מדדים ומחקרים

חרדים יותר, אוכלים פחות: זה מה שעשה הגל השני לישראלים

סקר החוסן האזרחי של הלמ"ס לאמצע חודש יולי מגלה כי בעוד שבגל הראשון כשליש דיווחו כי חוו לחץ וחרדה, בזה השני המספר התקרב לחצי מהאוכלוסייה. במקביל נמצא כי האמון בממשלה וכן ברשות המקומית פחת
איתי פת-יה | 
תקופת משבר הקורונה (צילום unsplash)
החרדה עלתה ויותר ישראלים דיווחו כי צמצמו את צריכת המזון שלהם – אלה הם רק חלק מהשפעות הגל השני של הקורונה, כפי שעולה מסקר החוסן האזרחי המעודכן של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
הסקר נערך באמצע החודש (יולי) ונשאלו בו בני 21 ומעלה מכלל האוכלוסייה למעט  בני הפזורה הבדואית מדרום הארץ ודיירים במוסדות טיפוליים. המדגם כלל 2,291 נפשות שמתוכם השיבו בטלפון 1,432. בעוד שבמחצית מאי, עם היציאה מהסגר בגל הראשון של הקורונה דיווחו 33% מהמשתתפים כי חוו תחושות של לחץ וחרדה, הפעם הנתון עלה ל-42%, המהווים כ-4.2 מיליון איש. עוד מציינים בלמ"ס כי מצבם הנפשי של 26% מבני 21 ומעלה, כ-1.5 מיליון איש, החמיר ('החמיר' או 'החמיר מאוד') מתחילת המשבר - עלייה מ-20% שדיווחו כך בגל הראשון.
עוד עלה מספרם של אלו החוששים מקושי בכיסוי הוצאותיהם, מ-46% בסקר הקודם ל-55% בזה הנוכחי. הנתון היה גבוהה יותר בקרב ערבים (65%), ונמוך יותר בקרב מבוגרים בני 65 ומעלה (39%). נתון מדאיג נוסף הוא זה הנוגע לנשאלים שהשיבו כי הם או אחד מבני משק ביתם צמצמו את כמות האוכל או הארוחות שהם אוכלים בשבוע שקדם לעריכת הסקר. שיעורם של אלה עמד במחצית מאי על 14%, ואילו באמצע יולי כבר טיפס ל-21% - למעלה מחמישית מהאוכלוסייה.
במקביל, נראה כי ירד האמון של האזרחים בדרך שמטפלות במשבר הממשלה וכמוה הרשות המקומית במקום מגוריהם. כך, בעוד ש-69% השיבו כי הם נותנים אמון בממשלה במחצית מאי, באמצע יולי הנתון עמד על פחות מחצי מהאוכלוסייה – 47%. לעומת 77% שנתנו אמון ברשות המקומית שלהם, הפעם המספר ירד ל-69%. ומה לגבי האמון במשרדי הבריאות והאוצר המובילים את ניהול המשבר? לגבי זה הראשון רוב המשתתפים (38%) אמרו כי הם "לא כל כך נותנים אמון"/"בכלל לא נותנים אמון", וגם לגבי זה השני כך השיבו מרבים הנשאלים (55%).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה