נדל"ן ותשתיות

מחירי השיפוצים עלו בשנה האחרונה ב-10% בישראל ואלו הסיבות

בהתאחדות קבלני השיפוצים, אשר מונה למעלה מ-1,900 קבלני שיפוצים רשומים בישראל, החליטו לבדוק את ההתייקרות במשק החל מעליית המחירים בענף הבנייה ועד לבקשות מיוחדות של לקוחות לאחר המבצע הצבאי החולף. התשובות לא מעודדות
כפיר אדר | 
צילום מאיר וקנין פלאש 90
לפי סקר שערכה התאחדות קבלני השיפוצים שמטרתו הייתה בדיקת ההתייקרות בענף לאור 'שומר החומות', נרשמת עלייה של כ-10% במחירי השיפוץ בכלל ישראל באופן גורף, זאת בעקבות עליית המחירים בנוגע לתשומת הבניה, העליה במחירי ההובלות הימיות מחו״ל ועוד.
בנוסף לעליית המחירים הרשומה מעלה, לאחר המבצע הצבאי האחרון בעזה, התקבלו דרישות בעירים דתיות בעיקר בנוגע לפועלים מהמגזר הערבי, לקוחות רבים מבקשים לא להכניס את השיפוצניקים מהמגזר לביתם, דבר המייקר את עבודות השיפוצים בקרוב ל-15 עד 20 אחוזים. זאת בעקבות הבדלי שכר וחוסר בידיים עובדות.
לדברי ערן סיב, יו״ר התאחדות קבלני השיפוצים: "עליית המחירים הכללית מגיעה בעקבות העליות של ההובלות הימיות ועלייה של תשומות הבניה. כמו כן העלייה מוסברת גם עקב לחץ עבודות אשר נוצר בעקבות שנת הקורונה אשר במהלכה אנשים העדיפו להשהות את השיפוצים ולהכניס כמה שפחות אנשים לביתם. הגידול במחירים מוסבר עקב התייקרות של חומרי המליטה - דבקים, דבקי קרמיקה, מלט וחומרים נלווים. כמו כן, בערים מסוימות בארץ, בהן קבלני שיפוצים מעסיקים רק יהודים בעקבות דרישת הלקוחות, עליית המחירים צפויה להגיע לכ-20%, בעקבות כח עבודה יקר יותר מכח העבודה במגזר הערבי".
על פי בדיקה של התאחדות קבלני השיפוצים להלן מספר דוגמאות לעליית מחירים בכל הנוגע לחומרי בנייה: נקודת אינסטלציה: ב-2019 עמד המחיר על 1,500 שקל, ב-2021 זינק המחיר ל-1,700 שקל. בריצוף קרמיקה בהדבקה, עמד המחיר ב-2019 על 175 שקל למטר מרובע וב-2021 טיפס ל-190 שקל למטר מרובע. ומה עם הצבע? ב-2019 המחיר היה 1200 שקל לחדר צבוע וב-2021 המחיר עלה ל-1,350 שקל בסך הכל לחדר צבע (לא כולל שפכטל).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה