מדדים ומחקרים

נתוני הביטוח הלאומי מגלים: עד כמה באמת נפגע ענף הבידור?

סקירה חדשה מגלה את עוצמת הפגיעה של משבר הקורונה, כאשר מהנתונים עולה שדורשי דמי האבטלה משתכרים לרוב נמוך מהממוצע בתחומם. מי נפגע הכי פחות, ובאיזה רשויות מספר דורשי הסיוע הגבוה ביותר?

איתי פת-יה |  1
ענפי הבידור (צילום freepik)
מבין כלל המועסקים במשק, העובדים בענף הבידור והאירוח וההסעדה ספגו את הפגיעה הקשה ביותר עקב משבר הקורונה. כך עולה מנתונים שמפרסם היום הביטוח הלאומי.
מנהל המחקר של המוסד לביטוח לאומי מציג פילוח לפי ענפים של דורשי האבטלה, והשוואת השכר של אלה לשכר הממוצע בענף בו הם מועסקים. לפי הנתונים, בענף האמנות, הבידור והפנאי אחוז דורשי דמי האבטלה עמד על 47.3%, ששכרם הממוצע 5,461 שקל. בענף שירותי האירוח והאוכל שיעור דורשי דמי האבטלה הוא 46.3%, ששכרם הממוצע 6,152.
בתחתית הרשימה, מי שנפגעו הכי פחות מהמשבר, נמצאים העובדים בשירותי אספקת חשמל, גז, קיטור ומיזוג אוויר. מתוכם הגישו בקשה לדמי אבטלה 3.7%, ששכרם הממוצע 8,572 שקל. מקום אחד לפניהם שייך לעובדי המנהל הציבורי, הרשויות המקומיות ותחום הביטחון, כששיעור דורשי דמי האבטלה מתוכם 8.5%, אשר משתכרים ב-4,821 שקל בממוצע.
הנתונים מגלים, כי לרוב דורשי דמי האבטלה משתכרים נמוך מהממוצע בענף בו הם מועסקים. הדבר בא לידי ביטוי באופן מובהק בקרב עובדי המנהל הציבורי, הרשויות המקומיות והביטחון, כשהשכר הממוצע בענף 11,391 שקל, ואילו שכרם הממוצע של דורשי דמי האבטלה מתוכו נמוך כאמור בלמעלה מחצי. לעומת זאת, דורשי האבטלה מענף שירותי האירוח והאוכל משתכרים יותר מהשכר הממוצע, שעומד על 5,141 שקל.
קראו עוד ב-ice
נתונים אלה עשויים להצביע על כך שחלק מבעלי השכר הנמוך ביותר בענף זה שמרו על המשרה שלהם, ייתכן במטרה להמשיך את קיומה המינימלי של הפעילות העסקית. אולם, בענפים אחרים עולה החשש שבעלי השכר הנמוך ביותר יהיו האחרונים שיוחזרו לעבודה, וכן שחלקם יפוטרו, שכן מדובר בעובדים בעלי פריון נמוך יותר, משל עמיתיהם במשרות בכירות יותר.
עוד מפורסמים היום אחוזי דורשי האבטלה לפי רשויות, כשאת הרשימה מובילות אילת (48%), נצרת (33%), בני ברק (30%), בת ים (29%) וירושלים (29%). לעומתן, הרשויות עם הכי מעט דורשי דמי אבטלה רשומים הן מודיעין-מכבים-רעות והוד השרון, עם 21% בכל אחת, ורעננה, נס ציונה, וכפר סבא עם 22%.
מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי: "הביטוח הלאומי מוביל שינויי חקיקה המיועדים לצמצם עיוותים ולבטל אפליות שפוגעות, שלא בצדק, בביטחון הסוציאלי של רבים מאזרחי המדינה, ובפרט בנשים ואלו המתגוררים בפריפריה החברתית. בימים הקרובים, לאחר כינון הממשלה, נניח על שולחן שר הרווחה את הצעתינו לתיקוני החקיקה שבסמכותו לקדם בממשלה ובכנסת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביטוח לאומי
    חיים 05/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביטוח לאומי בחסות משרד האוצר גורם לנגיף חמור מהקורנה חמור ביותר .מחודש 3 עד עכשו קבלתי ר 2000 שח על חשבון חלת ועד היום אף אחד לא מתייחס לא במייל לא בטלפון אנשים שאין להם אוכל בבית אין להם כסף לשרוד זעקה גדולה לשמיים בבקשה תעבירו את הכסף אנשים חליליה התאבדו בסוף זה לא בחסד זה חובה במידי להעביר את הכסף
    סגור