יח"צ

דרישה: לבדוק האם מכרז הניו מדיה של עיריית ראשל"צ הוטה

לטענת האופוזיציה בראש הוועדה שניקדה את איכות המשתתפים עמד הדובר אריאל אבני. הזוכה, חברת "דבי ורון", נמצאת בבעלות חלקית של משה דבי, שהיה המעסיק של אבני ב"דבי תקשורת" לפני שהגיע לעירייה. עיריית ראשל"צ בתגובה: "המכרז נעשה כדין"
רביב שכטר |  4
עיריית ראשון לציון (צילום ויקיפדיה)
האם מכרז על הטיפול בתקציב הניו מדיה של עיריית ראשון לציון, שבו זכתה חברת "דבי ורון" נוהל בצורה לא תקינה? כך לפחות חושבת חברת האופוזיציה בעירייה יפעת מאירוביץ' שהעלתה את העניין על סדר היום ומבקשת לבדוק אותו.
הטענה של האופוזיציה לגבי המכרז היא שמי שעמד בראש תת הוועדה של ועדת המכרזים, שנפגשה עם המציעים ודירגה את איכות ההצעות שלהם, הוא דובר העירייה אריאל אבני, שעד לפני כשנתיים שימש כסמנכ"ל במשרד יחסי הציבור "דבי תקשורת". הבעלים של דבי תקשורת, משה דבי, מחזיק גם ב-50% מחברת "דבי ורון", שהשתתף ואף זכה בסופו של דבר במכרז.
מעיון בפרוטוקול של הוועדה מתברר כי ההצעה של "דבי ורון" היתה היקרה מכולן, אך היא זכתה בסופו בזכות הניקוד המקסימלי שהעניקו לה שלושת חברי וחברות הוועדה. דווקא חברת "מדיה ווב" שהגישה את המחיר הנמוך ביותר, שהיה יכול לחסוך לעירייה עשרות אלפי שקלים בשנה, קיבלה במדד האיכות ציון נמוך מאוד ונפלה אל המקום האחרון בדירוג הכללי.
בדרישה לחקור את התנהלות המכרז , נטען עוד כי מלבד אבני ישבו בוועדה שתי כפופות לו שאחת מהן מנהלת הלשכה ולא ברור אם יש לה את הכלים לשפוט ולתת ניקוד על איכות הצעה שקשורה בדיגיטל וניו מדיה.
לטענת חברי האופוזיציה, הדובר אבני לא אמר בשוב שלב כי יש לו היכרות עם המציעה "דבי ורון" וכי שימש כסמנכ"ל ב"דבי תקשורת", שהבעלים שלה כאמור מחזיק במחצית ממניות "דבי ורון", מה שהיה אמור לפסול אותו מלשבת בוועדה.
באופוזיציה דורשים כמובן לחקור את העניין. לטענתם בעירייה מורחים אותם בטיעונים משפטיים על כך שמכיוון שאבני הגיע מחברה פרטית ולכן לא היה שום צורך בצינון, אך הסיפור פה, לטענת גורמים בעירייה, הוא לא הצינון אלא חובת הגילוי שעל פיה היה אבני חייב לדווח כי הועסק על ידי משה דבי (המחזיק ב-50% ממניות דבי ורון) לפני שהגיע לתפקידו כדובר העירייה, ולפסול את עצמו מלשבת בוועדה שקבעה את זהות הזוכה.
מעיריית ראשל"צ נמסר: "תמוה כי החברה, אשר הפסידה במכרז, בשל אי עמידה בדרישות המכרז בחרה לפנות לעיתונות בנושא זה שעה שהכתובת הברורה לבחינת טענותיה בדבר ההליך המכרזי הינו בית המשפט. מכרז לקבלת שרותי ניו מדיה לעירייה נעשה כדין ובהתאם לכל ההוראות המחייבות כפי שנוהגת העירייה בכלל מכרזיה.
"החברה אשר זכתה במכרז עמדה בכל דרישות המכרז וקיבלה את הציון המשוקלל הגבוהה ביותר. דובר העירייה לא עבד בחברה הזוכה אלא בחברת תקשורת אחרת וגם זאת לפני כשנתיים ימים, כך שלכל הדעות עברה תקופת צינון ניכרת השוללת כל טענה להפליה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כשכך מתנהל דובר העירייה- מה זה מלמד אותנו על ראש העיר? (ל"ת)
    חולדה 03/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    40 נקודות מתוך 40 נקודות
    יקי 03/2020/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעיון בפרוטוקול: ישב אריאל הדובר יחד עם תהילה דונביץ שעובדת תחתיו ויחד עם שמירה המזכירה שלו והם היו ועדת האיכות של המכרז והם נתנו לדבי 40 נקודות מתוך 40 אפשריות. כך כנראה נסללה הדרך לתפור לדבי את הזכיה במכרז למרות שההצעה הכספית שלו היתה הכי יקרה
    סגור
  • 2.
    תרגום למתקשים להבין את סלע המחלוקת
    אחת ששואלת 03/2020/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קינאה וצרות עין, זה הכל. חברה קטנה שבונה אתרים לעיריית רחובות, רצתה על הדרך לעבור בעוד לקוח. לא יצא, אז היא החליטה לבכות.
    סגור
  • 1.
    ממש גיליתם את אמריקה. זה מדובר בגלוי בעירייה (ל"ת)
    יערה 03/2020/16
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור