מדדים ומחקרים

מחפשים את הסטרים: מחצית מחובבי הספורט צופים במשחקים באופן פיראטי

ערוצים למנויים בלבד משקיעים סכומי עתק בזכויות שידור של משחקים אבל צופים רבים צורכים אותם בצורה לא חוקית. סקר חדש מגלה כמה מהם היו מוכנים לשלם על תכנים אלה ובאילו תנאים
מערכת אייס | 
צפייה במשחק כדורגל (צילום pixabay)
משלמים, אבל גם לא משלמים – 89% מאוהדי הספורט משלמים על ערוצים יעודיים ותכנים מהז'אנר, ועדיין 51% מהם צופים גם בשירותי ספורט שמועברים באינטרנט באופן פיראטי לפחות פעם בחודש. כך עולה מסקר שערכה חברת המחקר Ampere Analysis ומפרסמת סינמדיה.
המחקר נערך בקרב 6,000 שוחרי ספורט במדינות שונות בעולם, ומצא בנוסף כי מבין אלה הצופים באופן סדיר בתכני ספורט אי-חוקיים, 42% עושים זאת מדי יום. מנתון זה עולה כי כמעט מחצית מהצופים באופן פיראטי הם למעשה "חולי ספורט" שצורכים 60% יותר תכנים מאוהד ספורט ממוצע.
האם הם יסכימו גם לשלם עבור תכנים אלה, מלבד אלה האחרים שהם כבר משלמים עליהם? התשובה לשאלה זו מתחלקת לשלוש, לפי סינמדיה: 26% מהנשאלים הוגדרו כאוהדי ספורט "שרופים", רובם הכירו בכך שהצפייה הפיראטית היא פסולה והסכימו לשלם יותר עבור שידורי ספורט לגיטימיים לו אלה היו מבטיחים להם גישה לצפייה מכל מכשיר, בבית ותוך כדי תנועה.
31% הוגדרו כאוהדים הפכפכים - כאלה שחיים בעיקר בשווקים מתפתחים ושיש להם עניין רב בספורט על ענפיו השונים. כל הפרטים בקבוצה זו צורכים תכנים פיראטיים ו-89% מהם עושים זאת לפחות פעם בשבוע. אלה השיבו כי היו מוכנים לשלם יותר עבור שידורי ספורט חוקיים אם הייתה להם גישה לחבילות גמישות יותר, מגוון רחב יותר של ענפי ספורט או הנגשה מלאה של תכנים מכל המסכים (טלוויזיה, מחשב, סמארטפון וכו') תוך תנאי תשלום גמישים.

הקבוצה השלישית היא הצופים האקראיים – 43% מכלל הנשאלים – שמסתפקים בצפייה בספורט רק באירועים גדולים דוגמת האולימפיאדיה, הסופר בול והגראנד סלאם. ובכל זאת, יש 17% מהם שצופים בתוכן בלתי חוקי לפחות פעם בשבוע. ההערכה היא כי קל מאוד למשוך אותם לאתרים פירטיים המציעים גישה "קלה" לטורנירים, מודלי תשלום נוחים ותשלום לפי משחק באירועי הספורט הגדולים.
לפי סינמדיה, לגופי השידור מומלץ להשקיע באכפית זכויות השידור שלהם ומלחמה בגופים הפיראטיים, ובמקביל לנסות ולהגיע לחובבי הספורט מהקבוצות השונות ולהציע להם מודלים גמישים. "ההוצאה הגלובלית על זכויות יוצרים לשידורי ספורט בטלוויזיה ב-2020 צפויה להגיע ל-50 מיליארד דולר. הגנה על ההכנסות האלו ושימור שידורי הספורט על המסכים מצריכים הבנה מעמיקה יותר של סביבת הפירטיות המשתנה ותגובה אפקטיבית", אומרת מנ"לית סינמדיה ישראל יעל פאינרו. המחקר הראשוני, המתמקד במניעים של אוהדי הספורט להשתמש בשידורים פירטיים,  הוא נקודת הפתיחה למאבק ממוקד וחד-אבחנה בפירטיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה