נדל"ן ותשתיות

כך משה ליאון יגדיל את מספר החילונים בירושלים "זו האוכלוסייה היצרנית"

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, התייחס להתחדשות העירונית בעיר הבירה, ואומר כי בכוונתו להגיע ל-10 אלף דירות בשנה במטרה להגדיל את האוכלוסייה החילונית והציונית דתית בעיר

אריאל נוי |  5
משה ליאון, ראש עיריית ירושלים (צילום יוסי זמיר)
הוועידה הלאומית לפינוי בינוי 2021 של מרכז הבניה הישראלי פתחה היום (שני) את יומה השני עם שורת דיונים באתגרי השעה בענף הפינוי-בינוי. האירוע נערך בירושלים בהשתתפות בכירי פקידי הממשלה, ראשי הרשויות, היזמים ואנשי המקצוע המובילים בענף ההתחדשות העירונית ובתחום הנדל"ן בכלל.
ראש עיריית ירושלים משה ליאון פתח את היום השני של הועידה והצהיר בפני מאות הנוכחים כי "אני רוצה להגיע ל-10,000 יחידות דיור בשנה. הרבה התחדשות עירונית, גם בניה על קרקעות ריקות והרבה תעסוקה".
ליאון הוסיף כי לפי שרוב העיר מרובה באוכלוסייה של חרדים וערבים, במטרתו  להגדיל את מספר התושבים החילוני והציוני-דתי "כי זו האוכלוסייה היצרנית". לשם כך הוסיף עוד ראש העיר כי יוסיף היתרי בניה על פני השנה שעברה: "עד היום הממוצע היה 2,000 התחלות בניה בשנה, השנה נחצה את ה-4,000 התחלות בניה".
האם התכנון העתידי והגדלת יחידות הדיור יפגע גם בשטחים הירוקים בירושלים? ליאון משיב בשלילה: "בדרום מערב העיר מתוכננות 15 אלף יח"ד. אני עושה הכל כדי לא להתפתח לשטחים הירוקים שלנו. בשביל זה אנחנו החלטנו להפוך את השכונות הוותיקות שלנו שבנויות מרכבות ולחדש אותם. על כל ציר הרכבת הקלה אנחנו הולכים לבנות 30 קומות. ירושלים הולכת לגדול, ובשביל זה היא צריכה עוד ועוד תושבים".
עוד הוסיף כי "כיום מקודמים בעיר 90 פרויקטים של התחדשות עירונית. 32,500 יח"ד בתהליך, מהן 7,740 מאושרות ו-534 בביצוע. הקו הירוק בשיא הביצוע שלו. בתחילת 2024 הוא יחל לפעול. הוא מתחיל בגבעת רם, עובר במרכז העיר, במרכז החרדי, ומגיע להר הצופים. תחילת הפעולה שלו תביא לכך שהרבה מאד אנשים יוותרו על הרכב הפרטי שלהם. הקו הכחול בשלבי מכרז סופיים. אנחנו נצא לביצוע. העיר הזו תהיה מרושתת".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    חילונים לא הכלי שלך לסבסוד העיר העניה שך!!
    ארנון 10/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם רוצים חילונים בירושים צריך לפתור את בעית השבת ושמקומות מועטים שכן היו פתוחים בשבת גם נהפכים לכשרים ונסגרים בגלל לחץ חרידי גדול. גם מקסעדות שהיו פתוחות בשבת במתחם התחנה לדוגמה. צריך למנועה אירועים בהפרדה מכבנת בשכונות מעורבות ולמנוע מהחרידים להרוס שלטי פרסום לגיטימים שמופעים בהם נשים בצניעות. לתת לנו החילונים לחיות בשלווה לצד החרידים, דתיים וערבים ולא רק להרגיש שאנכנו פה כדי לסבסד את העיר המתחרדת!! לא תצליח להחזיר חילונים רק בשביל לסבסד חרידים ואת העיר ההופכת לעניה מיום ליום.
    סגור
  • 4.
    אביא עוד חילוניים לסבסד את המגזר החרדי !!!
    משה ליאון 06/2021/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הרי אוכלי החינם צריכים מי שיאכיל אותם בחינם , עכשיו בגלל שהם בגדילה מספרית , צריך לאזן את כמות משלמי המיסים . חארות !!!
    סגור
  • 3.
    מי יודע היכן הוא גר ואיך הוא קרש עיריית ירושלים (ל"ת)
    דנה 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    הבעיה שחילונים לא בטוח ימליכו אותך אתה ספרדי ומצטייר מס (ל"ת)
    חחח 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    אסביר לכם איך יביא החילונים:
    שמנמנן קטן 06/2021/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יהפוך.כל.מוסד חינוך בעיר לחינוך דתי, גני ילדים, בתי ספר .. גם בשכונות בהם רוב חילוני.. וכך החילונים יזרמו בהמוניהם.. העיר מתה.. ואתה תהיה חתום על תעודת הפטירה שלה ..
    סגור