נדל"ן ותשתיות

שוק משודרג: אושרה להפקדה תכנית מתחם השוק בחדרה

הועדה המחוזית חיפה החליטה להפקיד את התוכנית המפורטת להתחדשות עירונית במתחם השוק בחדרה. התוכנית, במימון הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, כוללת תוספת של מאות יחידות דיור. וכמה מ"ר יוקצו למסחר ומשרדים?
מערכת ice | 
אלעזר במברגר (צילום NULL)
הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ממשיכה לתת את אותותיה ולפעול למען חידוש מאסיבי של הערים, כאשר הפעם מופנה הפוקוס לחדרה, בדגש על מתחם השוק העירוני. חשוב לציין כי לאחרונה חשפה הרשות את פוטנציאל ההתחדשות העירונית הגדול בעיר, כאשר הצפי לשנת 2022 הוא קבלת 900 היתרי בנייה נוספים בחדרה.  
התוכנית המפורטת להתחדשות עירונית במתחם השוק בחדרה נמצאת במרכז העיר חדרה, בסמוך ל"פיאצה" ברחוב הרברט סמואל. התוכנית מקודמת כאמור על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עיריית חדרה ומינהלת ההתחדשות העירונית.
זאת ועוד, המתחם גובל מצפון ברחוב הרברט סמואל, ממערב ברחוב רוטשילד, מדרום ברחוב אחד העם וממזרח ברחוב הגיבורים. כמו כן בתחום התוכנית המשתרע על שטח של כ-17 דונם, קיימות כיום כ-55 יחידות דיור, שטחי מסחר ומבנה של שוק עירוני שרובו אינו פעיל. במקומם מתוכננים כ-750 יחידות דיור, כ-7,600 מ"ר למסחר ומשרדים וכ-2,000 מ"ר למבני ציבור.
 
בנוסף, התוכנית מציעה את חיזוקו של השוק העירוני, פיתוח ושדרוג המרחב הציבורי באזור ותוספת מבני ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים ושטחי מסחר. כמו כן, מציעה התוכנית יצירת מדרחוב ברחוב רוטשילד שישלב שימושי מסחר ושימושים ציבוריים.
אלעזר במברגר, מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "הפרויקט שאושר היום מגלם את הפוטנציאל של חדרה להתחדשות עירונית וצמיחה אדירה. חדרה צפויה להצטרף לרשימת הערים המובילות בהתחדשות עירונית בשנים הקרובות וזאת תוך שיתוף פעולה של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, העיריה והמינהלת להתחדשות עירונית למען התושבים".
עו"ד שגיא צוקרמן, ראש מנהלת ההתחדשות העירונית בחברה הכלכלית חדרה: "מדובר באחת התכניות המרכזיות בחדרה להתחדשות עירונית באמצעות פינוי בינוי שתבוצע במסלול רשויות ובמימון מלא של משרד הבינוי והשיכון .הפרויקט יכלול שימושים מעורבים עם מסחר ותעסוקה ושטחים נרחבים למבני ציבור כמו גם שטחים ירוקים ופתוחים נרחבים".
עוד הוסיף כי "בשנים האחרונות אנו רואים שיש זינוק בשיעור עירוב השימושים במסגרת תהליכי התחדשות עירונית וזה לא מפתיע. התחדשות עירונית לא מתחילה ונגמרת בהוספת דירות חדשות במרכזי הערים ויש לדאוג גם לכל השירותים והתשתיות הקהילתיות עבור התושבים. שירותים אותם יש לתכנן כך שיתפסו שטח מצומצם באזור בנוי וצפוף.  המבחן  של מרכזי הערים הוא מבחן האינטנסיביות שהיא הדבר המאפיין את הערים הטובות בעולם, – עירוב שימושים של תעסוקה ומסחר, מגורים, תרבות ופנאי, חינוך וספורט ועוד. לכך גם אנחנו צריכים לשאוף."

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה