נדל"ן ותשתיות

הפאוור סנטרים מול הקניונים: אלו המרוויחים והמפסידים הגדולים של 2020

ענקיות הנדל"ן המסחרי ספגו מכה קשה במשבר הקורונה, עם ירידה של 33% בימי המכירה לאור הסגרים החוזרים והנשנים. קבוצת צים מובילה בזינוק במכירות למ"ר ב-2020 אך קבוצת עופר שזינקה פחות באופן יחסי, מובילה במכירות למ"ר. הדירוג המלא 
שרון טל | 
קניון (צילום פלאש 90)
מדינת ישראל נמצאת בימים אלו בסגר שלישי ומהודק, מה שהביא שוב לסגירת המרכזים המסחריים ברחבי הארץ, לאחר שכבר ספגו סגרים חוזרים ונשנים. בעוד שהמרכזים המסחריים הפתוחים הצליחו לסיים את 2020 עם הראש מעל המים, הקניונים הסגורים שילמו מחיר כבד עוד יותר על שהעמידו קורת גג מעל ראשם של הלקוחות. 
מנתוני חברת RIS לשנת 2020 עולה כי בשל הסגרים חלה ירידה של 33% בימי המכירה בממוצע ארצי, אך עבור הפאוור סנטרים מדובר בירידה של 28.5%, ועבור הקניונים המקורים (ללא פיילוט), מדובר בירידה של 38.5% בימי המכירה. כלומר, הקניונים הסגורים הפסידו 10 נקודות אחוז יותר בימי המכירה, מה שבא לידי ביטוי גם בשורת הרווח. 
נתוני RIS מעלים כי חלה ירידה של 29% בממוצע במכירות הכוללות בענף הקניונים, אך בניגוד לכך, עלייה של כ-6% במכירות למטר. בעוד בפאוור סנטרים חלה ירידה של 15% בלבד במכירות ועלייה של 19% במכירות למטר, הקניונים האזוריים ספגו ירידה של 36% במכירות וירידה של 1% במכירות למטר. 
קבוצת צים מובילה בזינוק במכירות, אך קבוצת עופר מובילה במכירות למ"ר 
נתוני RIS מעלים כי קבוצת צים של רני צים מובילה בזינוק במכירות למ"ר ב-2020, עם עלייה של 21.3% במכירות למ"ר, במקום השני קבוצת מבנה עם עלייה של 18%, ובמקום השלישי קבוצת ביג עם 12.5% במכירות למ"ר. 
קבוצת עזריאלי ספגה ירידה של חצי אחוז. ב-RIS ציינו כי "קבוצת עזריאלי מושפעת מירידה חדה בקניון עזריאלי תל אביב שסופג בתקופת הקורונה את הפגיעה החמורה ביותר הקיימת בשוק, עם ירידה של 16.5% במכירות למטר, וירידה של 48% במכירות המצטברות". 
אך במכירות למ"ר לפי קבוצות הנדל"ן המסחרי, מובילה קבוצת עופר עם מכירות של 63 למ"ר, במקום השני קבוצת עזריאלי עם 55 שקל למ"ר, וקבוצת גזית עם 52 שקל למטר במקום השלישי. במקום האחרון קבוצת מבנה עם מכירות של 37 שקל למ"ר. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה