מדדים ומחקרים

ירוק כל השנה: אלה הערים בהן חולקו הכי הרבה דוחות על חצייה ברמזור אדום

גבעתיים מזנקת לצערה בקרוב ל-1,000% בהשוואה למספר הדוחות בשנה שעברה, ובראש הרשימה ניצבת ירושלים שגם בה צמח מספר הדוחות, כך לפי סקר עמותת אור ירוק. בבירה מאמינים שמצלמות הן הפתרון
רועי בהריר-פרל | 
רמזור אדום (צילום pikist)
לא פחות מ-3,862 דוחות חולקו לנהגים בירושלים ב-2019 לבדה בגין אי-ציות ברמזור אדום, נתון שזיכה אותה בתואר המפוקפק של העיר המובילה בדוחות אלה. כך נמצא בסקר שערכה עמותת "אור ירוק" באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות". הבירה ירושלים ממצבת את עצמה עם נתון זה בפער ניכר משאר ערי ישראל, ומשקף זינוק של 26% בכמות הדוחות בהשוואה ל-2018.
במקום השני ברשימה נמצאת תל אביב-יפו עם 2,615 דוחות על חציית צומת באור אדום - 32% פחות מאשר בירושלים, למרות עלייה של 27% ביחס לאשתקד. במקום השלישי נמצאת חיפה עם 1,802 דוחות (עלייה של 9%), במקום הרביעי ראשון לציון עם 1,130 דוחות (עלייה של 24%) ובמקום החמישי גבעתיים עם 989 דוחות - נתון מדהים בהתחשב בכך ששנה קודם לכן ניתנו בעיר 91 דוחות בלבד על חציית צומת באור אדום (כלומר, קפיצה של 987%).

 
קראו עוד ב-ice
מהנתונים שאספה העמותה עולה כי בסך הכל נרשמו בישראל, בשנת 2019, 34,509 דוחות בגין מעבר באור אדום, לעומת 26,492 דוחות שנרשמו בשנת 2018 – דהיינו, עליה של כ-30%. עוד עולה מהסקר כי 92% מתושבי המרכז ו-90% מתושבי השרון ראו בשנה החולפת נהג חוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת, וכי שליש מן הנשאלים היו עדים לכך ארבע פעמים או יותר.

בנוסף, 74% מהנשאלים מהצפון מעריכים כי הסיבה שנהגים חוצים צומת באור אדום אינה בשל חוסר תשומת לב כי אם בשל הרצון להספיק לעבור לפני שהרמזור מתחלף, כשליש מתושבי הדרום מודים כי עברו בשנה האחרונה צומת באור אדום וכ-70% מהנשאלים מאזור ירושלים סבורים  שמצלמה בצמתים תרתיע נהגים מלחצות באור אדום.
"חצית צומת באור אדום היא אחת מעבירות התעבורה הקשות והחמורות שיש", אומר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק. "חלק גדול מהתאונות הן מסוג חזית-צד, שבמהלכן הרכב פוגע בצידו של הרכב שנכנס לצומת ומגדיל את עוצמת הפגיעה. בשנת 2019 נוספו רק שמונה מצלמות רמזור חדשות -  מספר זעום שאינו מגביר את ההרתעה ואת החשש של נהגים להיתפס. הדרך לצמצם את התופעה המסוכנת הזאת היא להתקין עוד ועוד מצלמות רמזור בולטות ומשולטות. נהג שידע שהוא נכנס לצומת מרומזר ויספוג עונש קשה לא ימהר כל כך לסכן את החיים של כולנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה