מדדים ומחקרים

משלוחי הסמארטפונים בעולם צנחו ברבעון הראשון של 2020 ב-13%

דו"ח של חברת קאנאליס מגלה כי מכירות הטלפונים החכמים של סמסונג, אפל ושיאומי ירדה משמעותית בתקופת משבר הקורונה לעומת הרבעון האחרון של 2019. הצפי לרבעון הבא קודר אף יותר
רועי בהריר-פרל | 
סמארטפון (צילום unsplash)
משלוחי הסמארטפונים ברחבי העולם ספגו ברבעון הראשון של 2020 את הנפילה החדה ביותר אי פעם. סמארטפון הוא כנראה אחד המכשירים החיוניים ביותר בעידן הקורונה - הוא מאפשר תקשורת איכותית עם קרובים וחברים, מסייע להעביר את הזמן בבידוד ובמקרים מסוימים אף מהווה אביזר חירום קריטי - אבל הסחרחרה העולמית שיצרה המגפה מביאה לפגיעה קשה מאוד גם בו ובתעשייה העצומה שסביבו. 
הירידה בהיקף המשלוחים היא בין השאר פועל יוצא של מגבלות התנועה הבינלאומית ושל מיעוט כוח אדם עקב הסדר והבידוד. בנוסף, ניתן לשער כי ישנם גם לא מעט אנשים שמעדיפים, בתקופה זו, שלא לבוא במגע ישיר עם שליחים ואף עם מוצרים שהגיעו ממדינות אחרות. 
ד"וח מיוחד שפרסמה חברת הניטור והמחקר האנליטי קאנאליס מציג תמונה עגומה במיוחד, לפיה השוק המדובר חווה בימים אלה מצוקה משמעותית. לפי הדו"ח, נרשמה ברבעון הראשון של 2020 צניחה של 13% בהיקף משלוחי הסמארטפונים ביחס לרבעון האחרון של 2019. זאת ועוד: היקף המשלוחים של טלפונים חכמים בין ינואר למרץ 2020 היה הקטן ביותר מאז 2013. בסך הכל, נשלחו ברבעון הראשון של 2020 272.5 מיליון מכשירים, לעומת 313.9 מיליון מכשירים שנשלחו ברבעון האחרון של 2019. 
בין החברות הגדולות שנפגעו כתוצאה ממשבר הקורונה בולטת סמסונג, אבל חוותה נפילה של 17% במשלוחים ובסך הכל שלחה 60 מיליון סמארטפונים. גם אפל נפגעה באופן די משמעותי מהמשבר ורשמה ירידה של 8% במשלוחים ובסך הכל שלחה 37 מיליון מכשירים. 
לעומתן,  Xiaomi ו-Vivo הציגו דווקא עלייה בהיקפי המשלוחים: Xiaomi שלחה ברבעון הראשון של השנה 30.2 מיליון מכשירים, שמהווים עלייה של 8% ו-ו-ויוו שלחה 24.2 מיליון סמארטפונים, שמהווים עליה של 3%. 
המשבר תפס את ענף הסמארטפונים בנקודת שיא בהיקף המכירות והמשלוחים: ברבעון האחרון של 2019 נמכרה הכמות הגדולה ביותר של טלפונים חכמים מאז הרבעון הרביעי של 2017. למעשה, טרם הנפילה הגדולה, הביקוש לסמארטפונים עלה בהרבה על היכולת של המפעלים בסין לייצר אותם - בעיקר נוכח התפשטות המגפה במדינה. כעת, הצפי לרבעון השני של 2020 הוא להמשך הירידה במשלוחי ובמכירות הסמארטפונים ברחבי העולם - ואף להחרפתה. 
"הסמארטפונים עדיין הכרחיים, כמובן", אומר בן סטאנטון, אנאליסט בכיר בקאנליס, "כמו כן, הזמינות של המכשירים ומשווקיהם ברשת מאפשרת גם בימים אלה לבצע תיקונים במכשירים.
"עם זאת, ברור לחלוטין כי הרבה מאוד אנשים שלפני המשבר שקלו לקנות מכשיר משוכלל חדש כמותרות, החליטו לדחות את הקנייה. אין לי ספק שחברות ומשווקים רבים, במיוחד אלה שעובדים בחנויות פיזיות, יזדקקו לסיוע ממשלתי. זו בעיה, כי מצד אחד הם חייבים לצמצם עכשיו את העלויות כדי לשרוד ומצד שני אם הם יחתכו יותר מדי בבשר החי, הם עלולים למצוא את עצמם מחוץ לתחרות. את הנזקים הכבדים לתעשייה אני מניח שנראה בשבועות הקרובים, ככל שיותר מדינות ייצאו מהסגר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה