יח"צ

חוק חפץ: ההצעה שתמנע מיועצי תקשורת להעיד נגד הלקוחות שלהם

כשברקע עדותו של ניר חפץ נגד נתניהו, מקדם ח"כ קרעי מהליכוד הצעת חוק לפיה יועצי תקשורת או דוברים לא יחויבו לחשוף פרטים שנמסרו להם על ידי הלקוח ועשויים לפגוע בו, בדומה לחיסיון הקיים בין לקוחות לעורכי דין, רופאים ועובדים סוציאליים
שרון טל |  5
בנימין נתניהו, ניר חפץ (צילום פייסבוק/בנימין נתניהו, לילך צור)
האם יועצי תקשורת יזכו לחיסיון לקוח? ח"כ שלמה קרעי מהליכוד פועל לקדם הצעת חוק פרטית, במסגרתה יתאפשר ליועצי תקשורת ודוברים, להיות זכאים לחיסיון מול הלקוחות שלהם, בדומה לחיסיון לו זוכים לקוחות מול רופאים, עורכי דין, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים וכד'. הצעת החוק תהווה תיקון לחוק פקודת הראיות.
ח"כ קרעי הסביר כי הצעת החוק נובעת מכך ש"בעידן שלנו, התקשורת הממוסדת והרשתות החברתיות ממלאות חלק מרכזי ומשמעותי ביותר בחיינו. יועץ התקשורת או הדובר הוא לעיתים קרובות האדם הקרוב ביותר ללקוח ונחשף לכל ההיבטים בחייו האישיים".
בהסבר להצעת החוק נכתב: "בימים שבהם התקשורת חולשת על כל פן בחיינו ורלוונטית לכל נושא שנעסוק בו, בימים בהם תקשורת ממוסדת או תקשורת ברשתות החברתיות ממלאות חלק מרכזי ומשמעותי ביותר בחיינו ויועץ תקשורת או דובר הוא לעיתים קרובות האדם הקרוב ביותר ללקוח, יש חשיבות רבה הן מצד הלקוח והן מצד תפקודו המלא וההכרחי של יועץ התקשורת או הדובר לקבוע כי על עדותו יוטלו מגבלות בדומה לעדותם של עורכי דין או עובדים הקשורים אליהם".
קראו עוד ב-ice
להצעה של ח"כ שלמה קרעי מהליכוד עלולה להיות השפעה על תיקי נתניהו ועל עדות ניר חפץ, אם תאושר. חפץ, ששימש בעבר יועץ התקשורת של נתניהו והיה חשוף להתנהלותו, הפך לעד מדינה נגדו בתיק 4000. השאלה היא אם וכיצד החוק, בהנחה ויעבור, יסייע לנתניהו במהלך משפטו.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    החוק הבא: אי ידיעת החוק פוטרת מאשמה (ל"ת)
    רוני 07/2020/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    וזה לא פרסונלי?
    גל 07/2020/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה שהחוק הזה יחול על משפט שכבר החל? או שיעבור בכלל? זו דרך להשתיק עדויות בתחום התקשורת. יש הבדל רציני במטרה שעומדת מאחורי שאר החסויות, ועצם זה שיש קרבה וקשר קרוב, כולל ידע אישי אודותיו, לא מספיק. לפי ההיגיון הזה, גם בין בני זוג צריך להיות חיסיון, גם כשזה מגיע לגירושין או לאלימות במשפחה.
    סגור
  • 3.
    סתימת פיות
    וליה 07/2020/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ניתן להבין מכל החוקים למיניהם שממציא ראש הממשלה שבסוף רק לו ולבני משפחתו תהיה זכות לדבר בעודם סותמים לכולם את הפיות. עד מתי נמשיך לשתוק????
    סגור
  • 2.
    הרי לנתניהו אין ממה לחשוש -אין כלום כי לא היה כלום
    סתם אחת 07/2020/05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הכל כשר כשהמחשבה היא כולם בשביל אחד והאחד בשביל עצמו.
    סגור
  • 1.
    זאת הצעת חוק של פוליטיקאים מושחתים!
    שפל שלא היה כדוגמתו! 06/2020/28
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מי שנקי מכל רבב לא ירים יד לחקיקת חוק למען הלגיטימציה של השחיתות.
    סגור