מדדים ומחקרים

"העיקר זה הרומנטיקה": כיצד מפנקים האוהבים את בני ובנות זוגם לקראת ט"ו באב?

האם ירושלים רומנטית יותר מתל אביב? מי משקיע יותר, הגברים או הנשים? מסעדת שף איכותית או חופשה במלון יוקרה? הרגלי הישראלים נחשפים 
ניר קומם | 
מתנה (צילום pexels)
לוח השנה מלא בכמה וכמה ימי אהבה, בהם נהוג בדרך כלל להעניק מתנות לאוהבים. התוספת הישראלית לסילבסטר ולוולטיינ'ס דיי הוא החג הרומנטי והקיצי – ט"ו באב. כיצד מפנקים הישראלים את בני ובנות זוגם? מי מעניק יותר מתנות- נשים או גברים? ובאיזו עיר בארץ נרשמה ההשקעה הגבוהה ביותר על מתנה לט"ו באב? פלטפורמת המתנות BUYME חושפת כמה אנו משקיעים במתנות לאהובים ואיפה אנחנו בוחרים להשקיע אותו.
מי משקיע יותר במתנה – גברים או נשים?
השנה השווי הממוצע של המתנה אותו השקיע הגבר הישראלי במתנת ט"ו באב עמד על 304 שקלים, בעוד ששווי מתנה ממוצעת אצל נשים עמד על 285 שקלים. זאת למרות שדווקא הנשים היו אלה שהיוו אחוז גבוה יותר מבין רוכשי המתנות השנה עם 58% לעומת 42% מהגברים הישראליים.
עם הגיל מגיע החיסכון?
בהסתכלות על התפלגות הגילאים של רוכשי המתנות, נראה שקבוצת הגיל הצעירה ביותר של 18-24 היא הקבוצה הרומנטית ביותר אשר השקיעה בממוצע 309 שקלים על מתנה לט"ו באב, בעוד שקבוצת הגיל המבוגרת ביותר של 65 ומעלה מסתפקת במתנה "צנועה" יותר ומשקיעה בממוצע 287 שקלים על מתנה לטו' באב. 
המתנות המובילות
הריחוק החברתי אליו הסתגלנו בעקבות נגיף הקורונה עשה את שלו, והשנה הזוגות בחרו להתמקד במתנות אישיות ופחות במתנות משותפות. 62% מהרוכשים בחרו לפנק את בני ובנות זוגם בגיפט קארד למותגי האופנה השונים שם הם יכולים לבחור ממגוון ענק של רשתות ליהנות ממתנה מהן, עלייה של 24% משנת 2019. במקום השני, העדיפו הישראלים להנות עם בני הזוג במסעדה כשהשנה בחרו רק 21% מהרוכשים להעניק גיפט קארד למסעדות שף, ירידה של 10% מאשתקד. במקום האחרון ברשימת המתנות הפופולריות השנה, הגיעו מלונות היוקרה, עם 4% בלבד, וגם כאן נרשמה ירידה של 6% מהשנה החולפת. 
העיר הרומנטית בישראל - ירושלים
על פי מחלקת המידע של BUYME, נראה כי הכי שווה לגור דווקא בירושלים, שם התושבים היו הרומנטיים ביותר והשקיעו בממוצע 323 שקלים במתנה לאוהבים בט"ו באב. במקום השני ערי הקריות שם הסכום הממוצע עומד על 320 שקלים. חיפה במקום השלישי עם 309 שקלים בממוצע, הרצליה עם 306 ותל אביב עם 296 שקלים בממוצע למתנה לט"ו באב.
את המקום השישי תופסת העיר הדרומית שדרות, שם משקיעים בממוצע כ-296 שקל יםבמתנה, אחריה העיר אילת עם 283 שקלים בממוצע (טוב אין מע"מ...), ראשון לציון במקום השמיני עם השקעה ממוצעת של 254 שקלים, ובמקום התשיעי מודיעין שם משקיעים המודיעינים את הסכום הנמוך ביותר מבין הערים שנבדקו - 212 שקלים בממוצע למתנה. 
"לוח השנה רווי בסיבות למסיבות, מה שמצריך מהישראלים יצירתיות עקבית וגישה למגוון של מתנות וחוויות", אומרת סמדר קרמר, מנהלת מחלקת דאטה ואנליזה של BUYME. "מעל לכל, חשוב במיוחד לאפשר לכל אחד למצוא את המתנה המתאימה ביותר לאהוב או האהובה, לצד ברכה רומנטית – כתובה, מצולמת או מוקלטת. העיקר לבלות ביחד ולייצר זיכרונות משותפים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה