מדדים ומחקרים

מחקר: כך תוכלו להמשיך להתאמן בחדרי הכושר מבלי להידבק בקורונה

תוצאות מפתיעות של מחקר שנערך באוניברסיטת אוסלו. מהמחקר עולה כי אין סכנת הידבקות כל עוד שומרים על היגיינה וריחוק חברתי ולא משתמשים במקלחות ובסאונות
אילן שניג |  1
אימון בחדר כושר (צילום freepik)
מחקר גדול מסוגו והיקפו: כל עוד נשמרים כללי ההיגיינה והריחוק החברתי, אין כל סכנה להדבקה בנגיף הקורונה במהלך האימונים במועדוני הכושר. באתר מאגר המחקרים medRxiv פורסם בשבוע שעבר  מחקר ראשון מסוגו והיקפו שנוהל על ידי קבוצת חוקרים מאוניברסיטת אוסלו, המכון למחקר ביולוגי באוניברסיטת Norwegian Arctic , המכון הנורבגי לבריאות הציבור באוסלו והמחלקה לאימונולוגיה בביה"ח האוניברסיטאי באוסלו. במחקר נבדקה מידת ההדבקה של מתאמנים במהלך האימונים במועדוני הכושר והתוצאות שהתקבלו היו מפתיעות במיוחד. 
המחקר החל ב-22.5.20 בזמן שאוסלו הוכנסה להסגר בשל התפרצות המגיפה ובדק במשך כשלושה שבועות 3,764 אנשים בגילאי 18-64, 1929 נשים ו-1835 גברים. כל המשתתפים היו בריאים בכניסתם למחקר ונבדקו בבדיקות PCR כשבועיים ממועד תחילת המחקר.
במסגרת המחקר חולקו המשתתפים באופן רנדומלי לשתי קבוצות: קבוצת מחקר שיצאה לאימונים בחמישה מועדוני כושר שונים ברחבי נורווגיה שנפתחו במיוחד לצורך המחקר. כ-82% התאמנו לפחות פעם אחת וכ-38% התאמנו למעל מ-6 פעמים. קבוצת הביקורת לא יצאה לאימונים ולא פקדה את חדרי ומועדוני הכושר.
 
קראו עוד ב-ice
האימונים כללו אימונים בעצימות גבוהה ונמוכה, אימוני 'רצפה', ספינינג, אימוני מכשירים, אמוני יוגה ועוד. מתחם תאי האחסון (לוקרים) היה פתוח, אך המקלחות והסאונות היו סגורות לשימוש. בנוסף, נשמרו כללי ריחוק חברתי של בין 1 מטר ל-2 מטר בין המתאמנים, נשמרו כללי היגיינה של שטיפת ידיים והיתה הקפדה על ניגוב במגבוני חיטוי של מתקני האימון בסוף כל אימון על ידי המתאמנים.
מבין 3764 הנבדקים, רק אחד נמצא חיובי לנגיף הקורונה ומאחר והוא לא פקד מועדון או חדר כושר לפני הבדיקה, הוערך שהוא נדבק במקום עבודתו. תוצאות המחקר מעידות כי כל עוד מקפידים על כללי ההיגיינה והריחוק החברתי, אין כל סכנה להדבקה בנגיף הקורונה במהלך האימונים במועדוני הכושר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה?
    "מחקר" 07/2020/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם התאמנו בחדרי כושר שנפתחו במיוחד רק למששתפי המחקר - הבריאים - אז מין הסתם לא נדבקו. השאלה מה קורה בחדרי כושר לא בתנאי מעבדה. והנתונים מראים שנדבקים. העיקר לייתר כותרת
    סגור