נדל"ן ותשתיות

קבלנים שרכשו קרקע למגורים יזכו להחזר חלקי על מס הרכישה

לאור משבר הקורונה, החליטו בוועדת הכספים כי קבלנים יזכו להחזר כספי בגובה שישית מסכום מס הרכישה ששילמו, בכפוף לתנאים. בתחום מס רכוש הנכנס לישראל, ניתנה הארכה של שנה עבור הפטור. רשימת ההחלטות בפנים
שרון טל |  1
אתר בנייה (צילום unsplash)
ועדת הכספים של הכנסת מציגה הקלות חדשות: לאור משבר הקורונה שפגע קשות במגזר התעסוקה, ובענפי הנדל"ן והתיירות, החליטה ועדת הכספים בראשותו של ח"כ משה גפני להוציא לפועל שורה של הקלות מס.
בנושא תקנות מיסוי מקרקעין, ועדת הכספים האריכה את מועדי קבלת ההחזרים על רכישת קרקע המיועדת לבנייה. קבלנים אשר רכשו קרקע המיועדת לבנייה למגורים יזכו להחזר כספי בגובה של שישית מסכום מס הרכישה ששילמו – בתנאי שמדובר בקרקע המיועדת עבור בנייה של יחידת מגורים אחת לפחות, והיתר הבנייה יתקבל בתוך שנתיים מיום הרכישה של הקרקע.
עוד שינוי במסגרת התיקון החדש שהתווסף למיסוי מקרקעין, מתייחס להצבת "תקופה קובעת" עבור הארכת הזכאות להחזר על מס רכישה – בין ה-22 במרץ 2020 לבין ה-2 במאי 2020. לפי החלטת ועדת הכספים, במידה והתהליך להשגת היתר הבנייה החל לפני ה-2 במאי ומועד סיומו חל בתוך "התקופה הקובעת" או עד ה-2 ביולי 2020, התקופה הזו לא תחושב במניין החודשים להשגת היתר הבנייה.      
אך לא רק במיסוי מקרקעין עסקה וועדת הכספים. הוועדה גיבשה מחדש גם את תקנות צו מס קניה והאריכה את מועד הפטור מתשלום מס עבור רכוש שנכנס לישראל, זאת לאחר שמיעוט הטיסות בעולם מנע מן הישראלים לנצל את הפטור.
כזכור, צו מס קניה מעניק לקבוצות שונות באוכלוסייה פטור ממס על ייבוא טובין לארץ - עבור תושבים חדשים ותושבי חוץ הפטור הזה תקף ל-3 שנים מיום כניסתם לישראל ;בעוד תושבים חוזרים (אחרי שנתיים ומעלה בחו"ל) וסטודנטים חוזרים, זכאים לפטור מתשלום מס למשך 9 חודשים מיום הנחיתה בישראל. כעת, לאחר התיקון החדש לצו מס הקניה, הוחלט כי עבור אלו אשר תקופת הפטור שלהם נגמרה בין ה-1 למרץ ל-31 באוגוסט – תינתן הארכה למימוש הפטור עד ה-31 למרץ 2021. 
יש לציין כי בעניין הארכת הפטור ממס רכוש, דובר על כך שזו תסתיים בסוף השנה הנוכחית. אך לפי דרישת יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, ניתנה הארכה על ההארכה ונקבע כי היא תמשיך עד סוף חודש מרץ 2021.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להחזיר מס שבח חלקי זה גזל בזמן קורונה
    למה אין החזר מס שבח 11/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מס שבח להחזיר חלק . זה איפה ואיפה
    סגור