נדל"ן ותשתיות

אור עולה מן מזרח נתניה: שכונת מגורים חדשה תוקם בעיר

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז בראשות שירה ברנד העניקה מתן תוקף לתוכנית הקמת שכונת המגורים. 3,500 יח"ד יוקמו במבני מגורים בני 20 קומות ומעלה
מערכת ice |  1
דירות (צילום מערכת אייס)
נתניה מתחדשת: הוועדה המחוזית נתנה את האישור עבור הקמת שכונה חדשה בצמוד לשכונות האחרונות שנבנו במזרח העיר. את התוכנית יזמה רשות מקרקעי ישראל וערכה האדריכלית איילת הוקמן לצד האדריכל דורון צוף.
במסגרת התוכנית יוקמו מבני מגורים בני 20-28 קומות ומבני מגורים בגובה של עד 9 קומות, ביניהם יתפזרו כ-3,500 יח"ד (מתוכן 700 דירות קטנות ו-400 דירות של "דיור מוגן"). השכונה החדשה תתפרש על פני שטח של 875 אלף מ"ר אשר יגבול בשכונות עמליה, נאות גנים וקריית השרון.

קרדיט: דורון צוף זילברברג אדריכלים.

פארק ענק, מרכז מסחרי וקריית חינוך
במסגרת התוכנית, לפחות 90 דונם יוקצו עבור הקמת מבני ציבור כמו בי"ס יסודי ובי"ס תיכון, מגרשי ספורט וגנים ציבוריים. זאת ועוד, על שטח של למעלה מ-100 דונם יוקם פארק עירוני ובו אמפי פתוח רחב ממדים, גינות ציבוריות ואזורי מנוחה, מתקני משחקים, פארק כלבים, שבילים מותאמים לאופניים, מסלולי ריצה ומתחמי כושר שונים. כמו כן, יוקם מרכז מסחרי גדול ומעליו יח"ד במסגרת "דיור מוגן".
השכונה החדשה שתקום במזרח נתניה תתחבר למרקם העירוני באמצעות 3 כניסות ראשיות והקמת כבישי גישה שונים. בין היתר, מתוכננת סלילת כביש עוקף לעיר שיחבר את המסלול מן הצפון אל כביש 561 שייסלל בהמשך מכיוון דרום. גם היבט התחבורה הציבורית זוכה למענה בתוכנית באמצעות צירוף מסוף תחבורה ציבורית שיחבר את השכונה החדשה לכבישים העירוניים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טעות
    תום 11/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הועדה המחוזית ממשיכה לטעות ולאשר תכניות על גבי קרקעות פתוחות. כל כמות הדירות הנדרשת להגשמת התכנית האסטרטגית של מחוז המרכז לשנת 2040 לעיר נתניה אפשר להגשים בדרך של התחדשות עירונית במרכז נתניה בין הים לבין כביש 2.יש להפסיק תופעת הפירבור אשר תוצאותיה תשתיות ארוכות ויקרות , יתר שימוש ברעב פרטי ואיתו זהום נוסף, בזבוז זמן ושאר מרעין בישין.
    סגור