מדדים ומחקרים

S&P: צפויה פגיעה משמעותית בצמיחה הכלכלית הגלובלית

הכלכלן הראשי של חברת דירוג האשראי מעדכן את תחזית הצמיחה שפרסמה החברה בשבוע שעבר, וטוען כי צפויה פגיעה כלכלית עולמית קשה יותר. הנחת העבודה של החברה היא כי שיא המגיפה יגיע בקיץ
מערכת אייס |  2
פגיעה מסיבית בצמיחה הכלכלית הגלובלית (צילום freepik)
פול גרונוולד, הכלכלן הראשי ב-S&P Global Ratings מעדכן את התחזית המאקרו כלכלית הגלובלית של חברת דירוג האשראי, ומתריע כי לעומת התחזית שהוציאה החברה בשבוע שבעבר, הפגיעה הכלכלית תהיה חמורה מכפי שהוערך. גרונוולד טוען כי צפויה להתרחש פגיעה מסיבית בפעילות הכלכלית הגלובלית הנובעת מנקיטת צעדים להאטת התפשטות מגיפת נגיף הקורונה. 
על פי התחזית, בארה"ב צפויה ירידה של 12% בתמ"ג השנתי ברבעון השני, אל מול התקופה המקבילה אשתקד, ולא 6% כפי שהוערך בשבוע שעבר. כמו כן החברה מעריכה כי גם נתוני הרבעון הראשון יצביעו על התכווצות בתמ"ג.
באירופה, הירידה בתמ"ג תהיה דומה לזו שבארה"ב, עם צפי לירידה גדולה אף יותר ברבעון הראשון היות שאירופה נפגעה לפני ארה"ב מהמשבר.
דווקא בסין נראה כי כלכלת המדינה מתייצבת, וככל הנראה הנגיף בה הוכל. עדויות נסיבתיות כמו גם נתונים רשמיים, מראים כי גם הפעילות הכלכלית מתחילה להתאושש, אם כי בקצב איטי משציפו תחילה. על פי הערכת החברה, התמ"ג של סין התכווץ ב-13% בחישוב שנתי במהלך הרבעון הראשון, אך צפוי לשוב ולצמוח ברבעון השני.
הנחת העבודה של S&P היא כי חרף אי הוודאות לגבי קצב התפשטות נגיף הקורונה, בדומה להערכת כמה מהרשויות הממשלתיות, המגפה תגיע לשיאה בין יוני לאוגוסט. תחזיות החברה לגבי איכות האשראי של גופים וחברות מתבססת על הנחה זו.
החברה מאמינה  כי האמצעים להכלת נגיף הקורונה דחפו את הכלכלה העולמית למיתון ועלולים להוביל לעלייה בשיעורי חדלות הפירעון בקרב חברות מהסקטור הלא פיננסי. ככל שיחולו פחות שינויים כלכליים כעת, האובדן הכלכלי יהיה קטן יותר. 
בדוח החברה נכתב כי המהות היא מהירות התגובה כמו גם טיפוח סביבה בה שוק העבודה, ורשתות אספקה המבוססות על עסקים קטנים ובינוניים יוכלו לחזור למתכונת שגרתית במהירות ברגע שהמגיפה תעבור. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מטורף (ל"ת)
    משה 03/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מדהים
    ים 03/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בלי דוקטורט בכלכלה יכולתי להגיע לאותן מסקנות. אני מציע ל-S&P להעסיק אותי. אני אהיה הרבה יותר זול מהכלכלן הראשי שלהם
    סגור