד והחלטתי לצאת לדרך.
הקמתי את 'מינקובסקי' בשיטה המלומדת של "על החיים ועל המוות" ומיד ראינו כי טוב. אנחנו צעירים, רעבים ורלוונטיים ובעלי קשרים בלתי נגמרים בכל מה שקשור לרצונות וליעדי הלקוחות בהם אנו בוחרים לטפל. אנחנו ישרים כמו סרגל ומעניין אותנו דברים אחרים לגמרי מהדור הישן של יועצי התקשורת. אני חושב שאנחנו המשרד שהכי צמח ב-2015 בשוק היח"צ והאסטרטגיה. המהלכים נושאים פרי בכל יום שעובר, כי אני יושב על כתפי הענקים שעבדתי איתם במרוץ השנים.
אם פעם היה 42% רייטינג ל'סמי וסוסו' היום כמובן מפת התקשורת השתנתה לחלוטין. כך גם שוק היחצ. אנחנו לא מסוג יועצי התקשורת שאומרים לך שיש לנו 500 מספרי טלפון בפנקס השחור ואנחנו מעבירים לך "הודעות לתקשורת". אני נהיה חולה מהדיבורים האלה. אנחנו לעולם נעדיף ליזום מאשר להגיב וכך אנחנו פועלים. אנחנו יודעים למצות 100% אחוז פוטנציאל ממומש מכל לקוח. 
אנחנו לא מעונבים ומציגים פילוסופיות שרלטניות לגבי מצב התקשורת בשנת 3000 במקום לעבוד. אנחנו יודעים לתפור עכשיו את הכתבה ואת המסר, לפתור עכשיו את המשבר בחלון הזמן המיידי, להפגיש אותך עכשיו עם האדם הרלוונטי עכשיו. בטעות, זה גם הדבר שאני הכי אוהב לעשות בעולם.
בית: אני גר בעת כתיבת שורות אלה בנס ציונה לא עלינו. לפעמים אני לא מבין מה נער יהודי עושה כל כך רחוק מהבית, מחיפה או מתל אביב. אבל זה מחיר זעום לשלם. תבין, אני הייתי רווק עם אפס תקווה באופק במשך 30 וקצת שנים. ואז הכרתי את סיוון, ואז עברנו לגור ביחד, ואז התחתנו, ואז נולד איתן ואז עברנו ליד חמותי. הסוף.
באופן כללי אני יכול להתייחס לחיי האנדרלמוסיה שחייתי עד לפני כשנתיים ברצינות ובאהבה הראויה, כי שקרן מי שיגיד שלקרוע את תל אביב במשך 7 שנים ברוטו זה נטל, אבל כיום יש לי בית מדהים, אישה מרהיבה, תינוק בן 3 חודשים שהוא איש כל כך טוב שהעולם עוד לא הכיר. אני קם ב-6:00 ולא הולך לישון ב-18:00 ויש לי ערוגה של נענע ולואיזה במרפסת. יש לי גם מחסן. בחיים לא חשבתי שיהיה לי מחסן שאכניס בו דברים. פעם ראשונה בחיים שאני חושב שטוב לי.

 עם רעייתו. הרווק הפך לאיש משפחה
ילדות: תמיד חלמתי להיות סלאש מגאנז אנד רוזס אבל אני לא יודע לנגן בגיטרה. חלמתי להיות אקסל רוז אבל אני לא יודע לשיר. אפילו שחקן בהפועל חיפה היה מתקבל על הדעת, אבל השמאלית שלי חלשה מאד. אז נשארתי עם הדבר הכי טוב שאני יודע לעשות יותר טוב מאחרים.
אני מספר את זה כי בילדות היינו משפחה מדהימה אבל "עוף מוזר", זאת בימים כשאמי, שלומית מינקובסקי ז"ל, עוד הייתה בחיים. היינו מדברים "חופשי" כמו משפחה אנגלו-פלסטינית שורשית (אנחנו דור תשיעי בארץ) והכל היה על השולחן. אבל היו חסמים מובנים שנבע מנצר משפחה לאצולת הארץ מצד אחד ולטראומת ניצולי שואה מצד שני.
זה מוביל אותי לאותו הזיכרון. התקבלתי להופיע עם "שושה - מלכת הילדים הברזילאית" בפארק הירקון לאחר שהלכתי לכל האודישנים לבד וללא ליווי ועידוד. ההורים שלי לא הרשו לי להופיע בטוענה שזה "עסק מפוקפק". מה מפוקפק בשושה? אמנם בימים של מיתון כלכלי ורעב במשפחות רבות כמו היום ובעיות לאומיות כמו הגרעין האיראני ודעא"ש זה נראה די שטותי. אבל כילד זה ריסק לי את הנשמה.
בכל מקרה זה היה הסוף לקריירת השואוביז שלי ומאז אני רעב מאוד לחיים - אז אולי מעז יצא מתוק. אבל אין ספק שאני בר מזל שזה נכנס לארסנל ה"רגע מכונן בילדותי".
לא יודעים עליי ש... שבסתר ליבי אני בטוח שיום יבוא ואחזור לדו"צ בתפקיד הדובר צה"ל.

 כקצין ביחידת דובר צה"ל

עם הבוס לשעבר, אקס השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ'
הישג: ניהול המשבר של השריפה בכרמל כיועץ התקשורת של השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ומיתוג העיר חיפה על המפה הלאומית בכל התחומים.
רגע מכונן: מקצועי - אין ספק כשוויתרתי על חיי יציבות יחסיים בחטיבת דובר צה"ל ויצאתי לעולם החיצון. אישי - איתן מינקובסקי.
רגע מביך: חיצוני אני נראה שונה מהסביבה. לטוב ולרע. כך שגם לכנסת הייתי מגיע בחליפה פתוחה ולא מעונבת והולך עם משקפי שמש לראייה גם בתוך המשכן. באחד מן הימים היה מבצע להתרמת דם ובאתי זחוח ומחויך לאחר איזה ספין מוצלח. תרמתי דם וקמתי מיד בביטחון עצמי מופרז. 3 צעדים אחרי הייתי כבר עם המצח בתוך הרחבה של המזנון החלבי. הדבר הנורא באמת זה שראש הממשלה וחצי משרי הממשלה היו אחריי בתור.
  
אנדר רייטד: אמהות. אובר רייטד: אבות.
מודל לחיקוי: אריק ברמן - כותב הטקסטים הטוב ביותר. אני גרופית שלו. מבחינתי הוא בנם החוטא של בן יהודה, ביאליק, קאסוטו, שייקספיר, דוסטוייבסקי ומאיר אריאל - לא בהכרח בסדר הזה.
חלום: להיות בעלי הפועל חיפה ושיהיו טובים - אפילו באחד מן השניים הייתי מסתפק.

משחק כדורגל, מת להיות הבעלים של הפועל חיפה 
מתחרים: רני רהב שאוהבים לשנוא אבל אני קובע שהוא ענק, משרד בן חורין אלכסנדרוביץ' ואושרת קמחזי המדליקה. אני גם רוצה לפרגן לאסף אזולאי, סמנכ"ל בגיתם שהיה איתי בבית ספר, בדובר צה"ל, בממשלה ואני חושב שהוא איש מתוק ומבריק.
טיפ לסיום: שניים אם תרשו לי. הראשון - עדיף לדבר מלוכלך ולעשות מעשים נקיים, כי רוב האנשים עושים ההיפך. השני - כשאומרים לכם שיש משוגע שנוסע בכביש נגד התנועה, תענו שלא. יש מיליונים.
תגובות לכתבה(38):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 31.
    עידו אחד השנואים ואינו רואה זאת - מוזר (ל"ת)
    יעל מסר 08/2015/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 30.
    אנשים לא יודעים לפרגן הא?!
    ליהי 08/2015/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בחור צעיר שהגיע לעמדת השפעה בכירה ותוצאות יחצ מרשימות. רהוט . אינטיליגנטי. תפרגנו, מה יש?!
    סגור
  • 29.
    אנחנו לא מעונבים...והצטלם עם עניבה. אמין. (ל"ת)
    בדיחה 08/2015/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • עורך הכתבה באתר ממש במקרה שלף תמונת עניבה
    מישהו מפרגן שם באתר 08/2015/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גועל נפש . או שתפרגנו או שלא
    סגור
  • 28.
    אין עליך!
    פטוקה הובלות 08/2015/15
    הגב לתגובה זו
    1 2
    תמשיך להצליח חרא של חבר!
    סגור
  • טען עוד
  • 27.
    עידו מוכשר ונעים הליכות
    קרני ירן 08/2015/14
    הגב לתגובה זו
    3 3
    עזר מעל ומעבר לארגון ללא מטרות רווח איחוד הצלה במקצועיות מעוררת כבוד כמו תותח. אנו מעריכים את מקצועיותו מאד! שיצליח אמן. ממליץ על שירותיו מניסיון. נ.ב. כל הכבוד שפירגן לאסף אזולאי שהינו אדם פשוט טוב ומעצים אחרים במהות שלו נ.ב. בריבוע: ככתוב בסטיקר של כל שיפוצניק שמכבד את עצמו "לשון הרע לא מדבר אליי". תפרגנו למי שהקים משפחה ומקים משרד. אה כן, ומגיע לו. זה לא על חשבונכם. באמת שלא. שבת שלום.
    סגור
  • 26.
    את אלדד יניב בצעירותו... (ל"ת)
    מזכיר לי 08/2015/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 25.
    מי שמכיר מוקיר
    עידו אתה ענק 08/2015/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    זה בנאדם מצחיק, שנון, רגיש ואציל
    סגור
  • 24.
    בז"ן
    יורם 08/2015/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תקנו מניות של בתי הזקוק לנפט
    סגור
  • 23.
    מלך העולם
    צולנט 08/2015/14
    הגב לתגובה זו
    3 2
    עידו תותח על. מקצוען אמיתי.
    סגור
  • 22.
    המלך הוא ערום - חוסר מודעות עצמית
    ותיקה בכנסת 08/2015/14
    הגב לתגובה זו
    12 1
    עידו עף על עצמו, אבל האמת היא שמי שמבין תקשורת יודע שמינקובסקי עושה עבודה גרועה. יואב גלנט הוא שר עם פוטניציאל תקשורתי עצום ועידו הופך אותו לדהוי ולא רלוונטי. וזו רק דוגמה. את המשבר של הכימיקלים בחיפה הוא רק ליבה והחמיר, ועם חוסר מודעות עצמית הוא רק העצים נזקים. התהלות של נובוריש, ילד שעוד לא התבגר.
    סגור
  • 21.
    רוצים לדעת מי זה עידו בלי פילטרים? קבלו
    אט 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    7 0
    ראיון של שי ודרור עם עידו מינקובסקי http://103fm.maariv.co.il/programs/Media.aspx?ZrqvnVq=GFKIEI&c41t4nzVQ=FH וזה נקרא דובר עירייה....אבוי לנו
    סגור
  • 20.
    עוד אחד שעף על עצמו
    מוריס 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ילד מנוזל שמתלהב מעצמו יותר ממה שהוא. פלצן נוסף מנערי דובר צה"ל שחושבים שהשמש זורחת להם מהתחת. והוא עוד לא מתבייש לכנות את הפיאסקו שהוא היה אחראי עליו במשבר יונה יהב וזיהום האוויר - כהצלחה. חה חה
    סגור
  • 19.
    תזכירו לי. עידו who?
    בכיר בתעשייה 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    5 1
    פתח משרד כמו אולי 50 איש מהתעשייה השנה. על מה הוא מבסס את הטענה שהוא הכי צומח, יש לו נתונים על כל המשרדים. ראיון לא אמין בעיני והיום יועץ תקשורת שלא אומר אמת זה דבר בעייתי. כנראה הוא רוצה לגייס לקוחות ובבעיה...
    סגור
  • מזל שחתמת עם שמך. (ל"ת)
    בכיר בתעשייה בתחתשלי 08/2015/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    לקוח מרוצה
    אוי איזה ענק הוא 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ממליץ בחום
    סגור
  • 17.
    איש רגיש ויפה
    עידו הגאון 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    4 4
    אוהבים אותך בדובר צהל!
    סגור
  • 16.
    אנחנו לא מעונבים, אבל תמונת היח"צ מעונבבת להחליא... (ל"ת)
    אוחנה 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • 15.
    כלל א' ביח"צ: שחצנות תמיד מעוררת בחילה (ל"ת)
    נמרוד 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    17 1
    סגור
  • 14.
    בחור חריף מוכשר ומאוד מקצועי, בהצלחה! (ל"ת)
    ח.ב 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    4 6
    סגור
  • 13.
    ואני גם אוהב את עצמי ואוהב את עצמי וגם אוהב את עצמי
    תנוח 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    24 3
    אה שכחתי, אני חולה לעצמי על התחת
    סגור
  • 12.
    הגהה
    מ.ק. 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כותבים תואנה לא טוענה...
    סגור
  • 11.
    קשקשן, שקרן ומר קומבינה (ל"ת)
    יעלי 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    13 2
    סגור
  • 10.
    טווס מרושע
    שושי 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    16 1
    האיש מאוהב בעצמו כאילו הוא קם כל בוקר ועומד מול המראה ונותן לעצמו נשיקת בוקר טוב. מעבר לזה, הם מתלהם ,לא נעים וחושב שזה שהוא חתיך זה מרשים מישהו. לא מקנא בלקוחות שלו שבהם הוא בטח נוזף כל בוקר.
    סגור
  • מה חתיך בו? (ל"ת)
    חיילת לשעבר 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 9.
    אפשר כדורים נגד הקאות (ל"ת)
    בובו 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    17 2
    סגור
  • 8.
    תותח על (ל"ת)
    שירלי 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 7.
    איכס. (ל"ת)
    שלא יעוף על עצמו קצת 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 6.
    לא סובל אותו
    למי אכפת 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    5 2
    כיף להיות אנונימי
    סגור
  • 5.
    האיש עבד בהמון מקומות ובכולם כשל
    ההוא מלמטה 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    21 4
    גם זה שהוציא ספר לא הופך אותו לסופר. תשאלו את יונה יהב מה היה. לאחרונה השם שלו התפרסם בהקשר של הכדורגלן בן רייכרט ומי שמבין קצת תקשורת יכל לראות כמה טעויות הוא עושה... קיצר, אם אתם רוצים להכשל קחו את האיש
    סגור
  • אתה טועה ומטעה
    יונה יהב 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מעריץ אותו. יונה יהב.
    סגור
  • 4.
    המון הצלחה!!
    גיא 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    4 4
    איש מרשים מאין כמוהו! בראש ובראשונה - כל הכתוב, אמת לאמיתה (ולחיוב). תמשיך.
    סגור
  • 3.
    התגלמות הדושבאג הישראלי
    חיים 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    24 2
    איכס
    סגור
  • 2.
    בול-פאקינג-שיט! (ל"ת)
    אחמד 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 1.
    האמת על עידו
    לא מערבב 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    19 2
    שני דברים מוזרים שמריחים לא טוב בלשון המעטה ועולים רק מהכתבה: האיש היה גם דובר עיריית חיפה וגם בצוות הקמפיין של כחלון ויואב גלנט במקביל? יכול להיות? חוקי? יש מצב ולו הקלוש ביותר שהוא השתמש במשאבי העירייה בשביל כחלון? למשל ברכב? למשל במשרד? בטלפון וכו'? כתבי הצפון יודעים את האמת ושותקים! ועוד דבר- האיש היה הדובר של גלנט בבחירות וראו זה פלא, בכתבה מצוין שעכשיו הוא יועץ חיצוני למשרד השיכון שהשר שלו הוא יואב גלנט. הפלא ופלא. עיתונאים יקרים, אם יש בלבכם מעט אומץ ואתם לא מפחדים מ'המערבב' כפי שהוא קורא לעצמו, הנה מונחים לפניכם שני נושאים חשובים של ניגוד עניינים לכאורה. מוזמנים להרים את הכפפה לעשות עבודה עיתונאית ממש פשוטה. הוא ישר? הצחקתם...
    סגור
  • הוא הדובר של משרד הבינוי כרגע
    goni 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החליף את אריאל רוזנברג. השאלה אם כמינוי קבוע או עובד שם כספק חיצוני
    סגור
  • עידו
    חיפה 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התינוק נראה בן 3 שנים ולא 3 חודשים
    סגור
  • זה לא התינוק שלו בתמונה... (ל"ת)
    ג. 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור