נדל"ן ותשתיות

ביתי הוא משרדי: הקורונה הקפיצה את הביקושים לדירות גדולות

מיולי ועד ספטמבר 2020 נמכרו יותר דירות בנות 5 ו-6 חדרים, בפערים של עשרות אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019. המגמה מורגשת בעיקר בערי המרכז. בענף הנדל"ן מעידים על ביקוש גובר לחללי עבודה ביתיים 
רועי בהריר-פרל | 
משרד ביתי (צילום pixabay)
הסגר השני במדינת ישראל הביא לעלייה משמעותית בביקוש לדירות גדולות בעלות 5-6 חדרים, כפי שעולה מדיווחים של חברות נדל"ן בארץ ומנתונים שנאספו באתר יד2. ביישובים מסוימים בארץ, לרבות הערים הגדולות, מדובר בזינוק של עשרות אחוזים בביקוש לדירות הללו, שניתן להסב בהן את אחד החדרים למשרד ביתי או לחדר לימוד מרחוק. הצורך במשרד בבית הולך והופך לקיומי ככל שמגפה נמשכת - במיוחד עבור משפחות עם ילדים. זאת להבדיל מהסגר הראשון, שבמהלכו טיפס הביקוש לדירות עם מרפסת ולדירות גן.
בתל אביב, לדוגמה, הביקוש לדירות 6 חדרים מחודש יולי ועד היום זינק ב-46% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בנתניה, הביקוש לדירות אלה קפץ בלא פחות מ-62% וברמת גן הוא עלה ב-46% (כמו בתל אביב). המגמה דומה, אם כי קצת פחות מובהקת, גם בשוק הדירות 5 חדרים: הביקוש בתל אביב לדירות אלה זינק ב-23% במהלך חודשי המשבר ובנתניה הוא קפץ ב-35%.
בסך הכל, עלה הביקוש לדירות גדולות (5 ו-6 חדרים) בתל אביב בשיעור של כ-30%, בירושלים הוא צמח ב-32%, בחולון הוא טיפס ב-34% ובנתניה הביקוש לדירות גדולות זינק, במצטבר, ב-42%, בהשוואה לפרק הזמן המקביל בשנת 2019. מדובר, אגב, במגמה שאינה אופיינית רק לישראל: מדינות רבות מדווחות על עלייה חדה בביקושים לדירות גדולות, המקושרת באופן ישיר, כמובן, להימשכותו של משבר הקורונה.
רוני כהן, מנכ"ל חברת אלדר שיווק נדל"ן, מסביר "בחודשים האחרונים אני מזהה מגמה  של ביקושים לדירות עם חדר נפרד, שבעבר קראנו לו 'חדר מתבגר' וכיום מיועד להיות בשעת הצורך חדר עבודה או חדר ללמידה מרחוק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה