נדל"ן ותשתיות

מהשפעות הקורונה: בענף הנדל"ן משכירים שטחי משרדים לימים בודדים

ריט 1 החליטה להקצות קומות היברדיות לשימוש השוכרים בפרויקטים שלה ואף להשכיר שטחי משרדים לפי יום ובהתאם לצרכים. בעידן העבודה מהבית, האם כך ייראה שוק התעסוקה העתידי?
שרון טל |  1
משרדים (צילום מרים אלסטר, פלאש 90)
משבר הקורונה הכניס את רוב המשק לסגר ואילץ אפילו חברות ענק לעבור למודל של עבודה מהבית. חברות ענק כמו גוגל, פייסבוק, אמזון ועוד אף הצהירו כי הן מתכוונות לשמר מגמה זו גם בעתיד ובחלוף המשבר, ונראה כי יש לכך כבר השפעה גם בדרך בה חברות נדל"ן מניב בוחרות לשנות את מודל ההשכרה של נכסיהן.
על רקע השפעות הקורונה, הודיעה חברת ריט 1 כי בכוונתה להכשיר קומה היברידית לשימוש גמיש של חברות השוכרות ממנה שטחים בבניינים שבבעלותה, וזאת בהתאם לשינוי בקונספט העבודה שהביאה עימה התפשטות מגיפת הקורונה. הקומה תושכר על בסיס יומי לחברות השוכרות שטחים בבניין ותשמש אותם לימים בהם יירצו לזמן את כל כוח העבודה שלהם למשרדים או למקרים בהם יבוצעו על ידן פרויקטים ספציפיים המחייבים כוח עבודה רב יותר במקום העבודה לזמן מוגבל.
הקומה ההיברידית שתוכננה מחולקת לשלושה חלקים מרכזיים – שטחים ציבוריים, חדרי ישיבות ומנהלים ועמדות עבודה בשכונות עבודה פתוחות. הקומה ההיברידית תשמש את החברות השוכרות שטחים בבניינים על פי צרכים, פעם בשבוע או יותר. אופי ההתקשרות מול החברות שישכרו שטחים בבניין יהיה בהתאם לדרישת הלקוח ובהתאם להסכם העיקרי שלהם – כלומר השטחים שהם ישכרו בבניין. עלות הבניה המשוערת של הקומה, גבוהה יחסית ונעה בין 4000 ל 4500 ₪ למ"ר , בשל הגמישות הנדרשת.
נטלי מרשל, נציגת הבעלים ריט1 וסען זהב: "לכולם כבר ברור שביום לאחר החיסון יחזרו רבים לעבודה במשרד כיוון שלמפגש המקצועי- חברתי שמאפשרים שטחי העבודה במשרד אין תחליף. אולם תקופת התפשטות הקורונה הגמישה את אופי שבוע העבודה והחברות ערות לכך.
הקומה ההיברידית תוכל לתת מענה לאותו יום בשבוע שהחברה רוצה להביא את כל עובדיה למשרד, לישיבות צוות, סיעור מוחות, הדרכה, והיא אידיאלית כיוון שהיא פותרת לחברות את הדילמה של כמות המטרים שהן צריכות לשכור בעת הזאת ובעתיד הנראה לעין. דבר נוסף, היכולת לכנס את כל העובדים שוב לחלק מימות השבוע מסייעת להנהלת החברה לשמור על העובדים בכלל ועל הטאלנטים בפרט שכן בתקופת הקורונה והעבודה מהבית עובדים רבים הרגישו כי "ננטשו" על ידי בעלי הבית מה שגרם לעיתים לרפיון בתחושת הנאמנות כלפי הארגון ועזיבה לחברות אחרות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רעיון מטומטם, ולא הגייני (ל"ת)
    אני 01/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור