מדדים ומחקרים

מחיר החל"ת: הזינוק באבטלה בישראל – השני בגובהו מבין מדינות ה-OECD

שיעור האבטלה בסוף אפריל היה גבוה ביותר מ-700% לעומת זה של פברואר, כשבהיבט זה ישראל שנייה רק לארה"ב. מאז המשק נפתח ונסגר שנית, כשצפויים עוד אלפי מפוטרים מענף התרבות, הכושר והמסעדות
איתי פת-יה | 
אבטלה בתקופת הקורונה (צילום pixabay, unsplash)
דו"ח מבט לתעסוקה של ארגון המדינות המפותחות (OECD) חושף תמונה עגומה שממקמת את שיעור העלייה באבטלה בישראל במקום השני מבין החברות בארגון. הנתונים מתייחסים לסוף חודש אפריל, אז האבטלה בארץ הייתה גבוהה ב-708% לעומת הנתון בפברואר.
בראש הטבלה ניצבת ארצות הברית, עם עלייה של 850% שהביאה את מספר המובטלים הכולל ל-40 מיליון איש. אחרי ישראל, במקום השלישי והרביעי עם עליה של מעל 400% נמצאות אירלנד ונורבגיה, בהתאם.

 
קראו עוד ב-ice
מאז, הספיק המשק להיפתח מחדש והופעלה תכנית המענקים לעידוד תעסוקה שהביא את מספר החוזרים לעבודה לעלות על מספר דורשי דמי האבטלה החדשים. ואולם ההתפרצות המחודשת של הקורונה בישראל הפכה שוב את המגמה, כשאתמול הוחלט על הגבלות נוספות שיובילו, כפי שהדברים נראים כעת, למפוטרים חדשים מקרב תעשיית התרבות, חדרי הכושר וההסעדה והאירוח. לפי נתוני לשכת התעסוקה, מספר המובטלים עומד על כ-850 אלף איש ושיעור האבטלה הוא כ-21%.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר אתמול (ב') במסיבת עיתונאים כי מחר יודיע משרד האוצר על תכנית כלכלית חדשה להתמודדות עם השלכות הקורונה. גם ראש הממשלה נתניהו אמר בסוף השבוע האחרון, בתום ישיבת קבינט הקורונה, כי יציג בקרוב תכנית ארוכת טווח לתקופה של כחצי שנה. ואכן, אחת הביקורות המרכזיות סביב הטיפול בהיבט הכלכלי של המשבר היא חוסר הוודאות שיוצרים הצעדים הנקודתיים וקצרי הטווח בהם נוקטת הממשלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה