מדדים ומחקרים

מסך מחשב, מזון לחתולים ופקס: המוצרים שזינקו ברכישות אונליין

מחקרי צרכנות מסביב לעולם מגלים כי במקביל לצניחה בהיקף העסקים בחנויות הפיזיות בתקופת הקורונה, חל גידול במכירות האונליין. הענפים המובילים הם מוצרי אלקטרוניקה, מזון וציוד לחיות מחמד

רועי בהריר-פרל | 
זינוק ברכישות אונליין (צילום pixabay ,freepik)
אחת מתופעות הלוואי של הסגר, בנוסף להשמנה וליציאה מן הדעת, היא שופינג אונליין בעצימות גבוהה. על פי מחקר שוק שערך אתר הצרכנות קריטאו בארצות הברית מאז ההכרזה על צעדי הריחוק החברתי, במקביל להפסקת הפעילות העסקית במרחב הפיזי, לרבות מרכזי קניות ורחובות מרכזיים, נרשם זינוק דרמטי בהיקף הרכישות אונליין. 
באופן כללי, כפי שבדק ומצא פסיכולוג צרכני אמריקאי בשם קיט יארוו, בתקופת הקורונה אנשים קונים מוצרים משלושה סוגים: מוצרים להגנה, לרבות מזון, מוצרי בידור ומוצרי תקשורת. 
על פי קריטאו, שעה שבחנויות הפיזיות חלה צניחה של 48% בהיקף העסקאות, החנויות הדיגיטליות קיבלו בוסט של 58%. מה אנשים קונים כל כך הרבה בזמן שאי אפשר לצאת מהבית? 

מוצרי אלקטרוניקה 
מטבע הדברים, העובדה שתקשורת עם העולם החיצון יכולה להתבצע בימים אלה רק מהבית, מחייבת שדרוגים אלקטרוניים כמו למשל, הצטיידות במצלמת רשת איכותית. המכירות של המצלמות הללו בארצות הברית קפצו מאז ההכרזה על מצב החירום בלא פחות מ-534%, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. 
קפיצה אדירה נרשמה גם במכירות של ציוד נלווה למחשבים - 357% ברכישת מסכים, 379% ברכישת מודמים. בצרפת, אגב, חל זינוק בציוד אלקטרוני שנמצא בעיקר בשימוש אוכלוסיית הגיל השלישי, לרבות מדפסות עם עלייה של 1,199% ומכשירי פקס. למרבה התדהמה, מכירתם קפצה ב-313% במהלך מרץ. 
מוצרי מזון טריים 
מדובר בתופעה שמתרחשת בשבועות האחרונים, לאחר שאספקת מוצרי המזון לטווח ארוך (קמח, אורז, קופסאות שימורים), שנחטפו מהסופרים במהלך ההיסטריה הראשונית, חזרה לסדרה. 
בארצות הברית ובבריטניה קונים בימים אלה הרבה יותר מוצרי מזון טריים מאשר בימים כתיקונם. מכירת פירות וירקות, למשל, קפצה בארצות הברית ב-600% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מכירות הבשר, הביצים והדגים ופירות הים זינקו ב373%. בבריטניה, אנשים קנו במרץ האחרון 887% יותר מוצרי חלב מאשר במרץ 2019 ו-724% יותר פירות וירקות. 
מזון וציוד לחיות מחמד 
המספרים בגזרה זו מצביעים, כמו בשאר הגזרות, על הצטיידות מראש בכמות רבה של מזון וציוד לחתולים, לכלבים, לתוכים, לדגים ולכל שאר בעלי החיים שאנשים מגדלים בבית. אפשר להניח שהגידול בהיקף הרכישה נובע גם מכך שלא מעט אנשים החליטו לאמץ בעל חיים בשל המצב, כחבר להפגת הבדידות וכסיבה חיונית לצאת מהבית. 
בסך הכל, בארצות הברית חל זינוק של 401% ברכישת מזון לחתולים ושל 201% ברכישת חול לחתולים. באיטליה, המכירות של כל הקטגוריה "מזון לבעלי חיים קטנים" קפצו במהלך מרץ ב-995%, בהשוואה למרץ בשנה שעברה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה