מדדים ומחקרים

דירוג החברות החדשניות בעולם: אפל ראשונה, מקדונלד'ס בתחתית

Boston Consultin Group מפרסמת את הדירוג השנתי שלה, ומגלה כי על רקע חוסר הוודאות הכלכלית, אמון החברות הגדולות בחדשנות נמצא בשפל של עשור- על אף שבקורונה התעשיות המסורתיות נותרו מאחור
מערכת אייס | 
מקדונלדס, אפל (צילום פייסבוק/מקדונלדס ישראל, pixabay)
התעשיות המסורתיות משתרכות מאחור בהתמודדות עם הקורונה ובכל זאת נראה שמנהלי החברות הגדולות בעולם מאמינים פחות בערך החדשנות. כך, עולה מהדירוג השנתי של 50 החברות החדשניות ביותר שעורכת חברת היעוץ האסטרטגי הגלובלית Boston Consulting Group (BCG).
בחברה בחנו את ביצועיהן של למעלה מ-1,000 חברות בעולם במגוון סקטורים על ידי כ-2,500 מנהלי חדשנות ומצאו כי בערך שליש מהחברות הנכללות בדירוג לא כללו את החדשנות באחד משלושת המקומות הראשונים בסדרי העדיפויות הניהוליים. ב-BCG מציינים כי מדובר בנתון הנמוך ביותר מאז המשבר הפיננסי בשנת 2009, כשהם מעריכים שיתכן והחברות פחות ששות להשקיע בחדשנות בסביבה של חוסר וודאות כלכלית – כזו שעוד קדמה להתפרצות הקורונה.
זאת, על אף ש-60% מהחברות שהעמידו את החדשנות בראש סדר העדיפויות דיווחו על עלייה במכירות בשלוש השנים האחרונות. מולן, בקרב החברות שהטילו ספק בתועלת החדשנות רק 30% נהנו מעליה במכירות, ומבין אלה שתמכו בה אך בפועל לא השקיעו בה מדובר ב-47%. לפי BCG, אמנם המנהלים ששמו את החדשנות בראש מעניינים הגיעו לשוק מאוחר יותר ממי שהשקיע בה פחות, אך בסופו של דבר זכו לגידול של 27% בתמורה ביחס להיקף המכירות - פי ארבעה לעומת החברות הפחות חדשניות בדירוג.
 
קראו עוד ב-ice
בסך הכל 45% מהחברות המדורגות העמידו את החדשנות במקום הראשון, 25% התבטאו בעדה אך למעשה הצהרות אלה לא באו לידי ביטוי בהשקעה בפועל, וכאמור 30% אינן מייחסות חשיבות אסטרטגית לערך החדשנות.
באשר לדירוג עצמו, בעשרת המקומות הראשונים מככבות אפל, שעולה בשני מיקומים לצמרת; אלפאבית, החברה האם של גוגל שיורדת מקום אחד וכמוה אמזון; מיקרוסופט וסמסונג שנשארות באותו המקום; וואוי הסינית שמזנקת ב-42 מקומות; עליבאבא שמטפסת 16 מקומות; IBM שיורדת מקום אחד; סוני שחוזרת לדירוג אחרי היעדרות; ופייסבוק במקום העשירי עם ירידה של שני מקומות ביחס לדירוג ב-2019. את הרשימה סוגרת מקדונלדס במקום ה-50, לאחר שצנחה ב-29 מקומות מאז השנה שעברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה