מדדים ומחקרים

מחקר חדש: ישראל מהמובילות בעולם בשיווק ופרסום בטכנולוגיות חדשניות

מנהלי שיווק מישראל העידו שבארץ הפרסום המסורתי איבד מהשפעתו, ואכן מניתוח עולמי עולה שבישראל אוספים נתונים מהכי הרבה מקורות לצרכי שיווק. איפה אנחנו עומדים מבחינת ההשקעה במחקר עבור שיווק?
איתי פת-יה | 
משרדי פרסום (צילום freepik)
ישראל היא המובילה בעולם בשיווק מבוסס דאטה ובין המובילות בהשקעה במחקר, תוכן וטכנולוגיות מתקדמות לצרכי פרסום. זו אחת המסקנות שעולות ממחקר חדש של חברת סיילספורס, שמצאה שאסטרטגיית השיווק של חברות בישראל נשענת פחות על פרסום מסורתי בהשוואה למדינות אחרות בעולם.
בשיווק מבוסס דאטה הכוונה לכזה בו נעשה שימוש בניתוח נתונים כגון שאילתות של גולשים במנועי חיפוש, נתוני מכירות מקופות רושמות, פעילות ברשתות חברתיות, ומאגרים של מועדוני לקוחות ולקוחות שנרשמו לדיוור ישיר. 
בסיילספורס אספו נתונים מכ-7,000 מנהלי שיווק ב-30 מדינות בשש יבשות שונות, בהם 150 משיבים ישראלים, וגילו שישראל ניצבת במקום הראשון בשיווק מבוסס דאטה, כשמתחילת השנה, מערך השיווק של חברות ישראליות התבסס על נתונים מ-26 מקורות שונים, גבוה יותר מפי שניים מהממוצע העולמי שעמד על 10 מקורות. אחרי ישראל, ניצבות במקום השני והשלישי יפן עם 25 מקורות, ושווייץ והודו עם 20 מקורות אצל כל אחת.
מבחינת הגידול במספר המקורות עליהם מתבססים מנהלי השיווק, זה עמד בשנה האחרונה על 6 מקורות חדשים שנוספו, לעומת ממוצע עולמי של שני מקורות חדשים. נתון זה מציב את ישראל במקום השני, אחרי בלגיה וברזיל שהוסיפו כל אחת 7 מקורות חדשים. הצפי של מנהלי השיווק הוא שגם בשנה הקרובה, כלומר עד 2021, מספר המקורות החדשים שיתווספו יעמוד על 6.
קראו עוד ב-ice
יצויין כי כל המשיבים בניתוח של סיילספורס העידו על כך שכפי שהניתוח מבוצע כיום, עודף של מידע ממקורות שונים דווקא מקשה עליהם לתכנן קמפיינים שיווקיים, ועל כן השאיפה היא ליצור מערכת שתאחד את הנתונים מכלל המקורות ותדע לנתחם. 
לפי ממצאי המחקר, ישראל בולטת לא רק בהיקף הדאטה הנאסף לצרכי שיווק, אלא גם בנתח מתקציב השיווק שלא מושקע בפרסום מסורתי. המשיבים הישראלים העידו שתקציב השיווק השנתי המופנה ישירות לצרכן מוקצה ברובו (22%) למחקר, ואחר כך לתוכן (21%) ולחדשנות טכנולוגית (21%). זאת, בעוד שמנהלי השיווק ברוב המדינות הנסקרות (13 מתוך 30) העידו כי מרבית תקציב השיווק מוקצה לפרסום מסורתי – 23% בממוצע עולמי.
מבחינת ההשקעה במחקר לחצרכי שיווק, ישראל נמצאת במקום השני, גם כאן אחרי פולין, בה 25% מתקציב השיווק מוקצה למחקר. בסיילספורס מציינים כי מנהלי השיווק בישראל העידו שהפרסום המסורתי מאבד מהשפעתו על הצרכנים בארץ, ועל כן הם מחפשים דרכים חדשות לפנות אליהם.
"משבר הקורונה מכריח את המשווקים בישראל לחשוב מחדש על כל היבט בעסק שלהם כשהם מנווטים חזרה לעבודה בזמן משבר עולמי", אומר אוליבייה אלבז, ראש מערך המכירות, סיילספורס ישראל וסגן נשיא בכיר לאזור אירופה, במזרח התיכון ואפריקה, "ולאחר מכן גם להמשיך למצב את חווית הלקוח במקום הטוב ביותר להצלחה בשנים הבאות. התובנות בדו"ח 'מצב השיווק' השנה הן מדריך רלוונטי ומועיל למשווקים כאשר הם ממשיכים להתאושש ולבצע שינוי בעסקיהם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה