נדל"ן ותשתיות

מכה למובילים: כך השפיעה הקורונה על מעברי דירות

למרות הסגרים והקלסטרופוביה שנלווית להם, האמריקאים לא ממהרים להעתיק את מקום מגוריהם. רק 9.3% מהם עברו דירה אשתקד. בניו יורק נצפית הגירה שלילית חדה בניגוד למגמה הכוללת בארה"ב
רועי בהריר-פרל |  2
מעבר דירה, הובלות (צילום גיא אסייג, יוסי זמיר פלאש 90)
מתברר שהסיפורים שנפוצו במהלך משבר הקורונה על תושבי דירות בערים גדולות שהחליטו לעבור לגור בבתים מרווחים באזורים מרוחקים עקב מדיניות הסגרים והבידודים היו קצת מוגזמים לאור המגמות העדכניות של המעברים בין מקומות מגורים בארצות הברית.
על פי מחקר שערך מכון בוקינגס, היקף מעברי הדירה של האמריקאים הולך וקטן מזה עשורים. מחקר אחר שערכה חברת ההובלות Hire A Helper מצא כי מספר האנשים שעזבו את ניו יורק בין מרץ ליוני השנה היה גבוה ב-80% ממספר האנשים שעברו לגור השנה בניו יורק, אולם המצב בניו יורק לא משקף את המצב בכלל ארצות הברית מבחינה זו.  
הדמוגרף הבכיר וויליאם פריי ממכון ברוקינס טוען כי "המעבר בין מקומות מגורים בארצות הברית הגיע בשנת 2019 לרמה הנמוכה ביותר מאז השנים שאחרי מלחמת העולם השנייה". במחקר, בכל אופן, נמצא כי בשנה שעברה 9.3% מהאמריקאים עברו דירה - פחות מחצי מכפי שהיה בשנות ה-50 וה-60 - ובכלל, כי בעשור החולף הירידה בכמות מעברי הדירות הייתה תלולה במיוחד.
אחת הסיבות המרכזיות לכך שהיא שמאז המשבר הכלכלי של 2007 פחות ופחות צעירים יכולים להרשות לעצמם לעזוב את בית ההורים בהשוואה לעשורים הקודמים. על פי פריי, הדור המדובר נפגע משני משברים מקבילים - אחד בדיוק ושני בתעסוקה.
סיבה נוספת לירידה בהגירה הפנימית בארצות הברית היא שהאמריקאים פשוט לא מעוניינים להחליף עבודה מחשש שלא ימצאו אחת אחרת - מה שמביא לקיבעון בשוק העבודה וכתוצאה מכך לירידה בהעתקות המגורים ממקום למקום. 
ואולם, לדברי אוון סטאר, חוקר ומרצה בבית הספר לעסקים של אוניברסיטת מרילנד, נתוני ההגירה הנוכחיים עשויים להשתנות בעתיד. לדבריו, "בעולם של עבודה מהבית הרבה יותר קל לעבור בין עבודות" ולכן ייתכן שתתפתח תופעה חדשה של מעברי מקום מגורים על רקע ביטול המכשול הגיאוגרפי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פוטין
    שלי 12/2020/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא גנב ידוע כשעלה לשלטון ניקה וגנב מעמו ומרוב העשירים היהודים.הוא לא יחיד רוב השליטי ם רודפים אחריי המעמד לעושר !
    סגור
  • 1.
    אולי זה קשור לבלימת ההגירה על ידי הנשיא טראמפ (ל"ת)
    צחי 12/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור