יח"צ

סיקור לא אוהד: אחד האנשים העשירים בעולם החליט לפרק את מערך הייצוג התקשורתי שלו

מנכ"ל טסלה אילון מאסק החליט לוותר על זרוע יחסי הציבור בצעד חסר תקדים עקב הסתייגותו מהאופן שבו הוא והחברה מסוקרים בתקשורת. מעתה והלאה, אין לעיתונאים ערוץ רשמי לפנות אליו
רועי בהריר-פרל | 
עיתונאים בקורונה (צילום freepik)
מנכ"ל טסלה אילון מאסק פיזר את כל צוות יחסי הציבור והדוברות של החברה וכתוצאה מכך אין לעיתונאים כעת ערוץ רשמי לפנות אליו בעניינו. מדובר בצעד חריג במיוחד בתעשיית הרכב, על אחת כמה וכמה עבור חברה בקנה המידה של טסלה - יצרנית המכוניות בעלת שווי השוק הגדול בעולם. המנכ"ל הפרובוקטיבי, כפי שדווח, הכריז עליו לאחר תלונות חוזרות ונשנות מצדו על אופי הסיקור שלו ושל החברה.
על פי מקורות בכירים בחברה, כרגע אין לטסלה צוות יחסי ציבור. העובדים שמילאו קודם תפקידים בתחום זה עזבו, פוטרו או הועברו לתפקידים אחרים. ראש מחלקת יחסי הציבור של טסלה, קיליי סולפריזו עזבה את החברה עוד בדצמבר 2019. אלן קופר, מי שהחליף אותה, עבר במהרה תפקיד ולאחר מכן עזב גם הוא. גם המנהלת הבכירה בחטיבת יחסי הציבור ג'ינה אנטוניני עזבה את כסאה והועברה לתפקיד מנהלת יחסי החוץ של החברה.

ויקיפדיה, pexels
 אילון מאסק. צילום ויקיפדיה ו-pexles 
לאחרונה פרסם ג'ייסון טורצ'ינסקי, העורך הראשי של אתר חדשות הרכב הפופולרי Jalponik כתבה נרחבת שעסקה כולה בקשיים שבהם נתקל מאז תחילת השנה בניסיונו ליצור קשר עם מחלקת הדוברות של טסלה. גם פניות רבות אחרות של עיתונאים לחברה במהלך החודשים האחרונים לא נענו. מקורות בטסלה, אגב, מעידים שמאסק עצמו הוא למעשה הדובר הרשמי של החברה כיום - מה שמסביר את הפרסומים הרבים שלו בטוויטר, המקדמים את ענייני טסלה. כעת, לאחר הפיזור הסופי של חטיבת הדוברות, אפשר להניח שחשבון הטוויטר שלו יהיה פעיל אף יותר.
מאסק, היושב על הון אישי של 88 מיליארד דולר, צייץ עוד ב-2018 נגד התקשורת ובין השאר טען כי "חברות המדיה הגדולות טוענות לבעלות על האמת, אבל מפרסמות רק מספיק כדי לייפות את השקר". לאחרונה, הוא מרבה להתלונן על הסיקור ה"לא הוגן" שטסלה זוכה לו מהתקשורת. את הסיקור של אירוע "יום הסוללה" בספטמבר האחרון הוא תיאר באחד הראיונות כ"שיקוף עצוב של רמת הבנתם של העיתונאים". בנוסף, הוא טען לפני כשנתיים שהתקשורת מכנה אותו "מיליארדר" כדי להתנכל לו ולהשמיץ אותו. לא בטוח שזה נכון, אבל אין ספק שמעתה והלאה התקשורת תיאלץ להתאמץ הרבה יותר כדי לסקר אותו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה