מדדים ומחקרים

הלמ"ס: חצי מהציבור עדיין חושש להידבק בקורונה, שליש סובל מחרדה

המשק מתחיל להיפתח אך השלכות המשבר עוד מלוות את הישראלים - מיליון איש דיווחו שמצבם הנפשי החמיר ומחצית חוששים שלא יוכלו לכסות את ההוצאות שלהם, ומה מידת האמון בממשלה שתטפל במצב?

איתי פת-יה | 
משבר הקורונה (צילום pexels)
למרות שהגל הראשון של הקורונה חלף והמשק מתחיל להיפתח, הלחץ, החרדות והמצב הנפשי הירוד עדיין מלווים חלק ניכר הישראלים. סקר החוסן האזרחי שביצעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בתום תקופת הסגר מגלה עד כמה אופטימי הציבור לגבי היכולת שלו לשרוד את המשבר – הן בריאותית והן כלכלית.
הסקר נערך בשיתוף המל"ל ומשרד רוה"מ בקרב כאלפיים משיבים בני 21 ומעלה מכלל הציבור, להוציא את בני הפזורה הבדואית בדרום ודיירים במוסדות טיפוליים. 65.1% מהמשיבים העידו שמצב בריאותם טוב מאד, אך לצד זאת למעלה ממחצית מהמשיבים – 53% - עדיין חוששים מהידבקות בנגיף.
48.6% מסרו שמצבם הנפשי טוב מאד, אולם 20.2%, שהם כ-1.1 מיליון איש דיווחו שמצבם הנפשי החמיר או החמיר מאד. 17.5% דיווחו שמצבם 'לא כל כך טוב' או 'בכלל לא טוב', ומתוך אלה שיעור המשיבים הערבים היה כפול מאלו היהודים. שליש מהנשאלים – 33.4% - השיבו כי הם סובלים מלחץ ומחרדה, 16.2% דיווחו על דיכאון ו-18.4% על בדידות, ירידה של כ-5% מהדיווחים בתקופת הסגר.
קראו עוד ב-ice
מלבד ההשפעה הבריאותית והנפשית, כמובן שניכרת גם ההשפעה הכלכלית על הציבור, כש-44.6%, כ-5.2 מיליון איש מסרו שהמצב הכלכלי שלהם ושל משפחתם החמיר. כמו כן 46.5% חוששים מקושי בכיסוי ההוצאות שלהם, ואילו 14.1% אף פוחדים לאבד את מקום מגוריהם. יתר על כן, 14.1% מהמשיבים, השקולים לכ-800 אלף איש מהציבור, העידו כי הם או אחד מבני ביתם צמצמו את צריכת המזון שלהם בשבוע האחרון, כשהסיבה לכך אצל רובם הייתה כלכלית.
כמחצית מהמשיבים – 54.9% - העריכו שמצבם הכלכלי לא ישתנה, ו-26.7% סבורים כי דווקא יחול בו שיפור, עלייה של כ-6% לעומת שבועיים קודם לכן. 18.3% עדיין צופים שמצבם הכלכלי יורע, אך מדובר בירידה של כמעט עשרה אחוזים משבועיים לפני כן. 16.1% מהנשאלים העובדים, כמעט חצי מיליון איש, הביעו חשש לאבד את משרתם.
עד כמה סומך הציבור על השלטון? 39% מהמשיבים הביעו אמון רב בדרך ההתמודדות של הממשלה עם המשבר, 29.9% נתנו בה אמון 'במידה מסויימת', ו31.1% לא נתנו בה אמון כלל. לגבי הרשויות המקומיות התמונה חיובית יותר – 42.6% מהנשאלים נתנו אמון ברשות המקומית של יישוב מגוריהם, 34.3% הביעו אמון 'במידה מסוימת'.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה