נדל"ן ותשתיות

שינוי מגמה: נבלם הזינוק ברכישת נדל"ן בארצות הברית

אף על פי שתעריפי המשכתאות ירדו בשבועיים האחרונים לרמת שיא, האמריקאים הפסיקו להסתער על בתים חדשים. אחת הסיבות: המשך העלייה במחירי הנדל"ן

רועי בהריר-פרל |  1
בתים למכירה (צילום freepik)
הזינוק האדיר ברכישת נדל"ן למגורים בארצות הברית, שהגיע בעקבות משבר הקורונה שגרם לרבים להחליט לעבור מדירות במרכזי הערים לבתים פרטיים באזורים כפריים, נבלם בשבועות האחרונים. אף על פי שתעריפי המשכנתאות ירדו השבוע עד לרמת שיא, איגוד בנקאי המשכנתאות בארצות הברית מצא כי היקף הבקשות למשכנתא ירד ב-0.8% במהלך השבועיים שהסתיימו ב-1 בינואר בהשוואה לשבועיים הראשונים של דצמבר.
זאת ועוד: ניתוח נתוני רכישות הנדל"ן בשבועיים האחרונים מעלה כי מספר הרכישות במהלך פרק זמן זה היה גבוה ב-3% בלבד ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, לעומת מספר רכישות הגבוה ב-20% מהממוצע הרב-שנתי, שנצפה לאורך החודשים האחרונים.
אחת הסיבות האפשריות לבלימה היא המשך מגמת העלייה במכירי הנדל"ן למגורים בארצות הברית, שהופכת את העובדה שתעריפי המשכנתאות נמוכים מאי פעם לקצת פחות רלוונטית. על פי רוב האנליסטים, לא צפויה עלייה משמעותית בתעריפי המשכנתאות בארצות הברית השנה, שכן הממשל הפדרלי אמור להמשיך להזרים כספים לשוק זה כחלק מחבילת הסיוע לאזרחים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טראמפ גורש, השוק בדיכאון, המדינה הזו גמורה (ל"ת)
    אמריקאי 01/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור