נדל"ן ותשתיות

הקורונה עיכבה את מכירת הדירה? משפרי הדיור יזכו להארכת הפטור ממס

הכנסת אישרה את הצעת החוק לפיה משפרי דיור יקבלו 7 חודשים נוספים להיפטר מדירתם הקודמת מבלי שתפגע זכאותם לפטור ממס שבח. ממתי תחול הארכה ומתי תסתיים? אלה פרטי החוק שהתקבל
איתי פת-יה | 
מעבר דירה (צילום pexels)
משפרי דיור שלא הצליחו למכור את דירתם הישנה בתקופת הקורונה יזכו לארכה של 7 חודשים לעשות זאת בפטור ממס, זאת לאחר שמליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק בנושא.
לפי החוק הקיים, משפרי דיור, קרי בעלי דירה יחידה שרכשו אחת חדשה במטרה לעבור אליה ולמכור את הקודמת, זכאים לפטור ממס שבח לתקופה בת שנה וחצי בה תעמוד הדירה הישנה למכירה. אלא שמשבר הקורונה הביא לירידה ברכישת הדירות – לא רק יד שניה אלא גם חדשות מקבלן – וכך חלק נכבד מתקופת הזכאות לפטור למעשה "בוזבז".
על כן, כפי שנקבע בהצעת החוק, התקופה שבין 1 במרץ ל-1 באוקטובר 2020 לא תיספר לצורך חישוב הזכאות. הצעת החוק שאושרה במליאה הורכבה ממיזוג של הצעה ממשלתית והצעה פרטית שיזמו חברי הכנסת שלמה קרעי ומיקי לוי, לצד ח"כים נוספים.
 
קראו עוד ב-ice
בעבר תקופת הפטור שעמדה לרשות משפרי הדיור הייתה שנתיים, אולם שר האוצר הקודם משה כחלון קיצר אותה לשנה וחצי. הרציונל היה לתמרץ את משפרי הדיור להקדים להעמיד את דירתם למכירה ובכך להעלות את ההיצע בשוק, ולא להמתין לעליית ערך.

בסקירה של ענף הנדל"ן בחודש מאי שפרסם בשבוע שעבר אגף הכלכלנית הראשית באוצר נכתב כי מכירת הדירות מיד שנייה הייתה נמוכה ב-25% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה